MotoNews.pl
  

SILNIKI - DTI DTL DTH ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czym się różnią te trzy rodzaje motorów?? Słyszałem już opinie różnych "fachowców" i jakoś nie jestem przekonany... Interesują mnie wasze informacje na ten temat...(gł. chodzi o silnik o pojemności 2.0) pozdr
  
 
Rodzajami ukladu wtryskowego ale jakie dokladnie sa te rodzaje to tobie nie powiem bo nie pamietam, trzeba by kilka ksiazek przegibac
  
 
Cześć Radek,
2.0 DTI - jest to ogólna nazwa naszych turbodiesli 16V, dopiero one dzielą się na dwa rodzaje: 2.0 DTL to silnik o mocy 82kM (60kW)montowany w Astrach od 98 roku,numer silnika zaczyna się od X20DTL..., natomiast silnik 2.0 DTH jest o mocy 100kM (niektóre źródła podają 101kM) (74kW) montowany w Astrach od roku 2000, numer silnika zaczyna się od Y20DTH... . Jeden i drugi silnik jest o pojemności 1995cm3. Przy zakupie jakichkolwiek części, niewystarczy podać symbolu silnika 2.0 DTI, bo to nic nieznaczy, twój raczej jest 2.0 DTH (tak jak mój), więc takim symbolem musisz się posługiwać.
 
 
U mnie numer silnika zaczyna się symbolem X20DTL... pojemność 1995, natomiast moc podana to 74 kW ( 101 KM)
  
 
Więc z tego co podajesz Czarek to coś się nie zgadza, bo skoro mam 74 kW to wychodziło by na to że mam silnik DTH, wtedy natomiast nie zgadzałby się nr silnika X20DTL... ?? Może DTL mają moc 60 kW ale nie są to motory 16 V ...
Piszcie co myślicie, pozdr
  
 
Informacje które ci przekazałem pochodzą z ASO, książki napraw astry i instrukcji astry. Silniki są napewno 16V. Mój numer silnika zaczyna się od Y20DTH... . Być może twoja wersja jest jednak 82kM, sądząc po numerze silnika. Ewentualnie, jeżeli na przełomie 1999/2000 zmieniane były wersje silników, a twoja pochodzi z 2000, to może masz już silnik DTH, ale jeszcze w poprzedniej obudowie DTL, stąd ten numer, ale o to musisz zapytać w ASO.
 
 
Powiedzcie mi panowie, ile pala srednio wasze kombi?
  
 
Najwięcej,na jednym baku ok 48litrów,przejechałem 900km co dało średnią ok.5,3 l/100km.Można uzyskać jeszcz lepszy wynik ale ciągła jazda w granicach 90km/h to się szybko znudzi.Miałem już kiedyś przejechane ok 600km i komputer pokazywał że jeszcze zrobię lekko ponad 400km.Ale tak jak pisałem taki wynik mam tylko wtedy gdy nie przekraczam 100km/h i 80% to trasa.
  
 
Moj opel jest dokładnie Końcówka 1999, zakupiony w 2000 roku. Gdyby był to 82 konny DTL to To w dowodzie i reszcie dokumentów które posiadam nie był by wbite 74 kW ( co daje 101KM) Nie twierdze że mowisz źle broń Boże, poprostu widze sprzeczność i sam nie wiem dokładnie o co chodzi...
  
 
Cytat:
2005-11-17 01:12:24, Alvpol pisze:
Powiedzcie mi panowie, ile pala srednio wasze kombi?



