MotoNews.pl
  

Swap 899 jak zamontowac linke gazu- flansza wycentrowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no właśnie jak to rozwiązać ?? w sc jest linka składająca się z takich włoskow i jest giętka a w malanie jest stalowa i nie ma szans jej załozyc bo linka w wtrysku jest nawinięta na takie jakby połkole od przepustnicy :/ co zrobic by to działało moze jakies foty gotych patentów ??
Drugie pytanie
jak sprawdzic czy flansza jest wycentrowana ?? chce miec pewnosc ze napewno jest dobra by potem nie wyciagac silnika drugi raz z powodu ciulattej flanszy
  
 
Kup linke na metry z paru zyl(tzn.te z kilku nitek stalowych) Zaloz na ich koncach zaciski na skrecanie jak do inst.elektrycznych i gitara Ja mam 2 takie zaciski na jednym koncu linki i jest ok. Niewiem jak to jest z flansza bo ja juz mialem z wywierconymi otworami,jedynie je troszku rozpilowac musialem.Jak walek sprzeglowy wszedl ciasno w tulejke i sprzeglo trybi dobrze to chyba kest ok....choc moge sie mylic.
  
 
Cytat:
2005-12-02 15:47:30, HEMIGTX pisze:
Kup linke na metry z paru zyl(tzn.te z kilku nitek stalowych) Zaloz na ich koncach zaciski na skrecanie jak do inst.elektrycznych i gitara Ja mam 2 takie zaciski na jednym koncu linki i jest ok. Niewiem jak to jest z flansza bo ja juz mialem z wywierconymi otworami,jedynie je troszku rozpilowac musialem.Jak walek sprzeglowy wszedl ciasno w tulejke i sprzeglo trybi dobrze to chyba kest ok....choc moge sie mylic.

a gdzie taka linke zakupic ?? w rowerowym beda miec takie długie ?? co do flanszy to moja juz ma wywiercone otwory i jezdziła juz sporo czasu w swapie ale jak dzis sciągłem silnik to okazało sie ze w wale nie ma tulejki i boje sie ze jak załoze tulejke to sie okaze ze flansza jest ciulata
  
 
Rowerowe sa za slabe!!Musisz kupic w sklepie z czesciami do motocykli albo w rolniczym.Niepamietam ceny ale za 2 metry dalem parenascie zl.
Ad2.Jesli jezdzila w swapie juz ta flansza to napewno jest przygotowana tak zeby pasilo to razem z tulejka,jakby co walek sprzeglowy ma dosyc duzy luz wiec nawet jak dasz tulejke to walek pojdzie pod katem lekkim i bedzie chulac.Walek moze miec luz,on jest tak skonstruowany zeby mogl isc pod lekkim katem.
  
 
Kup linke do otwierania tylnej klapy w polonezie i zaloz ja splaszczonym koncem na pedal a drugi przy silniku. Nadmiar mozesz albo zwinac, albo przyciac. Zobacz jak to wygladalo u mnie. I nei ma co kombinowac z kupowaniem linki na metry i zarabianiem jej koncowkami, jesli za 20zl masz wszystko gotowe niemalze do zalozenia.

A co do flanszy to jesli nic sie nei bedzie dzialo aniz ze skrzynia, a niz walkiem, ani z uszczleniaczem to masz pewnosc ze jest dobra.
  
 
wielkie dzieki za informacje
  
 
hm temat jest tak prosty że szkoda sie wypowiadać, niewiem czy u was w śwecie dorabiają linki czy nie, ale w pń mierzysz sobie ile potzrebujesz idzesz do zakładu fachura ci przycina a na tył zagniata końcówke taki wałeczek od str przepustnicy a na ten od str pedału mozesz sobie spkrecić czymkolwiek.. koszt zabiegu z 5 zeta...

Cytat:
Niewiem jak to jest z flansza bo ja juz mialem z wywierconymi otworami,jedynie je troszku rozpilowac musialem



Dobre rozpiłować
  
 
Cytat:
2005-12-02 18:30:01, RUFF pisze:
Dobre rozpiłować


...flansza z rally garage Jedna z 2 czesci ma grubosc 5mm....
  
