Sprzedam Essiego 4x4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71866147
  
 
Tak bedzie lepiej:
4x4
  
 
Podepnę się pod temat, lekkim offtopikiem:
Kompletnie nic nie wiem na temat napędów 4x4 w escortach (nie mówię o cossim z oczywistych względów).
Co to za rodzaj napedu, stały, dołączany, mechanicznie czy elektronicznie - do jakiego innego auta można go porównać; Ile znosi momentu, jakie sa jego słabe strony, czy lubi się psuć... No generalnie wszystko mnie interesuje, jak ktoś coś wie, to niech napisze
  
 
Cześć mam rs2000 MK7 4x4 i jest to fajne autko tylko trzeba się przyzwyczajić do jego napędu, bo niekiedy potrafi walnąć dużą moc na tylne koła i "jedziemy Bejcą a nie 4x4" nie znaczy to że przednie koła nie kręcą się ale asekurją. Jęździłem SUBARU IMPREZĄ i tam inaczej to wygląda napęd wędruje tam gdzie go potrzeba a w esim nie ma tak i w zimie bywa ciekawie zwłaszcza na wypadzie na narty jak jest głęboki śnieg to tył się kręci a przód tylko podryguje ale nie jeździłem drugim takim i nie wiem czy tak jest we wszyskich czy tylko mój nawala Sprawdzałem go ostanio na żwirze i poszły wszystkie ale kumple mówili że przednie tak jakgdyby się dołączały co chwilę (zrywały) ale tak chyba ma być nie wiem i ciągle szukam odpowiedzi
  
 
Z tego co wiem to naped 4x4 w escorcie tak jak w sierrce nie jest rozlozony tak jak w Subaru 50:50 tylko 40:60 (okolo). Czyli wiecej na tył i dlatego tyl wyprzedza przod.
  
 
Cytat:
2005-11-17 22:18:00, matadorRS pisze:
Z tego co wiem to naped 4x4 w escorcie tak jak w sierrce nie jest rozlozony tak jak w Subaru 50:50 tylko 40:60 (okolo). Czyli wiecej na tył i dlatego tyl wyprzedza przod.


zaraz, sierra a escort (nie licząc coswortha) to kompletnie odmienne koncepcje napędu. Z pewnością napęd w essim nie jest w ogóle porównywalny do cosworthów czy subaru.
W scierce jest wzdłużny silnik, więc tylne koła sa pędzone nejako "podstawowo" a napęd do przednich kół dochodzi przez jakiśtam dodatkowy wałek i ten sławny łańcuch (piszę z głowy, jak to powinno wyglądać bo schematu przed oczami nie mam, zresztą to akurat łatwo wygooglać i nie o to teraz pytam)

Za to w escorcie z poprzecznym silnikiem na pewno jest skrzyna zbliżona do przednionapedowej, ale z dodatkowym bocznym wałkiem, tzw. główką (albo dupką) i stamtąd idzie napęd na tył.
Teraz pytanie moje, czy napęd ten jest realizowany za pośrednictwem jakiegoś sprzęgła lepkościowego, płytek (można tak w ogóle?) czy może elektroniki jak w haldexie?
Sądząc po wypowiedziach o nerwowości, pewnie jest to jakaś odmiana haldexa, ale chciałbym mieć pewność.


  
 
Moze by sie ArturST wypowiedzial On tez ma 4x4 i chyba costam czytal o nim.
  
 
4X4 w zwykłym escorcie jest właśnie realizowane poprzez zwykłą skrzynię mtx75 z dołączoną "dupką" do tylnego napędu
  
 
a ja mam takie pytnie czy ma ktos moze schemat tego ukl napedowego? czy raczej zaopatrzyc sie w cierpliwosc i uzyc googla?
  
 
Cytat:
2005-11-18 09:53:24, slawas1 pisze:
4X4 w zwykłym escorcie jest właśnie realizowane poprzez zwykłą skrzynię mtx75 z dołączoną "dupką" do tylnego napędu


slawek, czyli teoretycznie nie btlo by problemu gdybym dorwal takiego essiegoi chcial przelozyc naped do swojego np?
  
 
liked, niekoniecznie bez problemu bo całe tylne zawieszenie jest inne - nie ma beli tylko zawias wielowachaczowy /tak jak w mondeo/

no i tunel środkowy też jest inny - jakoś musi sieprzecież wał zmieścić
  
 
Nie byłoby problemu z zamianą w tym autku silnika z 1.6 na 2.0, natomiast aby przełożyć napędy 4x4 do zwykłego esiego to raczej zapomnij - podłoga z tyłu jest zupełnie inna
  
 
niewiem jak w waszych krotkich essich ale u mnie w kombi jest tunel do ktorego wal mozna wlozyc tyle ze zbiornik paliwa trzebaby gdzie indziej ciepnac
  
 
Znam kilka przypadków osób które robiły przeróbki FWD-->AWD i zawsze była to wielomiesięczna walka z wiatrakami. Wszystko były to osoby znające się bardzo dobrze na rzeczy, z zapleczem wiedzy i warsztatu.

Jakoś nie widzę w swoim kombiaku miejsca na poprowadzenie wału, jakiś tam tunelik niby jest ale wał się tam nie zmieści.
  
 
Cytat:
2005-11-21 15:37:01, Marlon pisze:
Znam kilka przypadków osób które robiły przeróbki FWD-->AWD i zawsze była to wielomiesięczna walka z wiatrakami. Wszystko były to osoby znające się bardzo dobrze na rzeczy, z zapleczem wiedzy i warsztatu.




Jeżeli chodzi o tak daleko idące preróbki to IMO nie ma w Polandii osób które się znają i mają zaplecze.
  
 
Cytat:
2005-11-21 16:35:20, Azrael pisze:
Jeżeli chodzi o tak daleko idące preróbki to IMO nie ma w Polandii osób które się znają i mają zaplecze.



E, ktoś by sie znalazł, z tym że koszt przekroczy cenę kilku escortów To zawsze są prototypowe przeróbki.
Z renomowanych firm: Masters zrobił Lupo 4x4 (ale na 100% nie podejmie się takiej roboty), GS przełozył całe podwozie w A3 (co prawda to była przeróbka z jednego AWD na inne AWD ale robota ta sama. Obydwaj panowie S. się neźle cenią.
Pewien znajomy zaczął robić passata G60 4x4 ale ZTCW poddał sie po jakimś czasie.


[ wiadomość edytowana przez: Marlon dnia 2005-11-21 16:50:04 ]