MotoNews.pl
  

LPG szarpie na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc mam pewien denerwujacy problem, otoz podczas jazdy na gazie, niezaleznie od temperatury silnika, silnik czarpie przy dodawaniu gazu, puszczeniu gazu, i zmianie biegow.
Instalacja to : Landi LES98A, IIgen. auto jak w profilu.

Przez rok od zalozenia nie bylo problemu, problem narosl z czasem.
Czyscilem juz silniczek krokowy silnika lecz nie poprawilo to sytuacji,
gazownik "nie widzi problemu", i mowi ze jak juz to parownik do regeneracji, lecz ten dopiero ma niecale 30kkm zrobione.

Poza tym z instalacja nie ma zadnych problemow spalanie w normie, zadnych wachniec podczas jazdy, jedynie te szarpniecia

Czy spotkaliscie cie sie juz z podobnym problemem??

z gory dziekuje za ewentualna pomoc

MarekPlutecki
  
 
witam.
zadam prozaiczne pytanie czy na benzynie nie ma podobnego objawu
  
 
A prozaiczna odpowiedz brzmi nie, nie ma takich objawow na benzynie.
Na benzynie auto chodzi doskonale, na gazie tez tak chodzilo....
  
 
Cytat:
2005-11-27 22:44:28, BagMan pisze:
A prozaiczna odpowiedz brzmi nie, nie ma takich objawow na benzynie. Na benzynie auto chodzi doskonale, na gazie tez tak chodzilo....



Ty tylko kable WN lub świece zapłonowe. Bo na gazie potrzeba większego napięcia do przeskoku iskry, i możliwe że jeśli masz już zużyte kable to przeskakuje nie na świecy tylko na kablach. Albo świece do wymiany i gubi zapłony. To na 90% wina układu zapłonowego. Kiedy wymieniałeś świece?
  
 
Cytat:
2005-11-28 10:38:56, paulox pisze:
"Bo na gazie potrzeba większego napięcia do przeskoku iskry"



Jakkolwiek powyzsze stwierdzenie wydaje mi sie dosc kuriozalne , to zeczywiscie swiece maja juz prawie 30kkm i w najblizszej przyszlosci zostana wymienione podczas zmiany oleju.

Lecz drazac temat czy ktos mial juz taki problem jak moj?, i jak tak to jak go rozwiazal??
  
 
A może zapłon...
Ja miałem to samo w Golfie 1.8 8v - wystarczyło troszke wyprzedzić...
a jak ciągnie na wysokich obrotach - u mnie problem był na niskich... ale pow 4 krmp ciągnął świetnie

Pozdrawiam
H.
  
 
To jest bardzo prosta sprawa, wymienić trzeba kable i świece i po zawodach. Ja osobiście nie miałem takiego przypadku poniewaz regularnie wymieniam wyżej wymienione elementy. Nie wazne jest czy ktoś cos takiego miał, wymień te rzeczy i będziesz dalej zadowolony z instalki.
  
 
Hmm, kable, swiece, zaplon. Ogólnie elektryka, za niedlugo autko idze do serwisu, dam znac czy pomoglo.

Dziekuje za pomoc
  
 
Cytat:
2005-11-28 22:13:05, BagMan pisze:
Jakkolwiek powyzsze stwierdzenie wydaje mi sie dosc kuriozalne , to zeczywiscie swiece maja juz prawie 30kkm i w najblizszej przyszlosci zostana wymienione podczas zmiany oleju. Lecz drazac temat czy ktos mial juz taki problem jak moj?, i jak tak to jak go rozwiazal??



Czemu kuriozalne? Pomyśl logicznie. Czym różni się mieszanka benzynowo-powietrzna od gazowo-powietrznej???? Tym, że benzynowa to nic innego jak rozpylona benzyna, a w środowisku z rozpyloną cieczą iskra łatwiej przeskakuje nieprawdaż???? Dlatego im łatwiejszy przeskok iskry tym mniejsze napięcie potrzebne do jej przeskoczenia, a im trudniejszy tym wyższe musi być to napięcie. Ot cała filozofia na temat iskry...
  
 
Mam podobny problem w audi B3 swiece i kable zmieniłem - efekt bez skutku - pozostaje mi jedynie wyregulowac zapłon - jesli i to nie pomoże to odwiedzam panów fachowców od 7 boleści