MotoNews.pl
  

Strzelanie na gazie.....co przczyna...?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam..mam gaz.na niskich obrotach samochod przy obiążeniu (np jazda pod gore) strzela..Strzela oczywiscie filtr powietrze...i jest wystrzal w kolektorze. Wiem ze przyczyna moga byc kable WN lub swiece, ale kable sie "nie świecą" (są tylko małe widoczne swiecenia na mocowanich kabli). Niepokoi mnie cewka, bo swieci lekko, czy to normalne? jezeli chodzi o świece, wymianialem je ok w maju i jak je ogladalem wygladaja dosc dobrze. Jeszcze co do kabli ...ma 2 nowe..nie z komletu, bo dokupilem je osobno na sztuki (stare byly lekko wytarte). Filtr powietrza jest nowy.


ps ..czy to normalne ze miedzy kablaimi WN na mocowanich..widac iskry skaczace pomiedzy Tymi kablami?

Dzieki i czekam na pomoc Panowie


  
 
Powiedz że żartujesz? Nie ma prawa być żadnych przebić, kable do wymiany.
  
 
hmmm moje kable też mają przebicia. W ciemności widać, jak od czasu do czasu iskra przebiegnie pomiędzy kablem a tymi metalowymi uchwytami mocującymi kable do pokrywy zaworów. Jednak mój nie strzela (odpukać). Kable nowe kupiłem ale wożę je w bagażniku...
  
 
Najprostszy test to uruchowić silnik i delikatnie spryskać kable WN mgiełką wody z np. spryskiwacza do kwiatów, widok czasem bywa bajeczny.
  
 
Cytat:
Kable nowe kupiłem ale wożę je w bagażniku



Rob tak dalej - dostana wilgoci i szlag je trafi.
  
 
Dwa miesiące tak jeździłem ... aż pewnego ( pięknego dnia ) wychodzę a tu mgła deszcz i co esperak odmówił posłuszeństwa myślę sobie wysuszę te keble ( brak gotówki ) i włoże na drugi dzień morze --- ale też nic wymieniłem kable na jekieś tam i jest wszystko o k
  
 
U mnie dzieje się to samo, czyli strzela nie często ale zdarza się.
Samochód odpala jak marzenie, wiec pytanie czy przy takim stanie rzeczy to wina kabli albo świec ?
Na świecach i kablach zrobiłem już 21 tys, a nie wiem ile jeżdził 1 właściciel . Co radzicie ? i jakie ewentualnie moga byc skutki takiego strzelania jezeli nic w tym temacie sie nie zrobi ?
  
 
Z tego co wyczytałem na forum wcześniej jak sie tym interesowałem jest różnie może Ci obudowę filtra powietrza rozwalić i chyba nic więcej co prawda mogę się mylić bo nie pamiętam ja miałem inaczej byłem pewien świec były ok bo zrobiłem na nich 250 km ale pod wieczór jak podeszedłem furę odpalić i otworzyłem maskę koleś kręcił rozrusznikiem a przewody aż świeciły
  
 
Cytat:
2005-11-15 13:26:31, jaro331 pisze:
Z tego co wyczytałem na forum wcześniej jak sie tym interesowałem jest różnie może Ci obudowę filtra powietrza rozwalić



Grzybek niby jest w obudowie ale dwie klamerki mialem przyjemnosc juz zakladac z obudowy po strzalach
  
 
Jeżeli to kable WN to będzie coraz gorzej coraz częściej będzie strzelał ale najlepiej będzie jak popada deszcz i wilgoć przyjdzie wtedy jest wypas ja taką trasę jechałem normalnie 20 minut ostatnio pokonałem w 45 minut co chwilę przystanek żeby gumkę zabezpieczającą założyć / przed filtrem / tragedia ale po wymianie wszystko wróciło do normy i esperak zaczął jakoś tak lepiej chodzić
  
 
Cytat:
2005-11-15 13:46:08, jaro331 pisze:
Jeżeli to kable WN to będzie coraz gorzej


A co jezeli auto zapala na tzw dyg, jezdzi normalnie (tak mi sie wydaje przynajmniej), czy w takim wypadku moga to byc mimo wszystko kable ? chodzi o to by nie wywalic 100 jezeli nie ma takij potrzeby
  
 
Kiedyś rozmawiałem z Panem Sławkiem (warszawski spec od espero) na temat przyczyn strzelania gazu i powiedział mi że główne przyczyny to:
-mało gazu w zbiorniku
-kiepskiej jakości gaz
....ja od 5-ciu lat tankuję TYLKO i wyłącznie Shell Power Gas (czyli od momentu jak tylko ukazał się w Polsce) i od pięciu lat nie miałem ani jednego strzału...
  
