MotoNews.pl
  

Kontrolka klocków hamulcowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od zawsze nie mam klocków z zamontowanymi czujkami zużycia raptem na wiosne po zmianie kółek na letnie zaczeła sie palić kontrolka nawet chyba raz przestała na jeden dzień.
Teraz przy wymianie kół przyglądnełem się instalacji i z jednej strony miałem wypięte z gniazda a z drugiej wisiały obciete kable.
Pomyslałem ze one moga robic zwarcie i z tąd ten efekt.
WyjęłeM wtyczkę na stałe ale kontrolka dalej pali sie.
Czy jest jakieś zabezpieczenie po drodze które zaragowało na zwarcie i dalej podtrzymuje informacje na kontrolce.
  
 
Po pierwsze to powinienes skozystac z wyszukiwarki bo ten tema byl juz przerabiany.

No ale jak juz sie rozpisalem to postaram sie odpowiedziec.
Ja mam Omcie B. Mialem podobna sytuacje. Lekarstwo!? - wystarczy zmostkowac przewody (czyli zamknac obieg) ktore ida do czujnika.

Wloz koncowki do czujnikow w gniazda i skrec przewody. No i zaizoluj.
Tak jest w B wiec prawdopodobnie w A bedzie identycznie.
Pamietaj ze czujniki sa tylko na przodzie. Na tyle jak braknie klocow to nie bedziesz widzial tylko slyszal...

Pozdrawiam
  
 
Prawde mówiąc szukałem poprzez wyszukiwarke i nie udało się mi znaleźć tego tematu.
Dzieki za poradę pewnie skorzystam na wiosnę tylko ciekawi mnie dlaczego wcześniej nie był potrzebny mostek elektryczny a teraz jest.
  
 
moze poprostu byl a jak zdejmowales niezauwazyles i rozerwales
  
 
Sluchaj kolegow dobrze radza poprostu je polacz ze soba i zgasnie kontrolka tak bynajmniej zrobilem w busie i mam problem z glowy hehehe
  
 
A ja się nie zgodzę..
Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany..
Czy nie ubyło Ci z biegiem zuzycia klockow płynu?
Nie pamietam czy to nie ta sama kontrolka..
  
 
Sprawdzałem za niski płyn odpowiedzialna jest inna kontrolka.
Co do przypadkowego demontazu mostka to możliwe ale tylko po jednej stronie bo po drugiej od zawsze było gołe gniazdo.
  
 
Te czujniki to są dobre dla helmutów, bo one pokazują zupełnie bez sensu zużycie tarcz czy klocków, a helmut, jak to helmut pojedzie, zabuli i wymienią...Ja wymieniam, jak już zaczynają się pojawiać skutki tego, albo jak mi mechanior zaufany zmierzy. U mnie poprzedni właściciel (włoch) już sobie z tymi czujnikami poradził, z jednej strony jest skręcony w kółko, a z drugiej wogóle nie ma, kończy się na wtyczce łaczącej. Byłem w ASO na kompie i nie ma żadnych błędów, więc nie widzę problemu w mojej Omesi

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-11-17 22:59:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-11-17 23:00:25 ]
  
 
Cytat:
A ja się nie zgodzę..
Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany.


U mnie w A zamknięcie obwodu na stałe też nie podziałało, ale dla pewności, po obiadku, zobacze raz jeszce.
  
 
ja zamknąłem obieg ale też nie poskutkowało, poprawiłem wczoraj lutując przewody też nic. EPC szukałem czy np szczęki ręcznego nie mają czujników ale nie doszukałem sie. chyba wywale żarówke
  
 
Cytat:
2005-11-17 21:34:47, Thomi pisze:
A ja się nie zgodzę.. Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany..


na pewno nie! przerwany obwod zapala kontrolke!
po zamknieciu obwodu lub kupieniu nowych czujnikow kontrolka gasnie...
  
 
Tylko że czujniki nie są jednorazowe
Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce..
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2005-11-21 09:47:35, Thomi pisze:
Tylko że czujniki nie są jednorazowe Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce.. Pozdrawiam!


Witam, Thomi logicznie myslac to gdy zapala sie kontrolka to zostal przerwany obwod a co za tym idzie czujnik zostal przetarty, to jak mozna na takim czujniku jezdzic dalej?
  
