Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-12-01 17:12:14 tłoki z łady nivy...moga byc nawet z czolgu,pytanie tylko jaka maja srednice...
|
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-12-01 17:31:57 Poochaty, to Ty jeszcze nie kombinowales z czego zrobic rozwiert w ladzie na 1.6 albo 1.7??? Zestarzales sie czy co? ![]() ![]() |
![]() lukaszc (S) Furious Moderator ![]() 5x126 Cracovia | 2005-12-01 17:44:07 jaka jest wielkość tłoka z nivy 1,7
największy tłok z jakim sie spotkałem w maluchowskim motorze to 86mm ale to już hatdcore i inne cylindry |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-12-01 17:56:12 No i jaki jest skok tego wału ??
No a poza tym po takich kosztach to teraz tylko na hamownie i pokazać wykres. |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-12-01 18:04:10 ja juz kombinowalem,wiem na czym to zrobic.ba,ja juz nawet jezdzilem lada z takim motorem. ![]() |
layer Fiat CCS Tychy | 2005-12-01 21:03:18 Tylko takie przeróbki będą już go kwalifikowały do H-grupy, a nie HS-750. Planuje starty w sezonie 2006? |
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-12-01 22:19:02 Poochaty: na obrotach to sie jezdzi po plaskim, w gorach wazny jest dol chociaz oczywiscie moc wyciagnieta z obrotow tez sie przydaje ![]() Nie wiem czy kolega wie w jakiej klasie chce jezdzic? Jak w HS 750 to: albo A-grupa, czyli: 3-szlif, seryjny gaznik rozwiercony, zaplon chyba z FL'a, dowolny walek, glowica 126 obrobiona, zawory wieksze ale chyba sa tez ograniczone w homologacji. Ogolnie auto wg homologacji A-5188, nadwozie 83-86 rok. albo grupa 2, czyli to samo co A tylko mozna pokombinowac z gaznikiem dowolnym, dowolne tloki o rozmiarze serii + 3 szlif (np. lekkie motocyklowe), dowolne zawory, praktycznie dowolne przelozenia i sprzeglo. Nadwozie do 82 roku. Jak w grupie H to mozna zrobic silnik na glowicy pandy, programowalny zaplon i wtrysk albo dowolny gaznik, tloki lzejsze, korby z tytanu itd. pojemnosci nie mozna niestety zwiekszyc bo 126 nie byl produkowany z wiekszym silnikiem. Ma zostac blok i A-grupowa pojemnosc. Nadwozie dowolne. Chyba ze sie zmienia przepisy H-grupy na sezon 2006. [ wiadomość edytowana przez: yapko dnia 2005-12-01 22:24:29 ] |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-12-02 09:10:40 no to tym bardziej rozwiert daje ci takie mozliwosci czyli poprawa dołu,pytanie tylko w ktorej klasie sie to wtedy znajdzie |
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-12-02 10:38:43 Trzeba poczekac na przepisy techniczne grupy H na 2006 rok. W 2005 byl chyba dozwolony rozwiert jak w grupie A (0.6mm). W grupie 2 na poczatku lat 70-tych mozna bylo rozwiercac o 1.5 mm, nie wiem tylko czy 650-tka byla juz wtedy produkowana...
Rozwiert na 80 mm moglby ew. przejsc w grupie H gdyby uznac ze BIS byl wersja 126p a nie oddzielnym modelem. |
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-12-02 11:50:18 W klasie HS jest limit wiekowy dla samochodow, w tym roku bylo to do 86r w przyszlym pewnie bedzie do 88r. A nadwozie sprzed 83 roku nie powinno byc zglaszane jako A-grupa bo nie bylo wtedy takich przepisow, oczywiscie A-grupa jest praktycznie zgodna z przepisami grupy 2 sprzed 83 roku wiec pewnie mozna przymknac na to oko ale formalnie to kierowca powinien sie zglaszac z formularzem homologacyjnym grupy 1 a nie A (518 ![]() Gdyby nie limit wiekowy to elegant moze byc zbudowany wg. A5188, pytalem o to p.Szczechure i powiedzial ze po wygasnieciu homologacji FIA, PZM wydal tzw. dopuszczenie lokalnego ASN, czyli homologacje krajowa, tylko na terenie Polski. |
SzySzy Fiat 131S 2.0 DOHC Krosno | 2005-12-02 17:46:48 Rozmawiałem ze znajomym i powiedział, że może przecież jechać w H 1150, ale chyba sie nie mylę iż wtedy bedzie się scigał z h-grupowymi cienkolami?? I powiedzcie mi jeszcze jedno, mianowicie czy możliwy jest start w górskich maluchem z silnikiem z fiata 127?? |
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-12-02 18:38:49 Co do H1150 to prawda z cienkolami ale mowie Ci ze regulamin zabrania takiej pojemnosci. W grupie H mozna swapowac tak jak pisalem tylko max. silnik ktory byl w tym modelu, np. do Puga 205 mozesz wsadzic 1,9 16v ale nie mozesz 2,0 16v. Nie wiadomo co bedzie w nowym regulaminie na 2006.
Polecam Fiata 600 i Abarth 1000 OT/OTR ![]() ![]() |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2005-12-02 20:11:32 Niestety Zastawa 750 ma pojemnośc 767 ccm wiec nie mieści sie w klasie HS750. A szkoda bo byloby calkiem fajne auto do tej klasy ![]() |
![]() MaLi Fiat 126p Leicester, UK | 2005-12-06 01:05:01 srednica tloka z lady nivy 1.7 to 82mm
prawdopodobnie to ten sam stlok co w samarze 1.5 jesli tak to sworzen tlokowy jest o 2mm wiekszy na srednicy od maluchowego, tlok jest dosc wysoki i duzo ciezszy od tloka z cc700/bis ale jeszcze da go rade sprowadzic do wagi seryjnego tloka. z tego co pamietam to tlok z samary ma podciecia na zawory ale mozliwe ze sa tez wersje bez (odprezone) z tego co wiem to Swiatek montowal te tloki do zestawow 780cm ale moge sie mylic powodzenia przy modyfikacjach ps nie zapomnijcie o chlodnicy oleju ![]() |
SzySzy Fiat 131S 2.0 DOHC Krosno | 2005-12-06 22:10:19 No ale niestety na górki musi być silnik na maluchowskich tłokach ![]() |
![]() Gadzio Nissan Micra A5 / k ... Krzeszowice | 2005-12-07 23:19:50 no no no widzę że ktośa tu chce zbudować potwora do gór, ale nie znajac przepisów, blok i pojemność musi być zachowania, tzn Szczechura mówił coś że moze być zwięszona pojemnośc ale musisz mieć na to jakiś certyfikat co jest rzeczą nie do dostania, popracuj nad tym żeby mieć lekkie z dobrze zestrojonym zawieszeniem auto, potem popracuj nad silnikiem, wiem to z dośweiadczenia ![]() |