Korozja przewodów hamulcowych i paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Okazja do wypowiedzenia się na forum!!!
Czy w Waszych Esperaczkach przewody hamulcowe i paliwowe też tak korodują.
Moje autko jest z 08/97, ale nic tak nie jest zżarte jak właśnie te przewody, aż gość na przeglądzie zwrócił na nie uwagę
Acha.
Autko od samego początku garażowane, pod chmurką to tylko na wakacjach
Pozdrawiam Tomek
  
 
Cytat:
2005-11-16 13:22:34, czytom pisze:
Okazja do wypowiedzenia się na forum!!! Czy w Waszych Esperaczkach przewody hamulcowe i paliwowe też tak korodują. Moje autko jest z 08/97, ale nic tak nie jest zżarte jak właśnie te przewody, aż gość na przeglądzie zwrócił na nie uwagę Acha. Autko od samego początku garażowane, pod chmurką to tylko na wakacjach Pozdrawiam Tomek


To ze korodują to normalne. Trudno powiedzieć co oznacza "aż tak"....
Cytat:
Autko od samego początku garażowane


I tu jest pies pogrzebany Jakby stał na dworze to sól i woda ze śniegu nie penetrowały tak szybko wszelkich zakamarków.
  
 
To kolejna z przypadłości esperakowych korodujące przewodu paliwowe.
Na to zwracają uwagę nie tylko na przegladach lecz także mechanicy jeśli np. wymienia się filtr paliwa.
Pozdrawiam
  
 

Nawet nie wiem gdzie one się znajdują
  
 
a ile nowe przewody z wymiana?? mi nikt nie zwracal uwagi na korozjke tego czegos ale..mam filtr do wymiany i pewnie mi zniszcza przewody bo filtr niewymieniany juz pare lat
  
 
W sklepach motoryzacyjnych można kupić uniwersalne przewody hamulcowe w różnych długościach wykonane chyba z Miedzi.
Natomiast fabryczne przewody hamulcowe w Espero i wielu innych autach wykonane są polakierowanej stali, czy może aluminium.

Może ktoś mnie oświeci, czy lepsze (tzn. trwalsze) są te fabryczne, czy może miedziane
  
 
z tego co przed chwilą sprawdzałem koszt wymiany przewodów paliwowych to mniej więcej +-140 zł mogłem czegoś nie doliczyć lub pominąć ale z wymianą filtra paliwa jest różnie ja swój wymieniałem w lipcu i powiem szczerze , że jeszcze nic mnie tak nie w...ło spędziłem przy tym 4 godziny chcąc zoszczędzić na przewodach tego filtra poprostu nie szło wykręcić niewiem kiedy ten gość co przede mną jeździł to robił może od nowego tam był w każdym razie po udanej operacji w końcu okazało sie , że w środku był czarny nie było paliwo tylko jakaś brunatna maź z niego wypływała zrobiłem jeden błąd tak mi sie wydaje mogłem nie skręcać go na te gówniaste śruby a zrobić to inaczej ale coż
  
 
Nie chce sie czepiac, ale juz kilka razy zauwazylem jak ktos pisze
Cytat:
mniej więcej +-140 zł


To ile to jest? Brakuje mi tu ceny.
Chyba powinno byc: mniej wiecej 140 +/- np. 20 co w efekcie da cene w przedziale od 120 do 160.


  
 
Większość producentów samochodów zaleca wymianę przewodów hamulcowych co 2-3 lata. Mało kto do tego zalecenia się stosuje, bo i jest to bzdura. Ważne jest co jakiś czas skontrolować stan przewodów hamulcowych i bezwzględnie wymienić te które mają wyraźne ślady przetarcia lub rdzy. Jeśli ktoś nie chce aby np przy 120 km/h podczas hamowania pedał "wpadł" mu w podłogę, lepiej niech pomyśli zawczasu. Usłyszę zaraz, że przecież mamy pompy dwustopniowe i hamowanie będzie, to zgadza się ale w zależności od układu hamulcowego (skrzyżowany, przód-tył, lewo-prawo) hamowanie jest baaardzo ograniczone. Każdy w miarę wyposażony warsztat powinien w ciągu paru minut dorobić potrzebny przewód.
  
