Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Pisiek F&F Sympatyk K-shell wola filipowska | 2005-11-23 20:23:44 oplaca sie na zime zakładac dystanse , czy jest to raczej bez znaczenia , wg mnie czym mniejszy rozstaw kół tym wiekszy nacisk na koło , ale moge sie mylic , z góry dzieki za informacje |
Cytryn_126 F&F Sympatyk miejscowość | 2005-11-23 20:31:46 Logicznie myśląc, to nacisk zależy raczej od szerokości opon, a nie od rozstawu ![]() |
![]() Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2005-11-23 20:33:11 ubiegles mnie;d |
![]() Mardziel 126p Koszalin | 2005-11-23 20:53:12 ![]() ![]() ![]() ![]() to wez 3metrowa rure i powies na srodu 100 kilo a pozniej przesun je metr do siebie !! albo rob pompki z rekami na wysokosci glowy a pozniej dupy !! przeciez powierzchnia reki jest taka sama a jakos ciezej sie podniesc a wazysz tyle samo !! |
Cytryn_126 F&F Sympatyk miejscowość | 2005-11-23 20:57:28 Zmienia się moment i reakcje, a nacisk pozostaje taki sam. Trochę powtórki z fizyki by się przydało ![]() |
![]() Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2005-11-23 21:00:07
no tez mi sie zdaje ze jak maluch wazy 600 kilo to jakbysmy mu czterech kol nie rozstawili na kazde jest nacisk 150 kilo ![]() edit: tzn. suma naciskow bedzie = 600 kilo bo jak silnik jest z tylu to nacisk na tylne kola jest duzo wiekszy ![]() [ wiadomość edytowana przez: Krzyh00 dnia 2005-11-23 21:02:13 ] |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2005-11-23 21:03:51 piśkowi chodzi chyba o zachowanie w zakretach, tak sadze, wg mnie szerszy rozstaw kół daje korzysci i w zimie i w lecie |
![]() Meehow_K 106&126 Kraków | 2005-11-23 21:21:50 Wg. mnie im większy stosunek rozstawu osi do rozstawu kół tym łatwiej prowadzi się auto na śliskiej nawierzchni i trudniej wykręcić bączka.
Przy dużym rozstawie kół auto jest stabilniejsze, środek cięzkości jest dalej felgi. [ wiadomość edytowana przez: Meehow_K dnia 2005-11-23 21:34:20 ] |
bassman Lancia Dedra SW Łódź | 2005-11-23 21:28:24 im szerszy rozstaw kol tym auto bardziej nerwowe - szybciej reaguje na polecenia ukladu kierowniczego.
I juz nie prowadzi sie tak plynnie i elegancko - na zime nie jest to za dobre - ale ja zapodalem dystanse - wieksza zabawa |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-11-23 21:32:38 na zime jak najwezej. bez dystansow i felgi z jak-najchujowszym-et |
![]() Meehow_K 106&126 Kraków | 2005-11-23 21:37:06 Dla przykładu Lancer w Szwecji:
![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-11-23 21:40:09 dokladnie. i wszystko jasne ![]() |
![]() Mardziel 126p Koszalin | 2005-11-23 21:44:43 taaa masa jest taka sama ale my nie rozpatrojemy tego jako wagi tylko jako samochdu poruszajacego sie i skrecajacego
raczej ze im bardziej wazko i tym lepiej inna sprawa sa wazkie kola im wezsze tym lepsze (ale na snieg a nie na zimny asfalt) |
![]() Royber F&F Sympatyk 126p Poznań | 2005-11-23 21:45:24 No nie powiem, żeby ten lancer wąsko stał ![]() |
![]() Pisiek F&F Sympatyk K-shell wola filipowska | 2005-11-23 21:46:07 zauwazyłem że na dystansach auto siedzi nizej ( zasada dzwigni chyba ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Pisiek dnia 2005-11-23 22:04:36 ] |
![]() Meehow_K 106&126 Kraków | 2005-11-23 21:54:40
Porównaj do wersji na Rajd Niemiec ![]() |
![]() Mardziel 126p Koszalin | 2005-11-23 21:57:32 albo korsyki ;D |
![]() schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-11-23 22:05:54 Dla leniuchów - Skróty z innych wątków :
Paradoksalnie - po założeniu dużych ( 20 mm i więcej ) dystansów prowadzenie w zakręcie się nie poprawi , a wręcz pogorszy : bez zmiany zwrotnic ustawienie zbieżności kół przednich do jazdy na wprost spowoduje , że w zakręcie koła będą zbieżne ( tym mocniej - im większe dystanse ) . A czym to grozi ? Szybszym zerwaniem przyczepności kół przednich i mocną podsterownością . Nie chce mi się tego rysować - więc spróbuję opisać , a może komuś się zachce naszkicować . Jak zapewne zauważyliście- przy skręceniu kół - koło zewnętrzne skręca się pod innym kątem niż wewnętrzne . Gdyby narysować dwie proste przechodzące przez płaszczyzny kół , to przy jeździe na wprost są one równoległe , jak ślady opon . Po skręceniu kół - linie się krzyżują . I tu jest meritum sprawy : zwrotnice są tak dobierane , aby te wirtualne proste krzyżowały się dokładnie na przedłużeniu tylnej osi ! Teraz zakładamy dystanse , więc nasze proste wyznaczające płaszczyznę kół - robią się równoległe do tych "fabrycznych". I o ile przy jeździe na wprost nic się nie dzieje , o tyle po skręceniu kół - proste te przetną się ZA TYLNĄ OSIĄ !!! Diagnoza : zbieżność . A poprawić się nie da - bo wtedy przy jeździe na wprost koła byłyby rozbieżne ! Można tylko zmienić zwrotnice na inne mające inny kąt wyprzedzenia . W związku z tym moja interpretacja jest taka : wprowadzanie na zimę zmian w geometrii kół powodujących w zakręcie utratę przyczepności należy uznać za pierwszy krok do zakupu wiosną nowego samochodu ... |
![]() bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-11-23 22:25:40
chyba pomniejszony promien przez powiekszenie skretu kól ![]() |