MotoNews.pl
  

Problem z wyświetlaczem check control w E-39

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Przejżałem chyba całe forum i nieznalazłem podobnego postu, otóż od kilku dni jestem szczęśliwym nabywcą E-39 TDS ale mam problem w wyswietlaczem 'check control' w zegarach, najprościej mówiąc niewyświetla dokładnie napisów i przebiegu (niepalą się wszystkie punkciki) np; o niezamknięciu drzwi czy klapy bagarznika. Wiem też że mam jakieś dwie usterki bo zawsze pojawiają sie przy odpalaniu i wyłączeniu silnika-nawet niemoge ich tak dokońca odczytac, ale najważniejsze pytanie to takie czy wie może ktoś, czy taki wyswietlacz sie naprawia bo słyszałem że są tacy którzy się tego podejmują. Wiem że najprosciej byłoby kupić inny urzywany ale czy mam pewność że ten będzie dobry? (z tego co wiem to własnie te wyswietlacze nie są mocną stroną tego modelu bo widziałem inne z tą samą dolegliwością). Jak zapytałem w servisie BMW to powiedzieli że u nich wyswietlaczy samych niedostane a cały zegar to wydatek 2500zł wiec sami widzicie dlaczego szukam tańszego rozwiązania. Jeśli któś miał z takimi rzeczami coś wspólnego z byłbym wdzięczny za jakąś porade.
  
 
Masz 2 wyjścia wymiana lub naprawa. naprawa jest mozliwa ale nie prosta ( http://www.ruru.ch/pages/Tinker/BMWKombi/index.htm ) - kilka obrazków jak to wykonać ale osobiście nie polecam samemu podejmowania się takiej czynności jeśli nie miałeś z czymś takim jeszcze do czynienia, Ja próbawałem i mi się wyświetlacz rozciekł. Jest gość na pomorzu który takie naprawy wykonuje za 300zł. Po uszkodzeniu swojego byłem zmuszony kupic inny licznik, wiec to zrobiłem - koszt ok 300zł + ok 200zł zaprogramowanie tego, no i musisz miec kogoś kto ma sprzęt i potrafi to dobrze zrobić bo w serwisie tego nawet nie potrafią jeśli licznik nie jest nowy. W liczniku który kupiłem brakowało tylko jednego pixela - byłem zadowolony, ale po kilku godzinach jazdy zaczęły znikać kolejne, takze nie ma pewności co do działania. Minusem przy naprawie jest napewno to ze trzeba ściągać wskazówki bo nie jest się w stanie założyć ich w takiej pozycji jak były pierwotnie. Z którego roku masz samochód? To jest wazne bo jeśli masz licznik taki jak na zdjęciach z odpinanym IKE (modułem) to dobrze jest go wymienic na inny przekładając swój moduł. Taka operacja nie wymaga zadnego dodatkowego programowania co jest wazne. Ja słyszałem że pixele znikają na wskutek ingerencji w stan licznika oraz jakiekolwiek programowanie z tym związane chociaż nie wiem jaki to może mieć wpływ na utrate połączenia wyświetlacza z taśmą przewodzącą, a mam troche pojęcia o tym. Więkrzość E39/E38 które stoją z jakimiś śmiesznymi przebiegami mają ten sam problem, a widziałem jedną w nienajlepszym stanie z 1996r z przebiegiem blisko 300tyś i wyświetlacz wyglądał jak nowy. W X5 dopiero został zastosowany licznik w którym jest możliwa wymiana samego wyświetlacza.
  
 
Auto mam z października 97r. Mam blisko 200 tyś. przebiegu i to by się zgadzało według servisu bo przed kupnem byłem zrobić przegląd. Osobiście niebęde ingerował w próbe naprawienia go i wolałbym aby nikt tego nierobił, jeżeli byłaby taka możliwość to wymieniłbym tylko sam wyświetlacz bo nieuśmiecha mi się wywalić 2500zł w servisie za nowy. Może jest tak że servis byćmoże mógłby wymienić sam wyświetlacz ale po co jak można skasować za cały licznik - nie wierze żeby tak niebyło
  
 
Aha, a wiesz może co oznaczają te dwa komunikaty ? "Nebelbadr vo prufen i brensbarg prufen", napewno źle spisałem bo niemoge do końco dokładnie odczytać ale może coś Ci to mówi. Czy nie będzie to coś z klockami hamulcowymi ?
  
