Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2005-11-21 23:43:37 aczemu niby niemozliwe..... |
![]() bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-11-22 00:19:19 skok taki sam
zmienia sie glowice i cylindry z tłokami, nie wiem czy bolk tez taki sam moze byc. w sumie mozna tylko PO CO?? |
![]() Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2005-11-22 08:15:29 Nie wiem czy blok od 650 nie ma większych otworów na cylindry?
Jednak średnica cylindra w 600 była 3,5mm mniejsza. Skok tłoka był taki sam, głowica od 650 może by podeszła (tu teoretyzuję), tylko byłby przymały stopień sprężania (większa średnica komory spalania), może planowaniem by się to nadrobiło. No i nie wiem jak by pasowała uszczelka. Tak przy okazji się spytam, widzę ze bassman ma jakieś wiadmości ![]() ![]() |
![]() Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2005-11-22 10:29:54 O wa! Spróbuj znaleźć silnik 600 ![]() [ wiadomość edytowana przez: Smutny_Gizd dnia 2005-11-22 10:31:01 ] |
![]() Max_psg K-shel suchy i mokry ... Mysłowice | 2005-11-22 11:35:27
Prawda ![]() |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-11-22 13:53:22 slusznie.mea culpa ![]() |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-11-22 15:44:13 Wał jest taki sam, zamach chyba też
Blok, cylindry, tłoki, głowica inne. Głowica może zostać 650 przy cylindrach 600 różni się wielkością zaworów ssących, (mały tjunink ![]() Lepsze wyważenie wynika z mniejszej masy tłoków (mniejsza średnica) przy tej samej masie przeciwwagi na wale.
Jakieś Taile do 600 bym może znalazł jak ktoś chce ![]() [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2005-11-22 16:15:10 ] |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-11-22 16:48:01 No więc tak. Głowice by się znalazło a nawet dwie;] Cylindry tez u mnie lezą, tłoki nówki na 2 szlif także. Blok na półeczce zimuje.
Wał jeśli mnie moja dotychczasowa wiedza nie myli nie zmienił się odkąd powsatł pierwszy silnik R2 o pojemności 500cm3. Lata chyba 50'te. Jak by cos chetnie wszystko sprzedam;] |
bassman Lancia Dedra SW Łódź | 2005-11-22 18:24:07 no to Twoja dotychczasowa wiedza sie myli ![]() ![]() Jesli chcecie miec silnik o takiej kulturze pracy jak pierwsze 600 to zlozyc na wale 650 - latwiej i mniej szukania - i dac do wywazenia caly uklad korbowo tlokowy. |
![]() cypherius F&F Sympatyk czarny/niebieski Płock/Słupno | 2005-11-22 18:28:05 to moze juz na bisie zlozyc i wtedy wywazyc ? ![]() |
![]() _Szary stock Punto 75elx -4 ... Łódź | 2005-11-22 18:38:45
No Ty patrz, mi sie trafił kaszel 600tka(co mnie mocno zdziwiło z 82roku ![]() El Comendanto, może jednak chciałbyś sprzedac ten zestaw do 600tki ![]() ![]() |
Cytryn_126 F&F Sympatyk miejscowość | 2005-11-22 18:57:42
I tak właśnie rodzą się mity i legendy ![]() |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-11-22 19:31:24 Kolga ma zlozona 600 z blokiem i walem od 650 - trafil w czasie remontu tanio nowe tloki+cylindry+glowice+ walek od 600 wiec nie bylo sie nad czym zastanawiac |
el_comendanto (M) F&F Sympatyk ![]() トヨタカムリ | 2005-11-22 19:40:30 Dziekuje wszystkim za cenne wypowiedzi. Troszke mi sie juz rozjasnilo w lepetynie ![]() ![]() Pozdr. i czekam na dalsze info ![]() |
