MotoNews.pl
  

Czujnik temperatury czy termostat, jak sprawdzić co padło ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od kilku dni mam problem, bo wskazówka temperatury ztoi na 0 nawet po przejechaniu 12km (tyle mam do pracy). Dodatkowo jak silnik stał jeszcze długo na chodzie to wskoczyło wkońcu ledwie powyżej białego pola. Jak sprawdzić czy to walnięty termostat czy sam czujnik, bez wymiany obu rzeczy tak na dzieńdobry? Wiem że mój czujnik zawsze był dziwny, bo temperatura normalnej pracy była jakieś 0,5 cm nad białym polem a na literce O to już się wentylator włączał. Nie wiem czy czujnikowi się pogorszyło czy może termostat się za późno otwiera lub cały czas jest otwarty. Czy elektryk jest to w stanie sprawdzić ?
  
 
Stawiam na termostat.

Ale warto wymienic i termostat i czujnik za jedna robota.

Koszta:
czujnik okolo 20 zeta
termostat okolo 25 zeta
uszczelki okolo 5-10 zeta

Koszta smieszne, a za jedna robota zrobiony komplet.
  
 


Za to że silnik się nie nagrzewa odpowiada termostat. Jeśli wskazanie kontrolki temperatury chodzi jak mu się zechce to warto również wymienić czujnik kontrolki temperatury.
Kiedyś równiez mi tak działał aż zrobił się dead
  
 
Proste pytanie... jak działa nadmuch...jeśli leci chłodne, niedogrzane powietrze to pewnie termostat, jeśli po kilku minutkach 3-4 jest ciepłe to obstawia czujnik
  
 
Jak mu się wentylator włącza przy wskazaniu temperatury na "O", to raczej czujnik, albo kabel od czujnika. Bo przecież normalnie włącza się przy innym wskazaniu.
Tak więc na Twoim miejscu przeczyściłbym złączkę czyjnika (zarówno w czyjniku, jak i we wtyczce - potem zapsikać jakimś preparatem do czyszczenia i konserwowania styków - BROŃ BOŻE NIE WD-40, bo on co prawda usuwa wodę, ale potem odparowywuje i nie pozostawia po sobie śladu i wtedy łądnie wszystko znowu koroduje) i jeśli to nie przyniosłoby rezultatu, to wyminiłbym czujnik.
  
 
1 Jeśli zdejmiesz kabel z czujnika, wskazówka powinna spaść na zero. Jeśli nie spadnie-zrypany wskaźnik
2 przy zwarciu przewodów od czujnika ze sobą (lub w przypadku jednego przewodu-zwarciu do masy) wskaźnik powinien skoczyć na full. Jeśli nie skoczy-zrypany wskaźnik
3 Sam czujnik możesz zmierzyć omomierzem (musisz znać właściwą oporność w określonej temperaturze-róże silniki mają różne czujniki, podróbki oznaczane są kolorem-czarny, czerwony, zielony, biały). Z doświadczenia wiem, że orginalne czujniki mają czasami inną oporność odpowiadającym im zamiennikom podróbczym. Możesz także zmierzyć oporność czujnika w różnych tem i porównać z kimś na forum. Ja ma 1,6EFi z 90r MK5 i mogę służyć na jego temat wszystkimi radami, ale inne czujniki są mi nieznane.
4.Jeśli wentylator włącza się dopiero ponagrzaniu silnika-to termostat ok.
5 Koszt termostatu 30pln, czujnik z reguły 20-30 pln.
6. Często pada też sam wskaźnik, a to już ciężko sprawdzić, ale możesz wykluczyć pozostałe uszkodzenia.
  
 
ja miałem to samo, że wskazówka ledwo dygała... prawie na zero nonstop... wymiana czujnika pomogła w 100%...