Pompa paliwowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie....Czy są jakieś zamienniki do pompy paliwowej?? Czy potrzebna jest ta z espero....Mam Espero 1.8...
  
 
na allegro za 129zl widzialem..taniej juz chyba sie nie da..wlasnie zamiennik poszukaj..w aukcjach uzytkownika nataliafs
  
 
Ja mam silnik 1.8 i pół roku temu kupiłem na Allegro taki zamiennik za 190pln...
Pompa okazała się totalną porażką:
- po pierwsze zajebiście głośno pracuje, strasznie bzyczy, każdy kto wsiada do mojego samochodu od razu zadaje pytanie: -a co to tak strasznie wkurwiająco bzyczy???
- po drugie, nie zawsze działa... trzeba kilkakrotnie zakręcić kluczykiem w stacyjce bo nigdy nie zaciąga benzyny za pierwszym razem... często muszę korzystać z awaryjnego odpalania na gazie bo są dni kiedy wogóle nie chce zadziałać, a włącza się dopiero po kilkunastu sekundach po tym jak odpalę silnik na gazie...
Oryginalna pompa koreańska kosztuje w tej chwili coś około 400pln i ma naklejony na sobie hologram... te bez hologramu po 100pln to lipy i niewarto na nich oszczędzać... ja zaoszczędziłem ale chwilowo... bo teraz znowu muszę kupić nową pompę bo przy tej zdrowie już straciłem... wsiadając do samochodu nigdy nie mam pewności czy dziś pompa będzie mi działać czy nie... a benzyzny nigdy nie mam mniej niż pół zbiornika...



[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2005-11-25 22:01:57 ]
  
 
Co ma odpalenie silnika na gazie do pracy pompy benzynowej?Pompa ma silnik elektryczny i mechaniczny układ wirników pompujących paliwo.Albo działa albo nie.A może dostaje za małe napięcie podczas rozruchu silnika?.Zaśniedziałe styki?.Nie daje ciśniena przy niskim poziomie zasilania.Jak bzyczy może ocierają elementy wirników wewnątrz obudowy i w ten sposób silnik napędzający pompę traci moc na pokonanie oporów tarcia a nie na pompowanie benzyny?.Może masz coś z układem regulacji ciśnienia w obwodzie paliwowym lub filtrem paliwa-jak przbieg na tym filtrze.?Pomyśl bo może nipotrzebnie znowu wydasz kasę.
  
 
Ja niedawno kupiłem na allegro chyba za 230zł niby pisali że oryginał ale chodzi bardzo dobrze cicho,nie słychac jej wogóle.
Są też same wkłady za jakies 130-150zł ale ja wolałem całość.
Narazie jestem zadowolony.
  
 
cholera jasna... oświeciłeś mnie!!!
filtr paliwa jest nowiuteńki... miesiąc temu go wyminiłem...
faktycznie na 99% musi być to spowodowane zbyt słabym napieciem!!!
bo do tej pory wyglądało to tak:
próbuję zapalić samochód na benzynie po dłuższym jego postoju, przekręcam kluczyk, pompa wydaje jakiś tam dźwięk ale nie ma siły zassać paliwa więc odpalam na gazie..... po odpaleniu na gazie po kilkunastu sekundach pracy silnika nagle włącza się pompa bo alternator zaczoł ładować prąd...
już teraz wszystko rozumiem....
...czyli faktycznie jest to wina napięcia i muszę z tym fantem podjechać do elektryka...
a co do samego bziuczenia - to rozmawiałem z "Panem Sławkiem" i powiedział że: "...to bziuczenie spowodowane jest tym iż chińskie zamienniki mają troszeczkę inny kształ i dotykają ścianki baku, stąd ten charakterystyczny dźwięk - ale w łatwy sposób można coś tam w niej lekko wygiąć i bziuczenie ustanie..."
  
 
Życzę powodzenia.
  
 
gwokli formalnosci..oryginalna nie jest made in korea tylko made in usa..przynajmniej u mnie taka byla i na taka wymienilem i szumiala jak byla nowa..ale tylko tydzien..potem sie jakby ulozyla i od tego czasu problem pompy nie istnieje moze ty lukasz masz odciecie pompy i jeszcze ci sie nie zdarzylo wiec niz kilka km na wlaczonej pompie przejechac
  
 
Cytat:
A może pompa dostaje za małe napięcie podczas rozruchu silnika?


A co może być przyczyną tego słabego napięcia?
Akumulator? Alternator? Kable?
  
 
Podstawowym problemem wszelkiej elektryki jest kontaktowanie czyli rezystancja poszczególnych złącz.Płynący prąd do odbiornika np.pompy powoduje spadki napięcia na poszczególnych złączkach -stykach i w efekcie odbiornik-pompa dostaje za niskie napięcie.Silnik pompy nie pracuje z pełną mocą.Wystarczy zmierzyć na nim napięcie i już wiadomo.Przy ok.11V powinno być ok.Na niepracującym silniku.Po uruchomieniu silnika nap.powinno wzrosnąć do ok.12-13V
  
 
Cytat:
2005-11-25 22:00:17, ŁUKASZ_GAJER pisze:
(...)
Oryginalna pompa koreańska kosztuje w tej chwili coś około 400pln i ma naklejony na sobie hologram... te bez hologramu po 100pln to lipy...


Orginalne pompy są firmy WALBRO (USA)
Najtaniej znalazłem w necie (z presyłka z USA) za 90 baksów...
Co do zamieników są też dobre.Ja jeżdzę na takim za 135 (z przesyłką) od tej osoby co pisał Qbaj (pomijając allegro)
  
 
Ja kupiłem na allegro i jakoś działa - super cicha nie jest ale po uruchomieniu silnika nie słychać.

Problem był tylko z pasowaniem. Pompa miała z boku sitko (a poprzednia wlot miała zainstlowany w osi). Jakąś ją tam wcisnąłem ale ostatnio zdziwiłem się gdy zaraz po zapaleniu się rezerwy pompa przestała sięgać do paliwa. Dobrze, że mam gaz....

pzdr