ISO-lator F&F Sympatyk Fiat 126p x3 Tomaszów Maz. | 2005-11-22 20:17:01 A ja wam powiem tak, historia silnika od malucha sięga 1957 roku, wtedy to FIAT skonstruował pierwszy tak mały, zarazem mocny i nowoczesny na tamte lata silnik do samochodu osobowego, miał on wtedy pojemność 479ccm (16.5KM, 95km/h), trafił on do nowej konstrukcji koncernu, nosił on nazwę Fiat 500 Nuova, był on nastepca sympatycznego samochodu jakim był Fiat 500 Topolino, w 1965 roku ukazała się udoskonalona wersja poczciwego maluszka pod nazwą Fiat 500F, miał on powiekszoną pojemność do 499.5ccm (18KM, 95km/h), zmiany obejmowały gaźnik i układ korbowo-tłokowy, w 1972 roku był już gotowy projekt silnika o poj. 594ccm (23KM, 105km/h) przeznaczony do nowej konstrukcji bazujacej na płycie podłogowej Fiata 500, był to Fiat 126, jego silnik pszeszedł głębszą modyfikację niż poprzednio, zmianie uległy takie podzespoły jak, gaźnik, korpus silnika, układ korbowo-tłokowy, obudowy silnika, głowica, także skrzynia biegów, te zabiegi spowodowały przyrost mocy (+5KM, +10km/h), na poczatku 1977 roku FSM pod kontrolą FIAT'a przygotował jednostke o poj. 652ccm (24KM, 105km/h) zmiany obejmowały gaźnik, głowice, tłoki wraz z cylindami, błędem było to że po zwiekszeniu pojemności nie zmodyfikowano ukłdau korbowo-tłokowego, przez co silnik nie jest dobrze wyważony, w 1984 roku wprowadzono nowa wersję Fiat 126p "Face Lifting" ze zmianami stylistycznymi, krysys gospodarczy wywołał potrzebe zmiany silnika, zmiany te nie obejmowały zwiekszenia pojemnośi, ale dokono technologicznych udoskonaleń, dzięki czemu silnik miał być ekonomiczny, zmiany obejmowały, głowice, wałek rozrądu, gaźnik, alternator był juz w kazdym modelu, na klapie silnika pojawiła się literka "E" która symbolizowała ekonomiczny silnik, w 1986 roku Fiat i FSM planowali wdrożyć udoskonalony i nowocześniejszy model malucha z przebudowanym nadwoziem pod nazwą "Restyling" zwany później BIS'em, pojazd był wyposarzony w silnik chłodzony cieczą, 703ccm (26KM, 115km/h) miał to być nowoczesny i rozchwytywany samochód, w konsekwencji sprzedaż była marna i nie przyjął się zbyt dobrze na polskim rynku, natomiast inaczej sie sprawy miały jesli chodzi o rynki europy zachodniej gdzie był to samochód naprawde popularny wśród małych samochodów, silnik jego był jednostką bazujacą na silniku 1.4 boxer firmy Autobianchi/Lancia, marka ta już w modelu Fiat 500 Gardiniera zastosowała podobna konstrukcje silnika, była to wtedy jednostka 594ccm ułożona na boku, jednostka 703ccm różniła się znacznie od jednostki 652ccm, zmieniono całkowicie układ korbowo-tlokowy (układ był wyważony), układ rozrządu, głowice, korpus silnika, później silnik trafił do nastepcy malucha i bis'a, czyli Fiat Cinquecento, a jednostka 652ccm miała swoja dalsza historięw maluchu, w 1991 roku przystosowano głowice do paliwa bezołowiowego, w późniejszych latach w modelu Fiat 126 el/elx dokonano następnych zmian silnika, zastosowano w nim zapłon elektroniczny i tym samym wyeliminowano aparat zapłonowy który, niekiedy potrafił przyspożyć problemy (mnie sie to nigdy nie zdażyło ![]() ![]() To tyle moich rozważań, jesli się ktoś z tym nie zgodzi to prosze bardzo, nie obrażę się, nie są to dane wyssane z palca, tylko były zbierane z róźnych źródeł na przestrzeni kilku lat przez mojego ojca. |