[126]duze spalanie,,, mozliwe spalanie stukowe,,,

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM WSZYSTKICH I PROSZE O POMOC W PEWNEJ SPRAWIE...
zaczne od poczatku,,, od kwietnia jestem posiadaczem malczana (wczesniej rok jezdzilem innym malcem),,, byl kupiny okazyjnie jest w bardzo dobrym stanie,,, silnik 600 rok1982 prawdziwy przebieg 32000, niby wszystko cacy - ale.............
od samego poczatku martwi mnie spalanie tzn trasa ok 6 litrow, miasto (masakra - bo to dopiero poczatek zimy) ok 8 litrow!!
od pewnego czasu zauwazylem tez ze jest o wiele głosniejszy (pomimo dodatkowego wygłuszenia), -silnik bardziej dudni i huczy.
osiagi tez bez rewelacji jadac samemu osiagam jhakies 100 - 105 km/h... podam teraz kilka istotnych informacji...

1 silknik sam w sobie jest w bardzo dobrej kondycji - bez problemu odpalił po dwoch latach stania u chłopa w garazu...
2 na wolnych obrotach pracuje idealnie - cicho i rowno
3 z tego co pamietam pływak w gazniku(weber) ustawiony na 16/9
4 standartowe dysze
5 turbina kowalskiego - (temat znany ale dodam ze akurat w moim aucie spisuje sie dobrze i jest lepiej z wiatraczkiem niz bez)
6 zapłon na norme czyli 10 st.
7 nawiercona od spodu puszka filtra powietrza

obecnie male problemy z rozruchem tzn pali na dyk ale po kilku sekundach gasnie... w silniku nic nie wymienialem (olej oczywiscie tak) bo w sumie furka ma przebieg dwuletniego auta...

prosze Was o pomoc bo moze wystarczy tylko dobrze ustawic bolida. napiszcie czy da cos poprawienie gaznika lub zapłonu... lub czegokolwiek bede wdzieczny za kazda podpowiedz.
pozdrawiam serdecznie


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-11-24 09:53:01 ]
[ powód edycji: tytułowanie wątków !!! REGULAMIN [126] ]
  
 
Cytat:
pływak w gazniku(weber) ustawiony na 16/9

+
Cytat:
standartowe dysze

+
Cytat:
nawiercona od spodu puszka filtra powietrza obecnie

= bardzo uboga mieszanka
  
 
Bardzo uboga mieszanka a do tego pali 8 w mieście chyba jak mu wzbogacimy to spalanie pójdzie do góry a nie w dół, ale może ja się nie znam....
  
 
wyczysc porzadnie gaznik, ustaw luzy zaworowe, ustaw gaznik i problem zniknie - dziura w puszcze filtra to nie jest dobre rozwiazanie na 600 - inna glowica... ale eksperymentowac zawsze jest dobrze.
W tym gazniku bedziesz mial dysze paliwa 105 jesli sie nie myle, ustaw inaczej plywak zeby wiecej paliwa mial w gazniku a nie bedzie gasl podczas odpalania - ja w swojej 650 tez tak mialem - po zmianie ustawienia plywaka bylo oki.
  
 
Cytat:
2005-11-23 19:34:32, kaza pisze:
jak mu wzbogacimy to spalanie pójdzie do góry a nie w dół

gdyby tak bylo to kazdy "ekonomiczny" maluch jezdzilby z dysza max 110, tylko ze wtedy trzeba jezdzic z butem w podlodze bo maluch nie bedzie chcial jechac, a konsekwencje takiego stylu jazdy sa chyba oczywiste. no i jeszcze kwestia stukowego...
  
 
kaza chyba chcial powedziec ze spalanie stukowe ma sie zazwyczaj na ubogich mieszankach ,a spalanie 8l na trasie w maluchu do ubogich nie nalezy
  
 
witam ponownie...
panowie jestem wdzieczny za Wasze wypiwiedzi tylko dalej nie wiem za bardzo co zrobic...

piszecie ze mam uboga mieszanke wiec teraz moje zapytanie -
czy wzbogacenie jej to dodatkowe paliwo(ale i tak juz pije jak smok) czy raczej ograniczyc malczanowi tlen??

pytanie nastepne kieruje do uzytkownika "bossman" - czy ustawinie gaznika to tylko pływak czy moze wsadzic w gaznik inne dysze (paliwową mam 115),,, i ewentualnie jakie odleglosci dac na plywaku - czy moze byc to np,13/7 a nie jak mam teraz 16/9 ??

z gory dziekuje za dalsza pomoc...
pozdrawiam serdecznie...
  