 
Korozji nie da się uniknąć i nie jest to przypadłosć tylko esperaków no i jest korozja zew. łatwiejsza to wychycenia i zapobieżenia ara grożniejsza wew. w przewodach hamulcowych i tu pomaga tylko wymiana płynu na nowy najlepiej DOT-4 lub 5 które ponoć mają dłuższą zywotnosć i dodatki antykorozyjne bodajże estry boranowe.
  
 
Cytat:
2005-11-16 13:48:23, piotr_ek pisze:
Nawet nie wiem gdzie one się znajdują


Wzdłóż progów, zaraz za rantem spinającym podłogę z progiem.
  
 
Oglądałem z moim mechanikiem przy okazji wymiany przewodu powrotu paliwa, ciekł przy klamrze mocującej. Kupiłem przewód miedziany do Poloneza i zapłaciłem 40zł, jeszcze półtora metra zostało. U mnie wszystkie przewody są przerdzewiałe i będę zmuszony jak najszybciej je powymieniać.
  
 
Cytat:
2005-11-16 20:33:37, Pietrek65 pisze:
Oglądałem z moim mechanikiem przy okazji wymiany przewodu powrotu paliwa, ciekł przy klamrze mocującej. Kupiłem przewód miedziany do Poloneza i zapłaciłem 40zł, jeszcze półtora metra zostało. U mnie wszystkie przewody są przerdzewiałe i będę zmuszony jak najszybciej je powymieniać.


Mam może trochę dziwny zwyczaj, ale przy kazdej okazji wymieniam przewody paliwowe na gumowe. Metalowe (niezniszczone) czasem zostawiam, ale wszelkie "igielity" i podejrzane metalowe wymieniam. Jest specjalny przewód gumowy do paliwa (np od łady), kupowany na metry. Koszt to ok 2-5 zł za metr (zależne od sklepu), a mocuję go do gabloty na opaski (metal z nakładką gumowa) i wkręty samowiercące. Po wywierceniu (wkreceniu) wkręta, wykręcam go i zamaczam go w środku konserwującym (otwór również zabezpieczam). Tak zabezpieczony przewód gumowy nigdzie nie ociera, nie rdzewieje itp.
Jeśli idzie o przewody hamulcowe, to można dobrać np od Poloneza lub innego autka. Ważne aby długość mniej więcej się zgadzała, lepiej zawsze wybrać trochę dłuższy. Można tez kupić przewód hamulcowy "z metra" i do tego końcówki przewodów, i to jest chyba najlepsze (najtańsze) wyjście. Większość warsztatów dysponuje zestawem do "zarabiania" przewodów hamulcowych, więc to nie powinno stanowić problemu.
  
 
No i stało sie :/, niczym nie dało sie odkrecic filtra, przy próbie odkrecenia zaczal przeciekac przewod przy filtrze , pozostało mi tylko ciecie i teraz mam problem co z tym dalej zrobic. Miałem kupiony filtr paliwa do espero identyczny jak poprzedni ale juz go nie wykorzystam bo zostały odciete nakretki które były zakute na przewodach.
Mysle to zrobic tak, że dokupie kawałek gumowego przewodu paliwowego fi 10, naciagne na przewód tak zeby wszedł z 10cm i zacisne 2 opaskami skrecanymi. Drugi koniec na filtr i tu mam problem bo nie wiem jaki filtr bedzie pasował bo wszystkie które patrzyłem sa na przewód fi 8. Rurki w espero sa srednicy 10mm i teraz pytanie od jakiego auta bedzie pasował filtr zeby do espero założyc bez bawienia sie w jakies redukcje?