Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() maryjank DEADSOUL Opel Omega A 2,6 CD ... Wałbrzych | 2005-11-16 19:55:27 Witam!
Od zawsze nie mam klocków z zamontowanymi czujkami zużycia raptem na wiosne po zmianie kółek na letnie zaczeła sie palić kontrolka nawet chyba raz przestała na jeden dzień. Teraz przy wymianie kół przyglądnełem się instalacji i z jednej strony miałem wypięte z gniazda a z drugiej wisiały obciete kable. Pomyslałem ze one moga robic zwarcie i z tąd ten efekt. WyjęłeM wtyczkę na stałe ale kontrolka dalej pali sie. Czy jest jakieś zabezpieczenie po drodze które zaragowało na zwarcie i dalej podtrzymuje informacje na kontrolce. |
![]() maryjank DEADSOUL Opel Omega A 2,6 CD ... Wałbrzych | 2005-11-17 10:25:16 Prawde mówiąc szukałem poprzez wyszukiwarke i nie udało się mi znaleźć tego tematu.
Dzieki za poradę pewnie skorzystam na wiosnę tylko ciekawi mnie dlaczego wcześniej nie był potrzebny mostek elektryczny a teraz jest. |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2005-11-17 10:34:56 moze poprostu byl a jak zdejmowales niezauwazyles i rozerwales |
![]() Darekwest Omega A Oraz B Przylep | 2005-11-17 19:14:06 Sluchaj kolegow dobrze radza poprostu je polacz ze soba i zgasnie kontrolka tak bynajmniej zrobilem w busie i mam problem z glowy hehehe |
![]() Thomi Opel Omega A Warszawa | 2005-11-17 21:34:47 A ja się nie zgodzę..
Mogę sie mylić ale z tego co pamietam to dwa styki ktore są czujniku poprzez tarcze zamykaja obwód dajac sygnał klocki do wymiany.. Czy nie ubyło Ci z biegiem zuzycia klockow płynu? Nie pamietam czy to nie ta sama kontrolka.. |
![]() maryjank DEADSOUL Opel Omega A 2,6 CD ... Wałbrzych | 2005-11-17 22:20:20 Sprawdzałem za niski płyn odpowiedzialna jest inna kontrolka.
Co do przypadkowego demontazu mostka to możliwe ale tylko po jednej stronie bo po drugiej od zawsze było gołe gniazdo. |
![]() kieleczek LOB MEMBER A i C Warszawa/Grodzisk Mazowiecki | 2005-11-20 10:24:55
U mnie w A zamknięcie obwodu na stałe też nie podziałało, ale dla pewności, po obiadku, zobacze raz jeszce. |
![]() Thomi Opel Omega A Warszawa | 2005-11-21 09:47:35 Tylko że czujniki nie są jednorazowe ![]() Jeśłi od razu po zapaleniu kontrolki zmienia sie klocki to mozna jezdzic na nich 15 lat tak jak to jest u mojego kolegi w omce.. Pozdrawiam! |
Trance_Matthew Omega B 2.5TD Kraków | 2005-11-21 09:55:06
Witam, Thomi logicznie myslac to gdy zapala sie kontrolka to zostal przerwany obwod a co za tym idzie czujnik zostal przetarty, to jak mozna na takim czujniku jezdzic dalej? |
Prowo LOB WETERAN Kura Indian ze wsi (OPO) | 2005-11-21 12:04:39 Czujnik przetarty = kontrolka.
Nie do użycia ponownego. Jeżeli po zmostkowaniu np. we wtyczce nadal się świeci, to pewnie "złamana" wiązka przewodu / przerwany obwód. Znaleźć - wymienić przewod / zmostkować powyżej przerwy. |
![]() kieleczek LOB MEMBER A i C Warszawa/Grodzisk Mazowiecki | 2005-11-21 13:08:29
Właśnie, zgadzam się, czujniki, przynajmniej w Omie A nie sa jednorazowe, kontrolka załacza się na długo przed fizycznym kontaktem czujnika z tarczą. Jak odpowiednio wcześnie, tzn przed starciem czujnmika, wymienisz klocki, to nie musisz zmieniać czujników. Dwa razy udało mi się nie zmieniać czujników, za trzecim razem za długo jeździłem, starł się ale nie wymieniłem na nowe i teraz kontrolka sie swieci. Zamkniecie obwodu nic nie dało. |
![]() afx Omega B 2.5 TD Częstochowa | 2005-11-22 00:22:01 Chlopcy A to nie B to raz... Cociaz A moze miec podobne czujniki do B. ![]() Dwa na bank przerwany kabelek zapala kontrolke albo wyskakuje komunikat na kompie. Doskonale to przerabialem "BREMSBELAG" Jesli komputer to czasami komunikat nie zgasnie i trzeba usunac blad podlanczajac pod kompa (przypadki). Po trzecie jesli nie zamierzasz uzywac czujnikow to wuciagnij zaroweczke z kontrolki ![]() ![]() ![]()
Bo miales troszke szczescia. Zrobiles zwarcie ale przewod sie nie przetarl ![]() Pozdrawiam. ![]() [ wiadomość edytowana przez: afx dnia 2005-11-22 00:40:10 ] |
![]() kieleczek LOB MEMBER A i C Warszawa/Grodzisk Mazowiecki | 2005-11-22 18:54:12 Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja?
Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. Kontrolka zużycia zapala się jak klocki "schudną", jeszcze przed mechanicznym uszkodzeniem czujników o tarcze. Czyli obwód nigdzie nie zostaje przerwany a kontrolka sie świeci. Dlaczego? Po załozeniu nowych klocków, wciskamy te same czujniki, kontrolka gaśnie. Dlaczego? |
![]() kieleczek LOB MEMBER A i C Warszawa/Grodzisk Mazowiecki | 2005-11-22 18:57:24 Ups, poprzedni post wskoczył bez dokończenia więc kończe. Może wyjde na kompletnego ignoranta, ale pytanie mam następujące: Jak te czujniki w ogóle działaja? Fakty są następujące (Oma A), na każdym klocku jest jeden czujnik, czyli para na stronę. Kontrolka zużycia zapala się jak klocki "schudną", jeszcze przed mechanicznym uszkodzeniem czujników o tarcze. Czyli obwód nigdzie nie zostaje przerwany a kontrolka sie świeci. Dlaczego? Po załozeniu nowych klocków, wciskamy te same czujniki, kontrolka gaśnie. Dlaczego? Tak to wygląda w Omie A. Oczywiście możecie sie ze mną nie zgodzic ale takie są fakty. To jak to cholerstwo działa? ![]() |
![]() afx Omega B 2.5 TD Częstochowa | 2005-11-23 00:49:16 Moze jak czujnik dotknie masy (tarczy) to sie zapala... Nie znam sie na A bo nigdy nie mialem... |
![]() o_rety Omega 2.016V Warszawa | 2005-11-25 14:10:56 Witam,
Wybaczcie ze sie podlaczam z OmoB....ale mam pytanie - ostatnio patrzylem na kloce u mnie i tak na oko z 3mm maja jeszcze przed soba i mam zamiar niedlugo wymieniac. Czy prawdziwym stwierdzeniem jest, ze jezeli wymienie klocki zanim zaswieci mi sie komunikat (czyli zanim zaczne hamowac czujnikami ![]() Jezeli tak jest to lepiej wymienic teraz niz czekac na alert. Pozdro |