Siłownik do otwierania klapy bagaznika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc.
mam namiar na kolesia co posiada silowniki do otwierania np. klapy bagaznika. tyle ze one sa do 25kg. jestem laikiem jesli chodzi o motoryzacje i w zwiazku z tym mam pytanie.
wiem, ze do otwarcia klapy w moim MK7 styknie solownik do 6kg.
czy silownik 25kg nie bedzie za mocny? tzn. nie pourywa mi nic?

pozdrawiam i dziekuje
  
 
Do hatchbacka zamontowałem uniwersal 3kg za 9pln i jest git. 25kg to chyba z Kamaza...
  
 
tez mi tak sie wydawalo ze to za duzo, dlatego pytalem. heh... a sprzedawca " na bank otworzy" , chyba w czolgu klape
dzieki za info.
  
 
okej a ja zalożylem i nie otwiera ( auto po kolizji sprzed zakupu)
wiec dość ciasno to sie zamyka . ale otwiera i luczem i cynglem od kierowcy
silownik okolo 4kg (był w drzwiach)i nie daje rady help !!
czy coś próbować poprostować ?
  
 
Na początek nasmaruj, póżniej sprawdź jak chodzi na luzie i może popuść nieco mocowanie zamka. Możliwe, że nie masz dokładnie współosiowo zamontowanego siłownika albo przelotka Ci się ślizga...
  
 
powiedzcie mi w takim razie po co sa siłowniki takie:
http://allegro.pl/item87310626_hit_allegro_silownik_25kg_bagaznik_klapa_tuning.html
otóż odpowiem wam one sa do bagaznika.....
nie uwierze w to żeby swykły uniwersalny siłownik 3kg (mam taki) był w stanie pociągnąć za cięgno bagażnika ponieważ zamontowany współosiowo z linka klamki nie był w stanie otworzyć drzwi kierowcy w moim essie podczas gdy fabryczny centralny otwierał.
z czystej ciekawości skołuje wagę podepne pod cięgno bagażnika i zobazymy ile kg wyjdzie. pewnie nie 25 ale na bank nie 3....

maver_79 - powiedz w jakiej cenie te siłowniki
  
 
U mnie klapa chodzi dosc ciezko od momentu jak cofnalem skobel od zamka - zeby kalpa nie latal i piszczala i jestem pewien, ze 4kg to by sobie nie poradzil - mowie o normalnej sytuacji kiedy auto stoi prosto ...

Panowie, jak wyglada sprawa z powrotem silownika do stanu spoczynku czyli pierwotnego? Chodzi mi o to, ze jak silownik pociagnie za jakis dings to musi potem go puscic. Z tego co czytam na forum to wszyscy uzywaja uniwersali, ktore sa sterowane biegunami ( + - otwiera - + zamyka).

Jesli do silownika przestanie doplywac prad i ciagnie go jakas sprezyna (dings) to wraca do swojego polozenia czy uparcie stoi na swoim miejscu i trzeba mu zamienic + i - zeby odpuscil (watpie zeby ktos sie tak bawil, ale...)

Wiem, ze sa silowniki ktore same powracaja do pierwotnego stanu przy braku zasilania i bez zadnej pomocy - ale one sa drozsze.

Poza tym jak szybko mozna spalic silownik?? Pewnie jak mu sie za dlugo przytrzyma zasilanie to sie wykonczy - doswiadczyl ktos??
  
 
te siłowniki to albo silniczi albo eletromagnesy wcale nie na 2 plusy tylko "+" i "-" które zależnie od podanej polaryzacji ciągną lub pchają uniwersalne siłowniki. jeśli przestaniejsz podawać napięcie to siłownik bardzo leciutko chodzi więc nie potrzeba sprężynek w większości wypadków. silowniki 25 kg to eletromagnesy działające w jedną strone (ciągną) i po przestaniu podawania zasilania poprostu odpuszczają.
  
 
polityk, oczywiscie mialem na mysli 2 bieguny "+" i "-" oraz "-" i "+" tylko napisane bez zadnych cudzyslowow wyglada jakbym myslal o 2 plusach Wszystko jasne.

A jak z tym spaleniem silownika?



[ wiadomość edytowana przez: shaggus dnia 2006-03-02 17:33:00 ]
  
 
moze nie pasowac i moze sie ciezko dzialac nie polecam silownika 25kg
  
 
to ja powiem tak wlasnie skonczylem z magicarem - wszytko działą ( narazie lampka zamiast silownika )- wiec wiem ze bedzie ok po zastosowaniu przekaznika
co do uciagu to fakt możliwe ze mam za mocno dociagniety -zaczep - ale za to klapa nie lata
pomysł mam następujący uwaga !!!! "elektromagnes ten z bendixa"
co wy na to ? ja oczywiscie planuje zastosować jakąś amortyzacje ze spręzyny ect.
Cytat:
a początek nasmaruj, póżniej sprawdź jak chodzi na luzie i może popuść nieco mocowanie zamka. Możliwe, że nie masz dokładnie współosiowo zamontowanego siłownika albo przelotka Ci się ślizga..


