Ubywa mi p³ynu ch³odzenia

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Ubywa mi p³ynu ch³odzenia, ale:

-nie kopci bialym dymem
-nie ma "mas³a" na korku wlewu oleju
-nie ma oleju w p³ynie
-nie ma b±belków w zbiorniku wyrównawczym
-nie zostawia ka³uzy p³ynu pod silnikem

Jest zaciek z p³ynu w miejscu gdzie jest wybity numer silnika, czyzby uszczelka pad³a w taki sposób, ze s±czy mi sie p³yn na zewn±trz. Ciê¿ko co¶ tam wypatrzeæ bo kolektor wydechowy zas³ania.

silnik 1.5 DOHC
  
 
a duzo ci tego ubywa?? codzienne dolewki?? bo jak raz na 2 tyg dolejesz powiedzmy 1cm do kreski w zbiorniczku to chyba nie ma tragedii
  
 
Popatrz dok³adnie na ch³odnicê.

Mnie tak ubywa³o przez ponad rok, a wszystko niby szczelne.

Nowy w³a¶ciciel odkry³ bia³e naloty kamienia kot³owego na ch³odnicy.
Ponoæ po wymianie w/w elementu wszystko wróci³o do normy.
  
 
A u mnie zaraz po kupnie auta zacze³o ubywaæ-
Problem ju zkiedy¶ opisywa³em
-lecia³o-s±czy³o sie z pod uszczelki z pod g³owicy wlasnie obok
os³owny kolektora wylotowego-plyn sp³ywa³ po silniku na sam dó³
i tam sobie delikatnie kapa³-d³ugo szuka³em zanim znalaz³em-p³yn
lecia³ kropelka po kropelce ale pó¼niej juz bylo coraz gorzej i
nieobeszlo sie bez wymiany uszczelki pod g³owica a przy okazji
generalnym remoncie silnika

Moja rada to:
Zapal silnik i najlepiej zeby ktos go trzyma³ na 3000-4000 tys
obrotów a ty patrz sk±d leci
PS.kole¿ance w astrze lecia³o z ch³odnicy-wlali¶my jej taki super
p³yn za 9 z³ do uszczelniania ch³odnic i je¼dzi tak juz rok i wszytsko
OK
  
 
ja zmieni³em uszczelkê i przesta³o ubywaæ tak bardzo jak ubywa³o (raz na tydz musia³em wlewaæ...)

ale dalej minimalnie sie traci p³yn.....

podejrzewam ze gdzie¶ na przewodach .....

w nubirze ani gram p³ynu nie znika......

podobno przy gazie jest wiêksze prawdopodobieñstwo wycieków na jaki¶ ³aczeniach itp...

pozdro
  
 
dzis rozwiazala sie moja zagadka dlawienia sie silnika na gazie - otoz plynu malo bylo - delikatnie mowiac, w wyrownawczym 0 i parownik zamarzal i auto nei chcialo jechac...

plyn gdzies mi spierdziela, ale nie wiem gdzie. mam lekki nalot na zbiorniczku wyrownawczym ale niczym tam nie sika, moze jakims cudem paruje czy cholera wie.

bede szukal jak juz przeglad zrobie tj. jutro
  
 
Kiedy¶ to mi lecia³o na wêzu z parownika, przetar³ go wybierak skrzyni biegów, jak samochód sta³ by³o ok, ale jak sie go wkrêcilo na obroty to dopiero zaczyna³o posikiwaæ. Swoj± drog±, te wêze co zak³adaj± gazownicy nie s± najlepsze i w efekcie co raz trzeba dokrecaæ na wszelkich po³±czeniach.
  
 
Jaki masz przebieg?.Uszczelka pod g³owic± czêsto ulega w tym miejscu uszkodzeniu.P³yn ¶cieka po bloku - mo¿na podgl±daj±æ to za pomoc± lusterka i latarki.Mo¿esz powoli szykowaæ sie do zdjêcia g³owicy.Mnie w³a¶nie zaczyna ciekn±æ z pompy cieczy ch³odz±cej(110tys.km).Na Allegro(firma z Chorzowa) oferuje orginalne czê¶ci -komplet naprawczy(pasek,napinacz,rolka) +pompa za ok.250z³.
  
 
Mam 136kkm i gazownie. To mnie nie pocieszy³e¶ bo uszczelka pod g³owica to okolo 400PLN jak bym sam robi³ a u kogo¶ to najmniej mi kszykneli 750PLN (realia Warszawa)
  
 
No to je¶³i nierobi³e¶ jeszcze od nowosci uszczelki pod g³owic±-to bardzo prawdopodobne ¿e to jest oprzyczyna-
Ale tak jak powiedzia³em-niech kto¶ ci pomoze i wkreci auto na
3000-4000/obr min a ty patrz sk±d leci-napewno zauwa¿ysz
Wszytskiego ci na forum niezrobimy- teraz twoja kolej-idz i to
sprawdz-jak juz bedziesz mia³ jakies spostrzezenia to daj znac i
bedziemy dalej myslec
A u mnie uszczelka pod glowic±-woda leciala po prawej stronie od
kolektora wylotowego-poszla przy 120000km
Pozdrawiam
  
 
PS.je¶li naprawde niemasz kasy na ¿aden remont to mozesz spróbowaæ wlaæ ten specyfik za 10zl-chociaz to bardziej do ch³odnicy pomaga ale kto wie-narazie moze pomoze a jak bedziesz mial kase to se zrobisz-
tak jak mówilem kolezance w astrze I wlalismy to i juz rok je¼dzi i wszytsko OK
  
 
ja chyba wytestuje takie cudo za dyszke.
  
