| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Inferno Sympatyk FEFK Galaxy, Citroen C5 Kaletnik | 2005-11-15 16:53:46 Powiem tak napewno jest to luz na lozysku, beben zdejmujesz bez zdejmowania tego kapselka, lozysko odkrecasz po zdjeciu kapselka, a co do wymiany ja bym pojechal z tym do speca niech na prasie to zalozy, wymienialem kilka razy sam i kilka razy mi nie wyszlo ![]() |
mmmmat combi slaskie | 2005-11-15 16:58:03 jak go zdjac sruby jagby przyspawana do niego tak trzyma a widac ewidentnie ze jest osobno |
Inferno Sympatyk FEFK Galaxy, Citroen C5 Kaletnik | 2005-11-15 17:04:30 Rozumiem ze chodzi ci o beben ? No to panie drogi bebny trzymaja szczeki i musisz np. srubokretem odginac beben i naparzac mlotkiem co by dostal wibracji |
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-11-15 18:32:19 Bęben schodzi razem z piastą, trzeba "wydłubać" zasobnik smaru czyli ten kapselek , następnie bierzesz nasadkę 30 plus bardzo dobry klucz do niej i odkręcasz lewe koło w prawą stronę a prawe w lewą |
mmmmat combi slaskie | 2005-11-15 19:30:50 czy bawic sie z tym sam czy do mechaniora ile u was za takie cus biora i co tylko skf czy inne jaki smar |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-11-15 19:43:51 Robiłem tydzień temu. pierwsza próba w życiu no i pierwsza udana
Czas oparacji 3h (jak na pierwszy raz). Bęben mozna zdjęć cały odkręcając 4 śróby z tyłu bębna. oczywiści eżeby zdjąć musi być zwolniony ręczny. potem w imadełko zakręcamy zdejmujemy dekiel odkręcamy nakrętkę 30 (u mnie ledwo dałem rade ruszyć, aż z imadła wyrywałem bęben) i potem wujmujemy simerink i łożyska, następnie wybijamy bierznie łożysk, wbijamy nowe (jeśli nie ma pracy to przydało by się znaleźć rurkę odpowiedniej średnicy i powolutku równo wbijać). MOżna użyć tę zrtarej bueżni, ale moze odna się wbić razem z nową. ładujemy na łożyska kupe smaru, i wkładamy jnajpierw wewnętrzne, następnie simering. poten zwenętrzne, zakładamy to za oczyszczoną oś, przykęcany nakrętką. Pod dekielek wsadzamy 1/3 obiętości smaru i zakładamy bęben... ![]() |
tomcat Ford Escort Warszawa | 2005-11-15 20:02:32 ja oba łożyska wymieniałem w zeszłym roku. pierwsze opitmal wytrzymało rok. drugie skf smiga nadal bez najmniejszego problemu. jako że optimal sie raczej szybko skonczyl w tym roku kupilem juz skfa. wymiana zajela mi ok. 1h. bez problemu poradziłem sobie sam (jednak przydało się doświadczenie zebrane przy poprzedniej wymianie). nie odkrecalem calej piasty tylko sam beben. generalnie wystarczy wszystko robic powoli, dokladnie i raczej delikatnie i takie łożysko powinno długo wytrzymać. co do smaru to na pewno nie dawaj zwykłego. wydaje mi sie ze jest za rzadki. skombinuj sobie troche smaru do łożysk. |
tobitobi Essi olsztyn | 2005-11-15 20:11:28 I fest dokrecic ! |
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-11-15 21:03:31
Z siłą od 250 do 270 N-m. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-11-16 17:04:11 Ile kosztuje caly komplet? To znaczy lozysko wewnetrzne, zewnetrze i zimering. |
Senna escort Gliwice | 2005-11-16 18:53:50 60zł w sklepie a 50zł na allegro |