 
Czujnik przetarty = kontrolka.
Nie do użycia ponownego.

Jeżeli po zmostkowaniu np. we wtyczce nadal się świeci, to pewnie "złamana" wiązka przewodu / przerwany obwód.
Znaleźć - wymienić przewod / zmostkować powyżej przerwy.
  
 
Cytat:
Tylko że czujniki nie są jednorazowe
Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce..


Cytat:
Thomi logicznie myslac to gdy zapala sie kontrolka to zostal przerwany obwod a co za tym idzie czujnik zostal przetarty, to jak mozna na takim czujniku jezdzic dalej?


Cytat:
Czujnik przetarty = kontrolka.
Nie do użycia ponownego.



Właśnie, zgadzam się, czujniki, przynajmniej w Omie A nie sa jednorazowe, kontrolka załacza się na długo przed fizycznym kontaktem czujnika z tarczą.
Jak odpowiednio wcześnie, tzn przed starciem czujnmika, wymienisz klocki, to nie musisz zmieniać czujników.
Dwa razy udało mi się nie zmieniać czujników, za trzecim razem za długo jeździłem, starł się ale nie wymieniłem na nowe i teraz kontrolka sie swieci. Zamkniecie obwodu nic nie dało.
  
 
Chlopcy A to nie B to raz... Cociaz A moze miec podobne czujniki do B.
Dwa na bank przerwany kabelek zapala kontrolke albo wyskakuje komunikat na kompie. Doskonale to przerabialem "BREMSBELAG"
Jesli komputer to czasami komunikat nie zgasnie i trzeba usunac blad podlanczajac pod kompa (przypadki). Po trzecie jesli nie zamierzasz uzywac czujnikow to wuciagnij zaroweczke z kontrolki Czego oczy nie widza tego sercu nie zal Ja podczas zmieniania klockow przypadkowo przerwalem przewod i na nowych klocach "KIT" pokazywal na monitorku ze okladzina hamulcowa zuzyta. Nalezy ja jak najszybciej wymienic. Zmostkowalem i tere fere jak reka odjal

Cytat:
Dwa razy udało mi się nie zmieniać czujników, za trzecim razem za długo jeździłem, starł się ale nie wymieniłem na nowe i teraz kontrolka sie swieci. Zamkniecie obwodu nic nie dało.



Bo miales troszke szczescia. Zrobiles zwarcie ale przewod sie nie przetarl

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: afx dnia 2005-11-22 00:40:10 ]
  
 
Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja?
Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. Kontrolka zużycia zapala się jak klocki "schudną", jeszcze przed mechanicznym uszkodzeniem czujników o tarcze. Czyli obwód nigdzie nie zostaje przerwany a kontrolka sie świeci. Dlaczego?

Po załozeniu nowych klocków, wciskamy te same czujniki, kontrolka gaśnie. Dlaczego?



  
 

Ups, poprzedni post wskoczył bez dokończenia więc kończe.

Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja?
Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. Kontrolka zużycia zapala się jak klocki "schudną", jeszcze przed mechanicznym uszkodzeniem czujników o tarcze. Czyli obwód nigdzie nie zostaje przerwany a kontrolka sie świeci. Dlaczego?

Po załozeniu nowych klocków, wciskamy te same czujniki, kontrolka gaśnie. Dlaczego?

Tak to wygląda w Omie A. Oczywiście możecie sie ze mną nie zgodzic ale takie są fakty. To jak to cholerstwo działa?
  
 
Moze jak czujnik dotknie masy (tarczy) to sie zapala... Nie znam sie na A bo nigdy nie mialem...
  
 
Witam,

Wybaczcie ze sie podlaczam z OmoB....ale mam pytanie - ostatnio patrzylem na kloce u mnie i tak na oko z 3mm maja jeszcze przed soba i mam zamiar niedlugo wymieniac.

Czy prawdziwym stwierdzeniem jest, ze jezeli wymienie klocki zanim zaswieci mi sie komunikat (czyli zanim zaczne hamowac czujnikami ) ze bede mogl je spokojnie zainstalowac do nowych kloców ??? Czy jednak kupic sobie komplet ??

Jezeli tak jest to lepiej wymienic teraz niz czekac na alert.

Pozdro