 
Strasznie nie fajna pora na remonty - bedzie mniej prezentów pod choink±
  
 
Co do takiego p³ynu do uszczelniania ch³odnic czy uk³adu ch³odzenia to sa dwie mozliwosci-
-Albo sie kupuje taki proszek-kuleczki-i sie wsypuje
-Albo taki p³yn juz od razu do tego-który sie dolewa do ukladu ch³odzenia

TO pierwsze ³±twiej dostaæ i kosztuje jakies 6z³-ja jednak polecam
ten p³yn 10zl-bo wlasnie ten p³yn testowalismy u kolezanki w oplu

Ps.Pamietajcie o mocnym wstrz±¶nieciu t± butelka z p³ynem
  
 
Gdyby¶ robi³ sam w gara¿u to koszt ok.100z³ i twoja robota.Jak masz zdolno¶ci w grzebaniu to nie jest to wielka filozofia.Budowa cepa jest bardziej zaawansowana ni¿ wymiana uszczelki w espero.Powodzenia.
  
 
Cytat:
Gdyby¶ robi³ sam w gara¿u to koszt ok.100z³ i twoja robota



Chyba kolega troche przesadzi³, splanowanie g³owicy kosztuje 60PLN, jak wymieniaja uszczelnienia zaworów to jeszcze 100PLN + uszczelnienia w wlasnym zakresie, a sama uszczelka, uszczelki pod kolektory, pokrywe zaworów, oring termostatu, uszczelka kolektor wydechowy rura zbiorcza, uszczelnienie wa³ków rozrz±du, uszczelka aparatu zap³onowego, olej + filtr, p³yn i pewnie jeszcze co¶ by siê znalaz³o.
A ceny to kazdy mo¿e sobie sam sprawdziæ, ale razem jest grubo ponad 100PLN

Sklep i to chyba jeden z tanszych

Sklep chyba troszke dro¿szy

Sklep najdro¿szy

  
 
Ty chcesz wymieniaæ uszczelke po g³owic± czy robiæ przy okazji remont.Ja p³aci³em za planowanie 40z³=uszczelka pod g³owice 38z³=uszczelka pod kolektor dolotowy 14z³.Pod wydech i rurê nie mieli za³o¿y³em stare i jest ok.Wa³ków rozrz±du do planowania nie nale¿y¶ci±gaæ.Po co wiec uszczelniacze?,chyba ¿e ciekn±.Po co ruszaæ termostat?.Oring pod aparat to koszt 3z³.Przy planowaniu by³em osobi¶cie obecny i niepotrzebnie zosta³o zrobione.Zebrano w sumie w dwóch przebiegach ok.o,2 mm.Teraz sprawdzi³bym p³asko¶æ linia³em i gdyby by³ wynik porównywalny to wcale nie planowa³bym g³owicy.Taka te¿ by³a opinia warsztatowca który j± planowa³.
  
 
Je¶li masz gaz to sprawd¼ wszystkie po³±czenia jakie zrobili gazownicy wepinaj±c siê w uk³ad ch³odzenia. Ja mia³em to samo, na postoju nic nie widaæ (brak ka³u¿y pod pojazdem) a w czasie jazdy ci¶nienie powodowa³o wycieki spod poluzowanej opaski uciskowej. Znalaz³em miejsce wycieku tylko dlatego ¿e kapa³o na plecionkê i po zatrzymaniu czuæ by³o charakterystyczny zapach. Po dokrêceniu wszystkich opasek (porfilaktycznie) wyciek usta³.
  
 
Cytat:
2005-12-03 23:50:09, dudek pisze:
Je¶li masz gaz to sprawd¼ wszystkie po³±czenia jakie zrobili gazownicy wepinaj±c siê w uk³ad ch³odzenia. Ja mia³em to samo, na postoju nic nie widaæ (brak ka³u¿y pod pojazdem) a w czasie jazdy ci¶nienie powodowa³o wycieki spod poluzowanej opaski uciskowej. Znalaz³em miejsce wycieku tylko dlatego ¿e kapa³o na plecionkê i po zatrzymaniu czuæ by³o charakterystyczny zapach. Po dokrêceniu wszystkich opasek (porfilaktycznie) wyciek usta³.


Dok³adnie tak jak mowi kolega.
Jednak czasem zacisniecie opaski nic nie daje bo plastikowe trojniki lubia pêkaæ i bed± sie s±czyc dalej.
Najwazniejsze to zlokalizowac wyciek, zajrzec pod auto i juz
  
 
Ja równie¿ kilka dni temu zauwarzy³em wyciek p³ynu z ch³odnicy zacze³o go ubywaæ Kupi³em uszczelniacz do ch³odnic i pomog³o