CB Radio Forum:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

Zasilacz do CB

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2005-11-23 23:38:38

Pytanie moje brzmi czy zasilacz dwu-amperowy (2A) wystarczy do zasilania mojego radyjka na bazie. Radio ma standardową moc 4W.
I jakie powinien podawać napięcie taki zasilacz? 13,8V to napięcie maksymalne czy takie powinno być stałe?
2016-09-23 22:58
  
 
 2005-11-24 19:49:05

Cytat:

...czy zasilacz dwu-amperowy (2A) wystarczy do zasilania mojego radyjka na bazie.



Jeśli faktycznie jako źródło prądowe jest w stanie dostarczyć te 2A bez spadku U - to wystarczy. Natomiast jeśli tylko nazywa się dwuamperowy" - to raczej nie.

Przed podłaczeniem do niego CB podłącz żarówkę 21+5W/12V, włącz woltomierz, jeśli wytrzyma bez spadku napięcia to obciążenie (26W) przez pół godziny, to możesz zasilać nim CB. raczej nie oddalaj się, może np. pojawić się jakiś swąd, dymek itp.
Cytat:
......13,8V to napięcie maksymalne czy takie powinno być stałe?



Jest to napięcie nominalne,

powodzenia!!
2012-06-27 10:34
  
 
 2005-11-24 20:11:30

Wpadnie mi w ręce dokładnie taki zasilacz jak ten:



Jak można się dopatrzyć na obudowie napięcie nominalne wynosi 12,5V... max 13,8V

Jeszcze go nie miałem okazji pomierzyć.
2016-09-23 22:58
  
 
 2005-11-24 21:43:41

ja tez ostatnio o tym myslalem, co by radyjko nie lezalo w samochodzie jak bedzie zimno tylko dzialalo u mnie w domku Tyle ze, ogladalem takie zasilacze i rozmawialem z moim bratem ciotecznym ktory uzywa takiego cuda. Ma w domu na bazie Alana18 podlaczonego pod ten zasilacz. Powiedzial ze po prostu podlaczyc plusa pod plusa a minus pod minus i smiga. Ale moje radnio ma wtyczke do zapalniczki. I tak sobie pomyslalem ze dokupil bym gniazdko zapalniczki samochodowej i podlaczyl pod zasilacz i radio podpinal pod ta zapalniczke. Jest to mozliwe? Moj brat powiedzial ze powinnno smigac...

P.S nie znam sie na elektyce...



[ wiadomość edytowana przez: Focus dnia 2005-11-24 21:44:06 ]
2010-12-26 21:42
  
 
 2005-11-24 21:49:20

na przyklad zakupil bym o Taka zapalniczke. i np Taki zasilacz. Dalo by rade cos pokombinowac tak jak ja sobie mysle?
Sorki Mac za podpiecie sie pod temat, ale sam sie przymierzalem o zalozenie takiego
2010-12-26 21:42
  
 
 2006-01-20 00:51:25

Spokojnie nie przejmuj sie tym ze zasilacz ma wyższy wlotarz niz 12V podłącz gniazdo zapalniczki pod zasilacz a do gniazdka radio i biedzie działać spokojnie ja tak mam podpiętego unidena w domu a do drugiego zasilacza mam Lincolna (typowo bazowe radio)
2A do radia 4W spokojnie wystarcza
Ja sobie przerobiłem zasilacz komputerowy i mam 10A zasilacz do CB i innych urządzeń pod 12V
2011-10-12 22:34
  
 
 2006-02-19 00:33:05

Cytat:
2006-01-20 00:51:25, FilipTeodorek pisze:
Spokojnie nie przejmuj sie tym ze zasilacz ma wyższy wlotarz niz 12V


Przeczytaj dokładnie - zasilacz ma niższy woltarz niż 13,8 które powinno być do CB
PS: właśnie go pomierzyłem, daje 12,7 V. Niestety napięcie mierzone pod obciążeniem (21 W zamiast wspominanych 26) powolutku sobie spada, po około dwóch, trzech minutach mam już tylko 12,48 V i dalej spada... Co to oznacza? Nie mogę użyć tego zasilacza do CB?


[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2006-02-19 00:37:57 ]
2016-09-23 22:58
  
 
 2006-02-19 10:30:33

teoretycznie chyba sie da, pelne obciazenie krotko przeciez trwa, tylko przy nadawaniu.


W samochodzie przy wylaczonym silniku, masz tez cos kolo 12V, dopiero przy wlaczonym jest ok 14V

-----------------
Sprzedam chlodnice do Samary 1,5 jak nowa, oraz kierunki biale przod i bok - info PW.
2020-11-18 15:56
  
 
 2006-02-19 11:55:50

No właśnie też tak mi się wydaje że na króką metę pociągnie i nie powinno być problemów. Wcześniej ktoś już tego zasilacza do CB używał...
Jakie jest obciążenie w momencie nadawania?
2016-09-23 22:58
  
 
 2006-03-17 21:17:11

No i w pewnym sensie po kłopocie
Właśnie zakupiłem po zażartej licytacji zasilaczyk 5A o nominalnym napięciu 13,8V Myślę, że teraz będzie OK
2016-09-23 22:58
  
 
 2006-03-17 23:42:56

do 4W radia to mocy z zapasem chyba

-----------------
Sprzedam chlodnice do Samary 1,5 jak nowa, oraz kierunki biale przod i bok - info PW.
2020-11-18 15:56
  
 
 2007-07-27 15:53:38

Ja mam jedno pytanie: Czy takie zasilacze:

http://allegro.pl/item216213996_super_zasilacz_do_cb_radia_polecam.html

http://allegro.pl/item217041605_zasilacz_cb_radio_3a.html

beda pasowaly do CB MIDLAND 1001z ????
2008-06-17 12:31
  
 
 2007-07-28 05:29:16

Cytat:
2007-07-27 15:53:38, baqbaq pisze:
Ja mam jedno pytanie: Czy takie zasilacze: http://allegro.pl/item216213996_super_zasilacz_do_cb_radia_polecam.html http://allegro.pl/item217041605_zasilacz_cb_radio_3a.html beda pasowaly do CB MIDLAND 1001z ????



pierwszy bedzie z bardzo duzym zapasem mocy ( nie wykorzystasz tej mocy przy tym radiu nigdy)

drugi w zupełnosci wystarczajacy do tego radia 2,5 do 3 A wystarczy az nadto
2007-08-19 19:06