 
Fakt komunikaty są źle napisane ale oznaczają sprawdzenie klocków hamulcowych i światła przeciwmgielne z przodu. Serwis ma racje mówiąc że samego wyświetlacza się nie da wymienić w E39, wogółe po co to robić gdy sam wyświetlacz (płytka ciekłokrtstaliczna) jest dobra. Jak juz napisałem tzw. taśma przewodząca (ostatnie zdjęcie - taka gumka) traci tylko kontakt do wyświetlacza. Po rozebraniu dosłownie całego licznika i poskładaniu go na nowo wszystko działa znowu. Licznik do E39 został zaprojektowany jako bezobsługowy, jesli coś ulegnie uszkodzeniu nalezy wymienic cały licznik i z takiego założenia wychodzi serwis. Ale człowiek nie jest istotą głupią - jakoś to wszystko zostało do kupy poskładane , więc znalazł sposób by go rozebrać. Wszystko się rozbiera bardzo prosto za wyjątkiem wskazówek. Uszkodzone pixele to jest mankament tych liczników dlatego dopiero do BMW X5 w 2002r wsadzono licznik w którym była przewidziana wymiana samego wyświetlacza. W celu wykonania tej operacji nie trzeba rozbierać całego licznika jak w przypadku poprzednika z E39/E38, wystarczy ściągnąc samą obudowę i od razu mamy dojście do wyświetlacza który można poprostu wypiąć w całości. Polecam wymiane na inny nie koniecznie nowy. Najpierw wymontuj swój i sprawdź czy masz z tyłu odstający modół (jak na foto) i spisz sobie nr BMW i VDO z licznika. Te numery są istotne w celu dopasowania odpowiedniego licznika. Cała wymiana to koszt ok 500zł - zależy od tego za ile uda się kupić licznik, naturalnie nie nowy, chociaż widziałem na allegro że koleś sprzedaje po 475nowe. w przypadku nowego programowanie jest prostrze i kazdy serwis się tego podejmie.
  
 
Witam.Mam e-39 z 1998r i oczywiście ten sam problem.Na początku też mnie to drażniło ale z czasem przywykłem chociaż miałem zamiar robić z tym porządek ale okazało się to nie takie proste,niestety.Więc kolego poprostu musisz więcej jezdzić autem i oko się przyzwyczai i będzie cool,haahahha.Pozdawiam.
  
 
Tiger dzięki za podpowiedź co do komunikatów. A jeśli chodzi o wyświetlacz to jesteś pewien że jest dobry? Że to jest wina tylko tej gumki? Nie ma co będe sie rozglądał za innym ale mam jeszcze takie pytanie do Ciebie : czy ten mały wyświetlacz od inspekcji jest oddzielny? Bo chodzi też o to niepalą mi wszystkie kwadraciki zielone ani inspekcja ani oilservis. Na początku wspomniałeś że wymieniałeś na inny wiec może masz gdzieś stary z tym działającym od inspekcji ?!
  
 
Jestem pewien ze wyswietlacz jest dobry (tam sie nie ma co popsuć). Wyświetlacz od inspekcji to ten sam wtświetlacz, ale szczerze mówiąc jeszcze ani razu nie spotkałem się z tym żeby tam nie było nić widać. Widziałem wiele liczników z uszkodzonymi pixelami, ale część wyświetlacza serwisowy zawsze był w pełni sprawny. Mój stary licznik posiadam z tym że ma on rozcieknięty wyświetlacz wlaśnie w miejscu serwisowego. Będe go reaktywował jak kupie uszkodzony licznik, byle płytka wyświetlacza była dobra.
  