 
Z całym szacunkiem ŁUKASZ_GAJER ale pamiętam kiedyś rozmawiałem z zaprzyjaźnionym szefem stacji orlenu i z tego co mi powiedział nie ma znaczenia gdzie kupujesz gaz BP , Statoil --- wszyscy i tak zaopatrują sie w jednej firmie i nie ma znaczenia z jakiej stacji jest gaz może mieć znaczenie to , że czy może kończy im sie gaz lub coś innego ale jaka stacja gość twierdzi , że absolutnie nie ... / co prawda głowy nie dam za jego wypowiedź / ja tankuję wszędzie gdzie się da i nie ma problemu co prawda nie neguje ludzi którzy tankują na Shellu
czy BP ale moim zdaniem po co przepłacać w tym układzie

[ wiadomość edytowana przez: jaro331 dnia 2005-11-15 18:14:40 ]
  
 
Cytat:
2005-11-15 17:59:28, jaro331 pisze:
Z całym szacunkiem ŁUKASZ_GAJER ale pamiętam kiedyś rozmawiałem z zaprzyjaźnionym szefem stacji orlenu i z tego co mi powiedział nie ma znaczenia gdzie kupujesz gaz BP , Statoil --- wszyscy i tak zaopatrują sie w jednej firmie i nie ma znaczenia z jakiej stacji jest gaz może mieć znaczenie to , że czy może kończy im sie gaz lub coś innego ale jaka stacja gość twierdzi , że absolutnie nie ... / co prawda głowy nie dam za jego wypowiedź / ja tankuję wszędzie gdzie się da i nie ma problemu co prawda nie neguje ludzi którzy tankują na Shellu czy BP ale moim zdaniem po co przepłacać w tym układzie [ wiadomość edytowana przez: jaro331 dnia 2005-11-15 18:14:40 ]



Moje auto na gaz nie jeździ na gazie z Tesco, BP, Geant, Petrochemii. Zapala się lampka 'check', spalanie wzrasta o jakieś 20%.
Jeździ bez problemów na Shellu i Orlenie.
  
 
Cytat:
2005-11-15 16:51:28, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Kiedyś rozmawiałem z Panem Sławkiem (warszawski spec od espero) na temat przyczyn strzelania gazu i powiedział mi że główne przyczyny to: -mało gazu w zbiorniku .....



I tutaj się do tego chyba przychylę Łukaszu, otóż tankuję bowiem gaz średnio za 22 zł, czyli jakieś 10 litrów. Myślę że o tylu litrach śmiało można powiedzieć że to mało. Więc moje strzelanie pewnie wynika z tego faktu. Zacznę tankować 2 krotnie więcej i zobaczę jak się będzie zachowywał. Dzięki za podpowiedzi.
  
 
Ja jak tankowałem gaz na Auchan to smierdzialo sierka, czasami sie check engine swiecil, teraz tankuje non stop na JETT'cie ( najtansze w okolicy ) i sie check nie swieci.... co do malej ilosci gazu w zbiorniku, wchodzi do zbiornika u mnie 58 litrow i tyle zawsze tankuje i wyjezdzam go do zera tak ze do stacji jade na benzynie ( wiem wiem troche glupie to jest bo po co Pb marnowac ) i nigdy mi sie nie zdarzylo zeby strzelal jak jest malo gazu, LPG jest w esperaku juz od 100 tys km i strzelilo gora 5 razy a to przez kable i aparat zaplonowy.
  
 
Słuchaj kolego przejechałem 100 tys. na gazie i pewnego dnia jak walneło to rozwaliło obudowę filtra powietrza i wybiło dziurę w masce. Wymieniłem filtr 22 zł. obudowę orginał w JC kupiłem za 35zł. kabre WN 120 zł. przejechałem 120 km i znów walneło Wymieniłem więc mały filtr od gazu 4,50 zł i jest ok


[ wiadomość edytowana przez: markwol dnia 2005-11-21 18:09:11 ]
  
 
Cytat:
2005-11-21 18:07:51, markwol pisze:
Słuchaj kolego przejechałem 100 tys. na gazie i pewnego dnia jak walneło to rozwaliło obudowę filtra powietrza i wybiło dziurę w masce.



WOW

Na jakim gazie jezdzisz kolego?
  
 
Moze przyczyna strzelania jest obok kabli pewna tulejka, ktora powinna byc wsadzona w tunelu powietrza za filtrem.
Moj przypadek obyl sie bez strzalow, ale ja zaraz po wyjezdzie z warsztatu zawrocilem z powrotem.
Wciskajac gaz samochod nie przyspieszl, pedal gazu odpychal, a uczucie bylo takie jakby mialo zaraz cos pier...
z tulejka jezdzi jak na benzynie.
  
 
witam proponuję wymieńić kable wysokiego napięcia przestanie strzelać iskry na kablach oznaczaja przebicie i są do wymiany 100% pozdrawiam kenzo2