 
Witka

ja mam w moim malaczu dysze paliwową 115 powietrze 190, rurke emulsyjną wsadzilem F101 a była wczesniej F74. Spalanie srednio 6L na trasie kolo 5,5 jednak zauwazylem ze po zmianie rurki emulsyjnej jakby mi go troche zalewalo paliwem, być może są to skutki uboczne czyszczenia gaźnika, bo przed czyszczeniem bylo ok. Jesli chodzi o zapalanie po kilku mroźnych dniach to dzieje sie tak jak Tobie...pierwszy raz silnik zapali i zgaśnie lecz za drugim razem juz idzie bez problemu. Moj silniczek także dudni i buczy....wyraźnie chodzi glosniej w srodku niż inne....wiele wstrząsów przechodzi na maske byc moze powodem jest to ze sprezyna na tylniej belce jest bardziej twarda niż np w malaczu FL mojego dziadka.

pozdro
  
 
Upewnij się czy gaźnik jest 600 a nie 650 przypadkiem. Jest trochę namieszane w tym autku.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2005-11-27 19:52:47, kz61 pisze:
Upewnij się czy gaźnik jest 600 a nie 650 przypadkiem. Jest trochę namieszane w tym autku. Pozdr.



Jesli to bylo domnie to gaźnik mam 600 a silnik 650. Jesli jest namieszane to co najbardziej ?? mało sie na tym znam. Pozdro
  
 
tom-bolid: spróbuj moze ustawic pływak 7/14mm?? ja tak mam i nie nazekam i pobawic sie oczywiscie w ustawienie mieszanki i obrotow, aha jak ja wybebeszylem denko pod filtrem to od tej chwili musze regulowac gaznik tak:
-dysza wolnych obrotow- 0.50 nieco uchylona o 1/4 obrotow moze mniej...
-dysza skladu mieszanki nieco wkrecona
zasada jest taka ze kiedy uchylam lekko dysze wolnych obrotow to musze wkrecic troszke dysze regulacji skladu mieszanki sprawdzajac potem jak auto sie wkreca... oczywiscie na rozgrzanym silniku...
potem trzeba spróbowac jak z zimnego startuje i ew. skorygowac...
mnie po tym zabiegu auto pali 5l na 100kmh na trasie w miescie mniej wiecej do 6.5 l. a kreci sie przy tym dosc wysoko do ok 140kmh (silnik 650ccm) kiedy zamknalem mu dysze wolnych calkiem i zwiekszylem odpowiednio mieszanke, gaznik sie pocil, a auto sie dobrze rozpedzalo do 100kmh, potem to juz kicha...
całosc dziala podobnie jak sprezarka objetosciowa nieco doladowujac silniczek
aha dysza 115, dysza powietrza std. uszczelka nieprzelewka, w rozpylaczu z góry dziurka sr. 0.8mm
dyfuzor skrocony
na koniec dodam ze nie w kazdym silniku to dziala jednakowo... metoda prob i błedow,
udanych experymentów, pzdr!!
  
 
Pytasz o regulacje gaznika?
Ja swoj gaznik jak reguluje to rozbieram na czesci pierwsze (calosc) dokladnie czyszcze i usuwam nagar (jesli jest - u mnie nie ma) skladam usuwam niedorubki fabryczne i powinno byc cacy, proponuje zastosowac najpierw komplet standardowych dysz do gaznika i obserwowac co sie dzieje potem eksperymentowac - na stronie masz podana tabele dobierania dysz paliwa w stosunku do dysz powietrza.
Pamietaj o jednym - gaznik nie bedzie dobrze dzialal kiedy dobrze nie dziala aparat zaplonowy i caly zaplon (on odpowiada za 100% wykorzystanie mocy z paliwa).
Powodzenia w pracach.