MotoNews.pl
2 Jak spuścić płyn chłodniczy w MKVII 1,6 16V "94 ?? Pomóżcie! (123288/45)
  

Jak spuścić płyn chłodniczy w MKVII 1,6 16V "94 ?? Pomóżcie!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak mam wymienić płyn chłodniczy w MKVII ?? Napiszcie - zima sie zbliża !!
  
 
ostatnio to robiłem z wojem ale w mkV i w mkVI
zaraz znajdem jakies materiały i ci podam co i jak
  
 
P.S. jak możecie to napiszcie jeszcze jaki płyn najlepiej !! Dzięki !!
  
 
korek jest na samym dole chłodnicy patrząc na silnik po prawej stronie , dostaniesz sie do niego od spodu auta. Drugi jest na bloku silnika ale nie wiem dokładnie gdzie.
  
 
a więc tak
zaczynając od początku

1 - płyn musi być ciepły więc podgrzej autko troszkę
2 - odkręcasz korek wlewu płynu chłodniczego na zbiorniczku
3 - odkrecasz korek w chłodnicy [na dole po prawej stronie chłodnicy]



i spływa ci płyn. Pamiętaj aby pokrętło od ogrzewania wnętrza było w położeniu na max ciepło -

4 - płyn ci spłynął z dużego układu z małego układu w zależności od silnika masz możliwość odkecenia jeszcze śrub w bloku silnika i spuszczenie go z małego obiegu - bloku. według mnie nie ma sensu w to się bawić gdyż nieznacznie zmieni to temperaturę krzepnięcia. W celu dokładniejszego spuszczenia możesz odpalić na chwilunie - 3-5sek - silnik żeby spuścić resztki płynu

5 - zakręcasz korek w chłodnicy i możesz zalewać płynn nowy lub płukać chłodnicę wodą destylowaną [ nie osadza sie kamień]

6 - jełi płuczesz to wystarczy ci 10 l wody wlewasz 5l w temp około 40 st C [ja podgrzerwałem] żeby nie strzeliła głowica i pozwalasz się zagrzać i odpwoietrzyć układowi.

7 - później odkrtęcasz jeden korek w zbiorniku i w chłodnicy i wypuszczasz tą wodę

8 - następnie możesz zabieg powtórzyć lub przelać przy otwartych korkach wodą [ ja tak zrobiłem i szczerze mówiąc zeszło dużo brunatnego syfu

9 - zakecasz chłodnicę na dole i zalewasz nowy płyn

10 - czekasz aż sie układ odpowietrzy i odpalasz silnik w razie potrzeby dolewasz

Do wymiany będzie ci potrzeba około 5-6l płynu chłodniczego
Nie polecam BORYGO, kup najlepiej koncentrat FORDA i wymioeszaj w stosunku 1:1 z kranówą i masz płyn do temp -37stC
Sam wymieniając tracisz jakieś 1,5 godz czasu i zyskujesz 20-30 zl [ tyle kosztuje wymiana]
tak w skrocie w razie czego pisz

P.S.
Zdjęcie wykorzystane z opisu noska odnośnie wymiany pompy płynu chłodniczego

  
 
OT:

W poście Toradka jest napisane, że mkVII były robione od '95
  
 
Cytat:
2005-11-14 12:34:00, Marlon pisze:
OT: W poście Toradka jest napisane, że mkVII były robione od '95



zobacz w profil autora wątku - rocznik 97 więc się klawisze mu pomyrdały
a wątek jest i dotyczy płynu
  
 
sory chłopaki coś mi sie popieprzyło mam Escorta '97 - te '94 to pomyłka.
A mam jeszcze jedno pytanie. OD czasu do Czasu tak co 300 do 400 km mój fordzik ma humory - a raczej jego silnik. Na rozgrzanym silniku i niskich obrotach tak do około 3000 obr/min dławi się i szarpie, powyżej idzie płynnie. Tak jakieś parę minut jazdy i wszystko wraca do normy na 400 km Co to jest bo nawet nie wiem w jakim wątku szukać.
P.S. mam spieprzony silniczek krokowy więc na zimnym skaczą mi obroty (chyba silniczek bo tak naprawde żaden mechanik tego nie stwierdził), ale na gorącym jest normalnie ok z niskimi, no chyba że ma humory - jak napisałem wyżej.
  
 
Witam

wiem ze to stary watek ale mi się przydał.
i kolejny dowód ze wyszukiwarka działa ......


Dzięki wielkie luka_s ....