MotoNews.pl
  

Katalizator w E36 do wymiany? co zrobić?? HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam taki problem E36 316 96r. samochód stał się po prostu głośny po oględzinach u mechanika diagnoza oberwany wkład katalizatora podobno brzęczy itd. Pytanie rzeczowe co z tym fantem zrobić? Dzwonili gdzieś pytali się o katalizator cena kosmiczna ok. 3 tys. Jak dla mnie nie do zaakceptowania podobno brzęczy ta 1 puszka bo katalizator wygląda tak jakby był złożony z dwóch puszek ale problem podono jest z tą pierwszą. Co zrobić żeby wyciszyć samochód? Wyciąć i wstawić łumik przelotowy? A może macie na to jakies inne patenty albo ktoś dysponuje adresem gdzie jakąś używkę dorwać albo zamiennik w dobrej cenie? Wdzięczny będę również za jakikolwiek kontak z osobą która się na tym po prostu troszkę zna i mi pomoże w rozwiązaniu tego problemu… w razie czego proszę o jakiś nr telefonu na priv żebym ewentualnie mógł z kimś o tym rzeczowo pogadać Liczę na waszą pomoc
  
 
Jeśli tłucze Ci się ta zewnetrza część to możesz to bez problemu usunąć, jest to poprostu osłona termiczna i dość często w bmw ona odpada. Wystarczy ją rozciąć i zdjąć, dopiero pod nią jest właściwy katalizator. W większości samochodów nie ma tej osłony więc nie masz się co martwić czy tak może zostać. Mi jakoś czas temu właśnie ona się obuzowała i na wolnych obrotach strasznie dzwoniła o rury, usunołem ją i jest cichutko.
A jesli masz do wymiany cały katalizator to nie ma sensu się bawić z tą osłoną bo i tak całość wyleci. Mozesz albo wstawić sobie tłumik przelowy, albo zwykłą rure (jeśli sondy lambda są oczywiście przed katalizatorem) albo założyć uniwersalny katalizator, one nie są aż takie drogie.
  
 
Żadne wstawianie rury, zmieni się dźwięk silnika i dodatkowo sonda będzie pracowała w innych warunkach tzn. zmieni się prędkość spalin i może to pogorszyć pracę silnika.
  
 
Cytat:
2005-11-21 19:50:56, Peet pisze:
Żadne wstawianie rury, zmieni się dźwięk silnika i dodatkowo sonda będzie pracowała w innych warunkach tzn. zmieni się prędkość spalin i może to pogorszyć pracę silnika.



No dobrze już się trochę poptałem i wiem o co biega teraz gdzie szukać uniwersalnego kata?? albo dobry zakład z okolic wawy który dorobi tłumik na wymiar i będzie cichy jak nowy kat macie jakieś adresy?
  
 
Z tego co wiem to kazdy zakład zajmujący sie sprzedażą i wymianą tłumików, posiada w swojej ofercie uniwersalne katy i tłumik i takowe rury. A co do ceny orygniału to nie jest tak zle 3000 to strasznie duzo, posiadam takie samo auto równiez 316 tylko coupe i cały układ wydechowy bosala to koszt 2300. (bosal)
Moeżesz również zakupić polską produkcję z polmostrów lub asmet bedzie taniej ale słabiej jakościowo.
  
 
3000zł to cena za samego kata... dalej szukam jakiegoś fachowca z okolic wawy który zna już te auto i wie już co i jak dorobić żeby było cicho jak z nowym katem dlatego prośba do klubowiczów o pomoc...
  
 
rozumiem twoje ubolewanie, lecz piszę że każdy kto trudni tłumikami da sobie rady z tym problemem pojedź a napewno zrobią to od ręki
  
 
To co wyrzucenie wogole kata to glupi pomysl??
  
 
Cytat:
2005-11-21 19:50:56, Peet pisze:
...i dodatkowo sonda będzie pracowała w innych warunkach tzn. zmieni się prędkość spalin i może to pogorszyć pracę silnika.


