Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2005-11-17 16:07:18 sporo literowek i ciezko wyczuc o co chodzi... ;/
lozysko po wymianie nie powinno sie grzac, kolo powinno sie obracac bez problemow a co do dokrecania to powinno byc na max po czym cofnac srube o 1/4 - 1/2 obrotu. |
![]() mati09 escort MK VI / mond ... Tarnów - Kraków | 2005-11-18 00:50:51 tak trzeba popuscic ale ja bym zamias wymieniac beben to go wytulejował albo uzył loctite 'a bo to cudowny srodek
pozdrawiiam ![]() |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2005-11-18 09:08:15 Escort mk5 ,6 ,7 ma z tyłu dwa stożkowe łożyska identycznej wielkosci dokręca się na maksa i nic niema prawa wyć i grzać się |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2005-11-18 13:30:10 Kiedyś brałem już udział w podobnej dyskusji.
Moim zdaniem nakrętki w kołach dokręca się na maxa. Dlaczego? Ponieważ nie zauważyłem żadnego zabezpieczenia które by uniemożliwiło odkręcenie się owych nakrętek, tak więc tylko dokręcenie ich na full może zagwarantować to że do tego nie dojdzie. Nie wiem tak naprawde czemu ma służyć cofnięcie nakrętki o 1/2 czy 1/4 obrotu? Podejrzewam że po cofnięciu nakrętki o 1/2 dalej pójdzie już ręką ( ??? ). Nie jestem mechanikiem, ani nigdy nie widziałem jak to się robi fachowo - biorę to poprostu na zdrowy rozsądek. W sprawie klucza dynamometrycznego to uważam że to ma sens, bo pojęcie dokręcenia na maxa jest względne. Jeśli zaś chodzi o zbyt silne dokręcenie to chyba nie jest to możliwe ponieważ chroni przed tym grubość czy tam szerokość pierścieni osadczych łożysk. Gdyby było inaczej to myślę że konstruktorzy przewidzieli by jakieś zabezpieczenie przed samoodkręceniem się nakrętek. P.S. Znalazłem ciekawą informację na ten temat. Zaleca się każdorazowo po odkręceniu wymienić nakrętki na nowe i dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego z siłą powyżej 70 Nm. To wiele wyjaśnia. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2005-11-18 13:36:17 ] |
![]() polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2005-11-18 14:28:22 szczerze mówiąc słyszałem i takie i takie opinie a propos dokręcania, w WKL jest rzeczywiswcie konkretna sila ale nie sprawdzalem bo nie mam klucza dynamometrycznego. z jednej strony niby maja sie uszkadzać łóżyska a z drugiej mam już 4000km na nowych dokręconych na max'a (bo wtedy jeszcze od popuszczaniu nie wiedzialem) i żyje, cichutko cały czas i sie nic nie dzieje.... mysle ze nie dojdziemy do prawdy gdyż to pewnie jest jeden z współczesnych mitów i każdy mechanik ma włąsną teorię na ten temat... |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-11-18 14:55:14 Lożysko po wymianie reguluje sie tak:
Obracając kołem dokręcać srubę do momentu zablokowania koła. Ma to na celu wycisniecie smaru z bieżni. Luzować śrubę i bracać kołem az wyczuje sie swobodę obracania. Sprawdzić rękami luz koła góra-dół i lewo-prawo. Jak jest luz to dokręcić o jeden ząbek. Delikatny luz ledwo wyczuwalny powinien być zawsze. Lepszy taki luz niz jego brak. Trzeba po prostu wycelowac w obtymalny ząbek gdy luz zaczyna znikać |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-11-18 15:49:04
Mylisz pojęcia, w essim od MK5 -> dokręca się tylko kluczem dynamometrycznym lub jak kto woli na maxa, nic nie luzując. Łożyska stykają się wewnętrznymi bieżniami i nie ma możliwości ich za mocno zacisnąć. Sworznie mają odwrotne gwinty i dokręca się zawsze w stronę obrotu koła do przodu (gdybyś przypadkiem zamienił sworznie stronami i zostawił poluzowaną nakrętkę, to na bank pogubiłbyś koła razem z bębnami). Wszystko jasne ![]() |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-11-18 19:15:16
|
niesztof Ford Escort Opole | 2005-11-18 19:19:21 DYnamometr = na maxa w tym przypadku. Jak pisalem dokrecalismy kluczem i na dobra sprawe i tak mocniej bym nie dokrecil. No chyba ze zalozysz metrowa rure, no ale to juz inna bajka |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-11-19 14:54:56
Zgadza się, w tym przypadku teoria nie ma nic wspólnego z praktyką (jak zresztą w większości przypadków). Jeżeli twierdzisz że jesteś guru w sprawie łożysk, to wytłumacz mi swoje pojęcie "ręczna regulacja łożyska". Ja widocznie nie byłem na tej lekcji ![]() p.s. Jestem szczęśliwym posiadaczem klucza dynamometrycznego, jednak kiedy go nie miałem to dokręcałem na maxa zwykłym kluczem z rurką. ![]() |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-11-19 20:19:33 ja tam dokręciłem na max, obracajac przy tym bębnem ,no i jakoś sobie śmiga ![]() |