wiec na luzie dziala ok
zanim zaczałem medytować ( doginać) to działało !! ale za podaniem drugiego impulsu
teraz w ogóle nie robi wiec planuje ten "bendix"
  
 
to ja sie zapytam po co tak kombinowac jak mozna zalozyc oryginalny fordowski silownik i do tego przycisk w tunelu srodkowym (ja mam do tego jeszcze otwieranie zamka klapy bagaznika z pilota )

no chyba ze te 25kg ciagu to do otwarcia klapy to zdrowia
  
 
piszecie ciagle o silownikach ale jak w combi mk7 je zamontowac w kalpie tylniej gdzie mocujecie bo mam juz na pilota dodatkowy kanal wolny i bym se chetnie zrobil
  
 
Cytat:
2006-03-02 17:02:13, polityk pisze:
maver_79 - powiedz w jakiej cenie te siłowniki


czesc.
kupilem ten 6kg - za chyba 20 lub 30zl. smiga juz pare miesiecy i zero problemow.
  
 
Cytat:
2006-03-02 17:02:13, polityk pisze:
powiedzcie mi w takim razie po co sa siłowniki takie: http://allegro.pl/item87310626_hit_allegro_silownik_25kg_bagaznik_klapa_tuning.html otóż odpowiem wam one sa do bagaznika..... nie uwierze w to żeby swykły uniwersalny siłownik 3kg (mam taki) był w stanie pociągnąć za cięgno bagażnika ponieważ zamontowany współosiowo z linka klamki nie był w stanie otworzyć drzwi kierowcy w moim essie podczas gdy fabryczny centralny otwierał. z czystej ciekawości skołuje wagę podepne pod cięgno bagażnika i zobazymy ile kg wyjdzie. pewnie nie 25 ale na bank nie 3.... maver_79 - powiedz w jakiej cenie te siłowniki

A u mnie bangla taki 3kg za 9pln na pilota i mało nie urwie klapy, bo mam mocno zapiętą. Swoją drogą to wg mnie nie jesteś w stanie przekręcając kluczykiem w zamku klapy wywołać większej siły niż 3kg na tak małym ramieniu kluczyka (a siłownik ma conajmniej 2krotnie dłuższe ramię). Jeśli potrzebujesz do otwarcia zamka siłownika 25kg, to musisz włożyć w kluczyk około 40kg, a pewnie otwierasz bez problemu... Po mojemu jest tak: zacina się linka (zamarznięta i pozaginana), zamek jest nienasmarowany, a siłownik nieosiowo i do tego nie ma tulei ślizgowych na przegubach łączących go z zamkiem. Siłowniki 25kg są właśnie do takich ciężko otwieranych klap w starszych autach. W drzwiach także miałem 3kg i działały bez problemu, ale dopiero po dokładnym wysuszeniu wymyciu i nasmarowaniu olejem silikonowym: zamka, wkładki i linki.
  
 
widzisz, ty mówisz o siłowniku zaraz przy zamku, a te 25 kilo mocuje się na lince i one ciągna za linke
Mam nawet jeden silownik na zbyciu, pokombinuje w weekend i zobaczymy
Maver a te 25 kilo za ile ?:>
  
 
NoSeK miał ordzinal
  
 
Witam!

Mam w klapie MK7 zamontowany 3kg i ciągnie (w moim przypadku pcha) bez problemu. Wracanie siłownika do stanu pierwotnego rozwiązane za pomocą 2 gumek recepturek Zdaje się, że w klapie miałem już przygotowane miejsce pod siłownik, wystarczyło tylko go tam wmontować, odpowiednio dogiąć drucik (z tego co pamiętam, użyłem zamiast drucika z kompletu od siłownika szprychę rowerową - jest bardziej elastyczna i nie stwarza problemów nawet gdy nie jest idealnie wygięta), zamontować przekaźnik przy centralce alarmowej, poprowadzić kabelek przez pół samochodu i teraz klapa otwiera się na pilota (oryginalne otwieranie linką również zostało - na wypadek padniętego aku).

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-03 07:28:35, polityk pisze:
widzisz, ty mówisz o siłowniku zaraz przy zamku, a te 25 kilo mocuje się na lince i one ciągna za linke Mam nawet jeden silownik na zbyciu, pokombinuje w weekend i zobaczymy Maver a te 25 kilo za ile ?:>

A dlaczego za linkę? W klapie są orginalne otwory i pasi taki za 9pln (wystarczy obciąć pręt siłownika, zagiąć i dołożyć tulejkę slizgową współpracującą z zamkiem), przynajmniej w MK5. Dwa wkręty, parę metrów kabla i po kłopocie. Dodam, że orginał wygląda bardzo podobnie do uniwersala, z tym, że jest innego koloru.
  
 
chlopaki dajcie jakies zdjaatko bo bym chcial to zobaczyc jak to wyglada mam mk7 i bym zalozyl tez i dajcie linka ktore najlepiej z allegro