MotoNews.pl
7 126P rajdówka - co sądzicie o takim silniku??? (125769/0)
  

126P rajdówka - co sądzicie o takim silniku???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mianowicie silnik poskładany jest w następujący sposób: głowica planowana 5 mm, wał z innym skokiem, korby z dacii, tłoki z łady nivy 1.7, rozdarte kanały wydechowe w głowicy, strumyk wydechowy, przerobiony dolot, zestaw zasilający ABARTH: gaznik weber 30 DIC 14 dwugardzielowy, pokrywa na zawory z podstawką pod gaznik alu, wałek 290-tka koło zamachowe stoczone.

[ wiadomość edytowana przez: SzySzy dnia 2005-12-01 17:02:50 ]
  
 
tłoki z łady nivy...moga byc nawet z czolgu,pytanie tylko jaka maja srednice...
  
 
Poochaty, to Ty jeszcze nie kombinowales z czego zrobic rozwiert w ladzie na 1.6 albo 1.7??? Zestarzales sie czy co?
  
 
jaka jest wielkość tłoka z nivy 1,7


największy tłok z jakim sie spotkałem w maluchowskim motorze to 86mm ale to już hatdcore i inne cylindry
  
 
No i jaki jest skok tego wału ??
No a poza tym po takich kosztach to teraz tylko na hamownie i pokazać wykres.
  
 
ja juz kombinowalem,wiem na czym to zrobic.ba,ja juz nawet jezdzilem lada z takim motorem. ale nie na tlokach z nivy
  
 
Tłoki mają z tego co wiem średnicę 80mm. Chodzi mi o waszą opinię na ten temat poieważ cenię sobie to forum i chcę pomóc kumplowi w składaniu samochodu (chce startować na górskich), a ja osobiście siedze w DOHC-ach a nie w maluchach . Proponowałem mu na górki taki zestawik zamiast tego co ma: dół maluch odchudzony i wyważony, ewentualnie tłoki polonez, koło stoczone połowe tego co można, głowica panda, dellorto 40 dhla, i wałek Kałuża 555. Chciałbym poprostu, żebyście mi pomogli coś wymyślić, ponieważ siedzicie w temacie. Pozdro!
No i dokładnie, masz rację z tą hamownią. To samo mu mówiłęm. Skoro upiera się, że ten silnik jest super to niech go zhamuje i wszystko wyjdzie.
ACHA JAK BYŚCIE MOGLI TO DAJCIE MI SWOJE NUMERY GG KTO MOŻE I POROZMAWIAMY NA TEN TEMAT BO NA FORUM TO TROCHE SCHODZI

[ wiadomość edytowana przez: SzySzy dnia 2005-12-01 20:24:17 ]
  
 
Tylko takie przeróbki będą już go kwalifikowały do H-grupy, a nie HS-750. Planuje starty w sezonie 2006?
  
 
jesli te tloki maja 80 mm to szkoda to sztukowac,bo dokladnie tyle samo maja tloki z cc700.ja takie mialem i byly spox.tylko mnie sie wydaje ze tloki od nivy maja 84 mm...najlepiej jak sie zapytasz na forum lada klub polska.zwiekszanie pojemnosci ma ten plus ze zwieksza moc bez specjalnego wysilania jednostki (zakladam ze tak jak pisales wal jest inny) i do tego dobrze wplywa na poprawe osiagow z dolu.z drugiej strony zmiana skoku walu(zakladam ze na wiekszy) powoduje ze z powrotem sciagasz proporcje d/s w dol a to szkodzi na wysokoobrotowosc silnika,nie wiem ale wydaje mi sie ze w gorskich to ma dosc duze znaczenie,tam sie generalnie jezdzi na obrotach...
  
 
Poochaty: na obrotach to sie jezdzi po plaskim, w gorach wazny jest dol chociaz oczywiscie moc wyciagnieta z obrotow tez sie przydaje

Nie wiem czy kolega wie w jakiej klasie chce jezdzic?
Jak w HS 750 to:
albo A-grupa, czyli: 3-szlif, seryjny gaznik rozwiercony, zaplon chyba z FL'a, dowolny walek, glowica 126 obrobiona, zawory wieksze ale chyba sa tez ograniczone w homologacji. Ogolnie auto wg homologacji A-5188, nadwozie 83-86 rok.

albo grupa 2, czyli to samo co A tylko mozna pokombinowac z gaznikiem dowolnym, dowolne tloki o rozmiarze serii + 3 szlif (np. lekkie motocyklowe), dowolne zawory, praktycznie dowolne przelozenia i sprzeglo. Nadwozie do 82 roku.