Jeśli chodzi o moją Astre to przejechałem ją niespełna 1000 km na jednym baku... Jeśli chodzi o średnie spalanie to raz na dłuższej trasie ( 600km) jak zauważyłem astra spaliła poniźej 5l !!! Ok 4.7 - 4.9.... Oczywiście była to spokojna jazda w nocy, przy małym ruchu... Dużo odgrywają tu warunki i "noga" ale myślę że nawet przy średniej jezdzie w 6 l śmiało się zmieści... Komputer pokazuje średnią 5,2 / 100 ale trzeba zawsze brać na to poprawkę
  
 
Cytat:
2005-11-16 20:30:19, radekwks pisze:
Więc z tego co podajesz Czarek to coś się nie zgadza, bo skoro mam 74 kW to wychodziło by na to że mam silnik DTH, wtedy natomiast nie zgadzałby się nr silnika X20DTL... ?? Może DTL mają moc 60 kW ale nie są to motory 16 V ... Piszcie co myślicie, pozdr



Jezeli na silniku masz wybile X20DTL to masz silnik 82 KM Innych silników z tym oznaczeniem nie ma. Poprostu ktoś popełnił bład w papierach a w wydziale komunikacji to wpiszą wszystko. Może ktoś celowo zmienił moc w dowodzie Znam takie przypadki kiedy ludzie załatwiali sobie wpis w dowodzie o mniejszej pojemności niz faktycznie było. Na własne oczy widziałem Opla Astre F z silnikiem 1,8 a w dowodzie stało 1,4


[ wiadomość edytowana przez: DAREK_MAT dnia 2005-11-17 18:49:06 ]
  
 
oprócz tego co pisali koledzy DTH ma intercoler a DTL nie ma,sprawdz czy masz intercoler.
Co do zaniżania pojemności to w OC z którym kupiłem auto było wpisane 1.6 czy 1.7 nie pamiętam dokładnie,przez co gostek miał niższą składkę.
  
 
Cytat:
2005-11-17 01:12:24, Alvpol pisze:
Powiedzcie mi panowie, ile pala srednio wasze kombi?



Średnio spala mi ok. 7 l, jazda mieszana, chociaż w większości po mieście, na trasie sprawdzałem ją w szwecj na odcinku 1000km, w większości na autostradzie, 4 dorosłe osoby (faceci), bagażnik zapakowany do samego dachu, prędkość 110-130, astra spaliła mi 5.8 l/100km
 
 
Coraz bardziej żałuję że nie kupiłem diesla

  
 
Dodam jeszcze, że oznaczenia DTH były w dwóch silnikach rocznik 1997-2000 X20DTH 101 KM, moment obrotowy (Nm/obr./min)205/1650 i rocznik powyżej 2000 Y20DTH 101 KM, moment obrotowy (Nm/obr./min) 230/1950 to znalazłem w gazecie.
  
 
ajjjjjj czemu nie mam disla!!!!!!!!!!!!
ja robie na jednym tankowaniu(45 L) od 450 do 500 choc w polsce jak jechabem z kluczborka nad morze ok,850 km to zajechalem na jednym baku ale jechalismy na 3 auta i ne przekraczalismy 110km/h
  
 
Ma ktoś jeszcze jakieś wiadomości na temat silnika 2.0 DTL 16 V ?? WRACAJĄC DO TEMATU... Intercolera nie posiada ale przy 16v wydaje mi sie jednak że ma 101 km, zwłaszcza że w karcie pojazdu jest tak wpisane.... Po tym co Panowie piszecie to się zgadza pojemność oki, ale kto by zmieniał moc w dokumentach, w jakim celu ??
  
 
2.0 DTL 16V to inaczej X20DTL czyli silnik o mocy 82 KM. Mam taki sam. Nie wyobrazam sobie by przy numerze silnika zaczynajacym sie wlasnie X20DTL mogla byc inna moc. A oznaczenie z tylu na klapie jest DI 16V. Obydwa siliniki DTH jak i DTL maja 16 zaworow.
Auto z silnikiem DTH ma na klapie z tylu napis DTI.
  
 
Z tego co ja się orientuje to silnik DI 16V wcale nie jest taki sam jak DTL. Bodajże nie ma turbo.... Waciu nie sugeruj się znaczkami na tylnej klapie!!!
  
 
wszystkie Oplowskie dwulitrowe diesle montowane w AII maja turbo