MotoNews.pl
  

Przelacznik stref ogrzewania - Polonez Caro Plus "98

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z przelacznikiem regulacji nawiewow - leci tylko na szybe. Najpierw dzialalo ale strefy na nogi i kratki grzaly slabiej a na szybe mocniej teraz dziala tylko na szybe i nie slychac tego specyficznego syczenia przy przelaczaniu!
Co robic
Pozdrawiam
Grzesiek
  
 
no właśnie co z tym zrobić? Polonez Caro Plus '97, wiuje tylko na nogi, reszta nie działa choć posykuje sobie tak jakby mechanizm nie miał siły się ruszać dalej... pomocy?
 
 
u mnie przestal posykiwac i na szybe tylko cisnie
  
 
Hehe, tez to mialem. Rozebralem cala konsole i przebadalem caly mechanizm, a po sprawdzeniu kazdego odcinka, tyle ze od "dupy strony", okazalo sie ze to pekl kabel ktory idzie od kolektora dolotowego do gruszki trzymajacej podcisnienie, tego czarnego "cos" nad wydechem. Dobrze, ze i tak mialem poprawiac skrzypiacy wentylator, bo bym sie zachlastal
  
 
Nad wydechem znaczy nad kolektorem wydechowym?
  
 
Cytat:
2005-11-23 14:35:49, Ambrosios pisze:
Hehe, tez to mialem. Rozebralem cala konsole i przebadalem caly mechanizm, a po sprawdzeniu kazdego odcinka, tyle ze od "dupy strony", okazalo sie ze to pekl kabel ktory idzie od kolektora dolotowego do gruszki trzymajacej podcisnienie, tego czarnego "cos" nad wydechem. Dobrze, ze i tak mialem poprawiac skrzypiacy wentylator, bo bym sie zachlastal



To sie zgadza, druga spraw to że było to poruszane wiele razy no ale cóż, nalezy jeszcze sprawdzić sama gruchę (koszt ok 10 zł) i zanurzyć się pod deskę od strony kierowcy w okolice pedału gazu, gdy tam zajrzymy to ukarzą nam sie ciegna strujace ogrzewnie, często sie zdarza ze sie wyczepiają i stąd ten problem. Jeżeli nie słychać syczenia przy przełącznia to wina podcisnienia, jeśli słychać to wina tych cięgien.
  
 
Udalo sie
wezyk od tej czarnej gruszki nad kolektorem wylecial. Dzieki za pomoc i pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-11-23 16:29:26, Mebig pisze:
i zanurzyć się pod deskę od strony kierowcy w okolice pedału gazu, gdy tam zajrzymy to ukarzą nam sie ciegna strujace ogrzewnie, często sie zdarza ze sie wyczepiają i stąd ten problem. Jeżeli nie słychać syczenia przy przełącznia to wina podcisnienia, jeśli słychać to wina tych cięgien.


Mebig, niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi cierpliwość... jak tylko znajdę się w okolicach mojej Pistacji, rzucę się na glebę (bez foteli jest to proste) i sprawdzę to o czym piszesz!
 
 
Z tego co pamiętam to te ciegna są białe wiec nie powinno być problemu z ich zauwazeniem. A ja mam pytanie trochę inne, robierał ktoś kiedyś obudowe nagrzewnicy, bo czasami mi sie klapka ciepłe/zimne przycina i nie chciałbym natrafić na jakiś problem przy naprawianiu tego.
  
 
Cytat:
2005-11-23 16:38:12, Mebig pisze:
Z tego co pamiętam to te ciegna są białe wiec nie powinno być problemu z ich zauwazeniem. A ja mam pytanie trochę inne, robierał ktoś kiedyś obudowe nagrzewnicy, bo czasami mi sie klapka ciepłe/zimne przycina i nie chciałbym natrafić na jakiś problem przy naprawianiu tego.


będę rozbierał całego plusa w środku, więc jak dojdę jak to może strzelę parę fotek
 
 
A to moze jakiś mały artykulik byś pierdyknąl odrazu co i jak dalej rozbierać bo jak narazie wiem tylko jak konsole środkową.
  
 
no ja już obrałem cały dół konsoli jasnoszarego pistacja nie ma juz nic zamontowanego...