Jeżeli sonda jest przed katem to jej praca się nie zmieni
  
 
no a gdzie jest??
  
 
przed
ale to zwiły i skomplikowany problem z tym wywalaniem kata i bardziej złzony i nie ma sesu sie w to bawici sa udokumetowane przypadki w których strumiennica pogarszała osiagi
  
 
Cytat:
2005-11-21 21:48:21, GrubyE36 pisze:
To co wyrzucenie wogole kata to glupi pomysl??


myślę, że nie jest to głupi pomysł, jeżeli sonda jest przed to bym się nawet nie zastanawiał tylko walnął tam rure, parametry napewno by się nie pogorszyły, a głośność minimalnie zwiększyła. pzdr
  
 
Cytat:
2005-11-22 10:03:17, Jeztom pisze:
myślę, że nie jest to głupi pomysł, jeżeli sonda jest przed to bym się nawet nie zastanawiał tylko walnął tam rure, parametry napewno by się nie pogorszyły, a głośność minimalnie zwiększyła. pzdr


jakie parameytry moc ma wzrastac bo wyrzuceniu
a nie chcialem tam wstawic strumienicy tylko rure przelotowqa bo o tej strumienicy to tez slyszalem
  
 
Cytat:
2005-11-22 10:06:04, GrubyE36 pisze:
jakie parameytry moc ma wzrastac bo wyrzuceniu a nie chcialem tam wstawic strumienicy tylko rure przelotowqa bo o tej strumienicy to tez slyszalem


moc by się nie pogorszyła, co nie oznacza, że odczuje jakąś różnicę na "plus". Ja wywaliłem kata i mam wstawioną rure, raczej różnicy nie odczułem, w głośności też różnicy praktycznie nie ma, ale ja mam diesla, a w nim prędkośc spalin jest mniejsza, więc i hałas mniejszy. Wzrost mocy jest odczuwalny po kompleksowym przerobieniu wydechu, od początku do końca, ale i różnica w głośności znaczna. pzdr
  
 
Cytat:
2005-11-22 10:11:05, Jeztom pisze:
moc by się nie pogorszyła, co nie oznacza, że odczuje jakąś różnicę na "plus". Ja wywaliłem kata i mam wstawioną rure, raczej różnicy nie odczułem, w głośności też różnicy praktycznie nie ma, ale ja mam diesla, a w nim prędkośc spalin jest mniejsza, więc i hałas mniejszy. Wzrost mocy jest odczuwalny po kompleksowym przerobieniu wydechu, od początku do końca, ale i różnica w głośności znaczna. pzdr


a dokladnie to co koncowy tlumik mam jakis tam sportowy a co jeszcze
  
 
Cytat:
2005-11-22 10:17:45, GrubyE36 pisze:
a dokladnie to co koncowy tlumik mam jakis tam sportowy a co jeszcze


od kolektora po sam koniec, tym zajmują się firmy i to już z nimi możesz uzgadniać, co mają robić i za ile, a tani interes to nie jest. A sam sportowy tłumik po za hałasem i wyglądem wiele nie daje. pzdr
  
 
Tia wsadzajecie sobie rury zaczną badac spaliny i sie zacznie....
  
 
tam jest katalizator z tłumikiem połaczony bynajmiej w E36 318 najlepiej wstawic tłumik od wersii bez kata lub od E30
tak u brata zrobilismy najpierw była wspawana rura to chodizło jak czołg
  
 
Cytat:
2005-11-22 13:22:07, mibhell pisze:
Tia wsadzajecie sobie rury zaczną badac spaliny i sie zacznie....


moga mi zbadać, nie widze przeciwskazań, a mam rure zamiast kata. pzdr

Cytat:

tak u brata zrobilismy najpierw była wspawana rura to chodizło jak czołg


nie wiem jak jest w wersjach benz ale na dieslu nie ma różnicy w pracy z katem lub bez(rura) chodzi o głośność. Podobne zamiany mamy w dwóch innych autach i jeżeli chodzi o głośność to są minimalnie głośniejsze(ale to nie BMW) zresztą mam paru znajomych, którzy tez kata już nie mają a maja rure i różnicy w głośności duzej nie ma, jest ale mała. pzdr
  
 
Nie rozumiem w czym problem. Zużyte katalizatory wyrzuca się i wspawuje rurę (bądź cały tłumik końcowy). Zapchany i zużyty kat tylko śmierdoli latem i zamula auto. A jak wiadomo nowy kosztuje fortunę. Nie zauważyłem żeby taka wymiana powodowała różnicę w głośności (tu decyduje raczej końcówka tłumika).