 
Myślałem że wyświetlacz od trybu servisowego jest oddzielny, tym gorzej dla mnie skoro tak nie jest, w takim wypadku to juz chyba nie mam szans na jego naprawe bo gdyby to był sam check control to pewnie by szło zrobic a tak to pewnie bede szukał innego, szkoda tylko że nowe są takie drogie. Sprawdziłem te dwa komunikaty co mi wyjaśniłeś : od halogenów niełączył kabel, juz jest ok, a jeśli chodzi o klocki to są dobre tylko poprostu nie na czujników i w związku z tym nasówa mi się pytanie, na których kołach powinny być czujniki bo wiem że musi być po jednym na przód i tył ale nie wem na których kołach. I jeszcze jedno, zauwarzyłem że czujnik temperatury jest spięty z obudową od silnika przy prawym kole, nie wiem dokładnie gdzie powinien sie znajdować ale napewno nie tam i nie odwrotnie do kierunku jazdy (dlatego mam malutkie błędy w odczycie temperatury za dużo pokazuje - 1-2 stopnie odbiega od normy). Z góry dzięki za podpowiedzi.
  
 
Czujniki klocków hamulcowych powinny znajdować się na lewym przednim i prawym tylnym kole. Co do czujnika temp to o ile dobrze pamiętam jest zamocowany pionowo z prawej strony na łączeniu błotnika ze zdezakiem. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=75578142 To powinno rozwiązać problem z wyświetlaczem.
  
 
Wielkie dzięki za pomoc, gdyby jeszcze coś będe walił bezpośrednio do Ciebie bo widze że sporo wiesz na temat tego auta ( jak troche pojeżdze to też będe troche wiedział ) Dzięki jeszcze raz. Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2005-11-30 08:28:59, TIGER81 pisze:
... Jest gość na pomorzu który takie naprawy wykonuje za 300zł. Po uszkodzeniu swojego byłem zmuszony kupic inny licznik, wiec to zrobiłem - koszt ok 300zł + ok 200zł zaprogramowanie tego, no i musisz miec kogoś kto ma sprzęt i potrafi to dobrze zrobić bo w serwisie tego nawet nie potrafią jeśli licznik nie jest nowy. W liczniku który kupiłem brakowało tylko jednego pixela - byłem zadowolony, ale po kilku godzinach jazdy zaczęły znikać kolejne, takze nie ma pewności co do działania. Minusem przy naprawie jest napewno to ze trzeba ściągać wskazówki bo nie jest się w stanie założyć ich w takiej pozycji jak były pierwotnie...



Witam!
Przypadkowo trafiłem na ten wątek.
Interesuje mnie wszystko dotyczące BMW - szczególnie E39.

Miałem ten sam problem w swoim E39 z 2000 roku.
Naprawa kosztowała mnie dokładnie 300pln. Nie jest to mało, ale wnerwiały mnie nieczytelne komunikaty!
Ja robiłem to u gościa w Koszalinie i nie wiem, czy nie jest on jednym z nielicznych w Polsce który się takimi rzeczami zajmuje.
Minęło pół roku od naprawy i jest wszystko OK.
Ja miałem tą dogodność, że mam do niego blisko i sam wymontował mi licznik, a potem zamontował, ale robi to też wysyłkowo. Zresztą namiary na niego dostałem na forum BMW Klub Polska, gdzie wiele osób go polecało. Ale wyszła krypto reklama
Bliższe namiary mogę podać Ci na priva
  
 
PIOCHU-M jak możesz to wyślij mi jakiś namiar na poczte bo Ja dziś wyjężdzam na kilka dni i niebęde miał dostepu do kompa, adres : pawex@poczta.fm Fakt że nie mam blisko ale jak bym sie z nim umówił że zrobi na miejścu to bym pojechał (mam ok 170 km do Koszalina) Z góry Ci bardzo dziękuje.