MotoNews.pl
1 Wymiana krzyżaka na wale kierowniczym!!!-(pomocy) (123660/0)
  

Wymiana krzyżaka na wale kierowniczym!!!-(pomocy)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zwracam sie z prośbą o pomoc w wymianie krzyżaka na wale kierowniczym tego przy maglownicy lub o jakies wskazówki jak sie zabrać do tego mam e-30 1.8 1990r bez wspomagania z góry dziekuję.
  
 
Jak nie wiesz jak się do tego zabrać to odstaw auto mechanikowi. Jest trochę rypania, trzeba zdjąć plastiki wokół stacyjki i kierownicę, następnie wybić drążek kierowniczy (wieloklin drążka z wieloklinu krzyżaka) i po wymianie na zdrowy łącznik wszystko powbijać z powrotem.
A jakie masz objawy? Duży luz na kierownicy? Otwórz maskę i jedną ręką pokręć lekko kierownicą i jednocześnie patrz na łącznik (w E30 jak nie masz 150 cm wzrostu to uda Ci się to zrobić)...jeśli kierownica się rusza a krzyżak nie przenosi tego ruchu na listwę to krzyżak walnięty.
Powodzenia
  
 
Mam śmiało 1 cm luzu na kierownicy i to mnie już bardzo drażni ale myslałem że to troszkę prostsze jest i dzięki za informacje .Krzyzak mam(ok.40 zł) ale musze dobrac z wymiarami czyli wcześniej zdjąć o jaki chodzi ale to już w fachowe ręce oddam.
  
 
Cytat:
Mam śmiało 1 cm luzu na kierownicy


No to oczywiście nadaje się już do wymiany. Dobrze dobierz bo krzyżaków to spotkałem już w E30 bodajże 3 różne. Dobrze robisz, że oddajesz to do mechanika, nie jest to takie proste na jakie wygląda.
Pozdrawiam
  
 
A masz pewność, że to krzyżak jest uszkodzony??? Może to maglownica (tak to chyba się nazywa) ma luz. Wiem, że w niej jest tulejka teflonowa, która się wyciera i czasami wystarczy zredukować luz poprzez dokręcenie śruby znajdującej się w górnej części maglownicy, a czasami konieczne jest dorobienie tej tulejki.
A z tego co się orientuję (przerabiałem ten temat w swojej E30 dwa razy) to raczej tam powinieneś szukać przyczyny niedomagania...
  
 
Cytat:
2005-11-17 20:13:21, lukasz_xyz pisze:
A masz pewność, że to krzyżak jest uszkodzony??? Może to maglownica (tak to chyba się nazywa) ma luz. Wiem, że w niej jest tulejka teflonowa, która się wyciera i czasami wystarczy zredukować luz poprzez dokręcenie śruby znajdującej się w górnej części maglownicy, a czasami konieczne jest dorobienie tej tulejki. A z tego co się orientuję (przerabiałem ten temat w swojej E30 dwa razy) to raczej tam powinieneś szukać przyczyny niedomagania...



Zgadzam się z tym.
Sprawdziłbym też najpierw końcówki drążków kierowniczych

Pozdrawiam
  
 
no ja tez nie słyszałem zeby komuś padł krzyżak w bmw ale z drugiej strony wszystko sie moze zdarzyć