Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-11-28 18:09:00 Witam. Z powodu nienagrzewania się autka postanowiłem wymienić termostat. Zakupiłem oryginalny i do tego komplet uszczelek o numerach 1610063 i oring 6073070. Do wymiany potrzebne są:
-Wkrętak płaski -Klucz nasadowy z przedłużką 10mm -bańka 5L plus duży lejek (do spuszczenia części płynu) -drobny papier ścierny (do usunęcia kamienia) ![]() Pierwszą czynnościa jaka robimy to odkręcenie korka naczynia różnicowego i spuszczenie około 4L płynu poprzez odkręcenie korka w chłodnicy: ![]() Po spuszczeniu płynu zakręcamy korek i zdejmujemy węże z obudowy termostatu. Trzeba również odłączyć czujnik. Jak już wszystko odczepimy odkręcamy obudowę termostatu od bloku silnika. Klucz 10mm - 3 śruby. ![]() Po wyjęciu widzimy takie coś: ![]() ![]() ![]() Trzeba wszystko dokładnie oczyścić z pozostałości uszczelek i kamienia. ![]() ![]() W obudowie termostatu warstwa kamienia dorównywała grubości oringu-14 lat robi swoje. W obudowe wcisnąłem kawał szmaty i zacząłem skrobać. ![]() Po wyczyszczeniu wygląda to tak: ![]() Z kamienia trzeba również oczyścić krućce od węży. Po czyszczeniu wszystko wypłukałem w gorącej wodzie pod ciśniniem żeby pozbyć sie wszelkich nieczystości. Następnie wysuszyłem i zamocowałem termostat. Pierw wkładamy oring, następnie termostat który zabezpieczamy zapinką ze sprężystego drutu. Wkładamy śruby, nakładamy uszczelkę i smarujemy końce śrub smarem grafitowm (delikatnie-żeby jeszcze kiedyś to odkręcić). ![]() Na koniec składamy wszystko w odwrotnej kolejności i dolewamy płynu. Podłączamy czujnik i odpalamy auto. Układ powinien sam się odpowietrzyć. ![]() Po tym zabiegu Essi bardzo szybko się rozgrzewa, wskazówka dochodzi do pozycji poziomej i tak trzyma, szybciej przełącza mi się na gaz. Same plusy ![]() Cała operacja zajęła mi około 2 godzin z czego najwięcej pracy kosztuje czyszczenie kamienia. Mam nadzieje że się Wam przyda ten krótki opis. Niestety nie jestem fachowcem w dziedzinie mechaniki więc jak coś jest nie tak to proszę-poprawcie mnie. Pozdrawiam |
![]() Wuipe Escort Driver Mitsubishi ASX Rybnik / Olza | 2005-11-28 19:01:31 opisik bomba, bo mnie też czeka taka operacja ![]() mam tylko jedno pytanie - na jakim poziomie miałeś wskazówke temperatury przed wymianą termostatu? mam też MKV i obecnie lodwo mi wchodzi na początek pola NORM pozdrawiam |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-11-28 19:04:14 No właśnie na takim jak piszesz ![]() |
![]() kinmaj1 Escort 1,6 EFI 1991 Olsztyn | 2005-11-28 20:05:02 Ile kosztowal termostat+uszczelki? |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-11-28 20:11:48
W sumie 50zł za wszystko. |
![]() kinmaj1 Escort 1,6 EFI 1991 Olsztyn | 2005-11-28 22:36:08 dzieki sliczne za fotorelacje. Tez bede musial sie zabrac ![]() |
![]() Karool Ford orion Wołomin | 2005-11-28 22:52:16 ten otwór widać na zdjeciu nr 5, jest na samej górze (są 3 otwory na śruby i jeden, ten który wlasnie zaślepiłem ) |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-29 00:38:14 Podola Mam pytanko. Czy jak przepłukiwałeś obudowę termostatu zwróciłeś może uwagę, który kanał jest z którym połączony. Chodzi mi dokładnie o to, czy ten mało otwór tuż obok termostatu łączy się jedynie z wyjściem na nagrzewnicę i odpowietrzanie, czy również z wyjściem na duży obieg?
Ja wymieniłem termostat 2 razy, potem czujnik i ciągle wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują że mam niedogrzany silnik. Bez zakrycia grilla kartonem nie ma jazdy także zastanawiam się czy mi nie puszcza bokiem (obok termostatu) na duży obieg |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-11-29 09:10:17
O kurczaki!! Ale zonk bo nie wiem ![]() ![]() ![]() Pozdro [ wiadomość edytowana przez: Podola dnia 2005-11-29 09:21:56 ] |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-30 00:03:19 Wsadziłem ok i nikt niestety nie ma pomysłu co to, także mi już też pomysłów i sił zabrakło. Jeśli znajdziesz jakieś info, lub ktokolwiek wie jak łączą się ze sobą kanały w obudowie termostatu proszę o pomoc. |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-11-30 11:59:46 Niestety w WKŁ niczego się nie doczytałem ![]() ![]() ![]() ![]() Rys. D.58. Sposób sprawdzenia działania termostatu 1 — naczynie wypełnione wodą, 2—termostat, 3—termometr |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-11-30 20:16:38 czy mogę umieścić tą fotorelację w na stronce głównej?? w dziale porady?? |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-11-30 20:20:38
Będę zaszczycony ![]() |
![]() Karool Ford orion Wołomin | 2005-12-02 17:42:36 ten kanał (przynajmniej u mnie) łączy sie z wyjsciem na nagrzewnice i a takze ciepla woda idzie na chlodnice, dlatego wlasnie zatkalem ten otwor :] |