Zrobie opis jak go poskładać, a Koledzy metodą reverse engineering odwrócą sobie kolejność czynności


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-11-23 16:59:24 ]
 
 
Cytat:
2005-11-23 16:41:31, robreg pisze:
będę rozbierał całego plusa w środku, więc jak dojdę jak to może strzelę parę fotek



No tak, przecież nie można tak zmarnować trudu rozbierania środka samochodu. Dla dobra ogółu użytkowników wersji Plus, a już szczególnie tych pistacjowych Czekamy z niecierpliwością na fotki.

A powiedz jak się skończyły lub na jakim etapie są Twoje przygody z przegrzewającym się silnikiem rovera w pistacji? Szukałem na forum wątku o tym, ale nie moge do niego dotrzeć...


[ wiadomość edytowana przez: MichalSW dnia 2005-11-23 18:27:46 ]
  
 
Witam wszystkich
W marcu tego roku kupiłem poldka i od miesiąca mam problem z ogrzewaniem,po piewsze słabo grzeje(w poprzednim aucie fso1500 miałem prawie saune),po drugie przestał działać nawiew na szybę czy może ktoś to już przerabiał,po trzecie jak rozebrać ten komplet przełączników i po czwartę na jakiej zasadzie działa przełącznik od nawiewów bo wydaje mi się że na podciśnienie ale wolę spytać bardziej doświadczonych kolegów
  
 
Po pierwsze nie wiemy jakiego masz poldka i ktory rocznik, a co za tym idzie czy masz sterowanie mechaniczne czy pneumatyczne. Po drugie to ze slabo grzeje samo z siebie nic nie rozwiazuje, bo przyczyn moze byc kilka: uszkodzone sterowanie, zatkanie nagrzewnicy badz rurek prowadzacych do niej. Po trzecie, wystarczy obejrzec ktoredy ida srubki i zatrzaski, ciezko byloby opisac kazde mocowanie - w ksiazce masz opis i zdjecia. Po czwarte widac ze nie przeczytales postow nizej, bo wiedzialbys co jest czym sterowane. Zadaj sobie choc troche trudu zanim cos napiszesz, bo w ten sposob lekcewazysz innych uzytkownikow forum. Nic im za pomoc nie placisz, a oczekujesz dlugich opisow z pomoca, porad typu jak odkrecic srubke i gdybania o przyczynie, bo nie wiemy prawie nic o twoim samochodzie.
  
 
ja mam inny problem-przy przełączaniu syczy a i tak wieje WSZĘDZIE
  
 
*Ambrosios* dzięki za radę tylko ja kupiłem podobno bardzo dobrą i mądrą książkę w której nic nie piszą akurat jak rozebrać na części deskę rozdzielczą żeby dostać się do nawiewu ATU PLUS-a wszystko jest ogólnikowo i dlatego próbuję się czegoś dowiedzieć jak to cudo rozebrać tak na marginesie przełącznik jest pneumatyczny,część problemu udało mi się rozwiązać po prostu spada plastikowa obejma która przytrzymuje pancerz linki sterującej ciepłym powietrzem ale nadal nie działa nawiew na szybę,dzisiaj sprawdzę przewody podciśnieniowe przy "tajemniczej kuli" w silniku bo rzeczywiście nie słychać u mnie syczenia przy przełączaniu.Mam jeszcze prośbę jeśli ktoś chciałby mi jakoś pomóc a nie krytykować to widoczny jest mój adres e-mail
  
 
musze uzupełnić swoją poprzednią wypowiedź, mianowicie po odpaleniu samochodu i pierwszym kręceniu regulacją stref ogrzewania wszystko jest ok, i to by było na tyle później moge sobie kręcić a i tak wieje wszędzie, mimo że syczy