Jak w grupie H to mozna zrobic silnik na glowicy pandy, programowalny zaplon i wtrysk albo dowolny gaznik, tloki lzejsze, korby z tytanu itd. pojemnosci nie mozna niestety zwiekszyc bo 126 nie byl produkowany z wiekszym silnikiem. Ma zostac blok i A-grupowa pojemnosc. Nadwozie dowolne. Chyba ze sie zmienia przepisy H-grupy na sezon 2006.



[ wiadomość edytowana przez: yapko dnia 2005-12-01 22:24:29 ]
  
 
no to tym bardziej rozwiert daje ci takie mozliwosci czyli poprawa dołu,pytanie tylko w ktorej klasie sie to wtedy znajdzie
  
 
Trzeba poczekac na przepisy techniczne grupy H na 2006 rok. W 2005 byl chyba dozwolony rozwiert jak w grupie A (0.6mm). W grupie 2 na poczatku lat 70-tych mozna bylo rozwiercac o 1.5 mm, nie wiem tylko czy 650-tka byla juz wtedy produkowana...
Rozwiert na 80 mm moglby ew. przejsc w grupie H gdyby uznac ze BIS byl wersja 126p a nie oddzielnym modelem.
  
 
Cytat:
2005-12-01 22:19:02, yapko pisze:
Ogolnie auto wg homologacji A-5188, nadwozie 83-86 rok.



Rocznik nadwozia chyba nie jest brany pod uwage podczas BK i sprawdzania auta pod katem zgodnosci z homologacja? Ludzie jezdza przeciez nawet Elegantami, ktore postaly juz po utracie homologacji przez Malucha.
  
 
W klasie HS jest limit wiekowy dla samochodow, w tym roku bylo to do 86r w przyszlym pewnie bedzie do 88r. A nadwozie sprzed 83 roku nie powinno byc zglaszane jako A-grupa bo nie bylo wtedy takich przepisow, oczywiscie A-grupa jest praktycznie zgodna z przepisami grupy 2 sprzed 83 roku wiec pewnie mozna przymknac na to oko ale formalnie to kierowca powinien sie zglaszac z formularzem homologacyjnym grupy 1 a nie A (518.

Gdyby nie limit wiekowy to elegant moze byc zbudowany wg. A5188, pytalem o to p.Szczechure i powiedzial ze po wygasnieciu homologacji FIA, PZM wydal tzw. dopuszczenie lokalnego ASN, czyli homologacje krajowa, tylko na terenie Polski.
  
 
Rozmawiałem ze znajomym i powiedział, że może przecież jechać w H 1150, ale chyba sie nie mylę iż wtedy bedzie się scigał z h-grupowymi cienkolami?? I powiedzcie mi jeszcze jedno, mianowicie czy możliwy jest start w górskich maluchem z silnikiem z fiata 127??
  
 
Co do H1150 to prawda z cienkolami ale mowie Ci ze regulamin zabrania takiej pojemnosci. W grupie H mozna swapowac tak jak pisalem tylko max. silnik ktory byl w tym modelu, np. do Puga 205 mozesz wsadzic 1,9 16v ale nie mozesz 2,0 16v. Nie wiadomo co bedzie w nowym regulaminie na 2006.

Polecam Fiata 600 i Abarth 1000 OT/OTR w HS1500. Albo zastave 750 gr 2 w HS750
  
 
Niestety Zastawa 750 ma pojemnośc 767 ccm wiec nie mieści sie w klasie HS750. A szkoda bo byloby calkiem fajne auto do tej klasy
  
 
srednica tloka z lady nivy 1.7 to 82mm

prawdopodobnie to ten sam stlok co w samarze 1.5
jesli tak to sworzen tlokowy jest o 2mm wiekszy na srednicy od maluchowego, tlok jest dosc wysoki i duzo ciezszy od tloka z cc700/bis ale jeszcze da go rade sprowadzic do wagi seryjnego tloka.

z tego co pamietam to tlok z samary ma podciecia na zawory ale mozliwe ze sa tez wersje bez (odprezone)

z tego co wiem to Swiatek montowal te tloki do zestawow 780cm ale moge sie mylic

powodzenia przy modyfikacjach

ps nie zapomnijcie o chlodnicy oleju
  
 
No ale niestety na górki musi być silnik na maluchowskich tłokach tak więc obecny idzie do sprzedania. Zapraszam chętnych. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie info.
  
 
no no no widzę że ktośa tu chce zbudować potwora do gór, ale nie znajac przepisów, blok i pojemność musi być zachowania, tzn Szczechura mówił coś że moze być zwięszona pojemnośc ale musisz mieć na to jakiś certyfikat co jest rzeczą nie do dostania, popracuj nad tym żeby mieć lekkie z dobrze zestrojonym zawieszeniem auto, potem popracuj nad silnikiem, wiem to z dośweiadczenia