 
Cytat:
2005-12-02 18:30:01, RUFF pisze:
hm temat jest tak prosty że szkoda sie wypowiadać, niewiem czy u was w śwecie dorabiają linki czy nie, ale w pń mierzysz sobie ile potzrebujesz idzesz do zakładu fachura ci przycina a na tył zagniata końcówke taki wałeczek od str przepustnicy a na ten od str pedału mozesz sobie spkrecić czymkolwiek.. koszt zabiegu z 5 zeta... Dobre rozpiłować

no u mnie nie ma takiego fachury co moze tak linke zrobic ale to nie problem kupie poprostu linke z polda i tyle reszta to juz pikus
  
 
Cytat:
2005-12-02 16:26:13, Zuraw pisze:
Kup linke do otwierania tylnej klapy w polonezie i zaloz ja splaszczonym koncem na pedal a drugi przy silniku. Nadmiar mozesz albo zwinac, albo przyciac. Zobacz jak to wygladalo u mnie. I nei ma co kombinowac z kupowaniem linki na metry i zarabianiem jej koncowkami, jesli za 20zl masz wszystko gotowe niemalze do zalozenia. A co do flanszy to jesli nic sie nei bedzie dzialo aniz ze skrzynia, a niz walkiem, ani z uszczleniaczem to masz pewnosc ze jest dobra.



tez sie pokierowalem rada linki z klapy poloneza.....i klaklem....trzeba rozwiertac otwor w zaczepie bo ni chuja zeby to weszlo na miejsce.......a dwa - miec dobrze naprezona linke - bo maly luzik i zwisa ;/ takze linka zpoloneza to taki polsrodek;/
  
 
Cytat:
2005-12-02 16:26:13, Zuraw pisze:
Kup linke do otwierania tylnej klapy w polonezie i zaloz ja splaszczonym koncem na pedal a drugi przy silniku. Nadmiar mozesz albo zwinac, albo przyciac. Zobacz jak to wygladalo u mnie. I nei ma co kombinowac z kupowaniem linki na metry i zarabianiem jej koncowkami, jesli za 20zl masz wszystko gotowe niemalze do zalozenia. A co do flanszy to jesli nic sie nei bedzie dzialo aniz ze skrzynia, a niz walkiem, ani z uszczleniaczem to masz pewnosc ze jest dobra.



Tak z ciekawosci - jak masz zamocowane na przpustnicy? Zaciskales cos na koncowce?
  
 
Cytat:
2005-12-02 23:50:03, Pat_kdb pisze:
tez sie pokierowalem rada linki z klapy poloneza.....i klaklem....trzeba rozwiertac otwor w zaczepie bo ni chuja zeby to weszlo na miejsce.......a dwa - miec dobrze naprezona linke - bo maly luzik i zwisa ;/ takze linka zpoloneza to taki polsrodek;/

ten jak ty mowisz otwor w zaczepie nie istnieje w wtrysku !!
  
 
j amowie o otworze na pedale gazu - to oczko co zakladasz na pedal na dole.
  
 
Cytat:
2005-12-02 23:50:03, Pat_kdb pisze:
tez sie pokierowalem rada linki z klapy poloneza.....i klaklem....trzeba rozwiertac otwor w zaczepie bo ni chuja zeby to weszlo na miejsce.......a dwa - miec dobrze naprezona linke - bo maly luzik i zwisa ;/ takze linka zpoloneza to taki polsrodek;/


Nie no - jesli dla kogos problemem jest rozwiercenie i zrobienie z otworu fi4 - fi5 to moze niech sie nie bierze za swapa?
Przeciez linka jest do poloneza a nie do malucha. A na drugi koniec przy wtrysku wystarczy nakrecic zwykla nakretke M6, zeby orginalny plastik z linki sie nei wysuwal.

I dlatego ze istnieje koniecznosc rozwiercenia otworu oraz zalozenia jednej nakretki, ktora nakreca sie palcami na plastik zastosowanie tej linki ma byc polsrodkiem???? Litosci - w sumie wszystko zajelo mi jakies 4 minuty i dlatego uwazam, ze wlasnie ta linka jest najlepszym rozwiazaniem do swapa.

EDIT:
Tutaj doskonale widac jak ma to byc zlozone. Plastik, ktory orginalnie jest przy koncowce na pedal nalezy wyjac i zalozyc przy wtrysku. Kolniez idealnie wchodzi w metalowy wysiegnik i nakretka z drugiej strony.

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2005-12-03 18:34:56 ]
  
 
niejste to problemem ale jak ktos cos wielce poleca to niech wspomni o drobnych szczegółach. bo problemem moze byc rozwiercenie gdy sie wybebeszy wsyztsko - a sie okazuje ze niema aktualnie wiertarki a za 20 minut trzeba jechac dalej....tak bylo u mnie. wiec......?????
  
 
Ale zdaje sie ze rozmawiamy o zrobieniu normalnwgo rozwiazania, a nie awaryjnego systemu po zerwaniu linki... Bo wtedy wyciaga sie ja z tunelu i gazem operuje recznie...
  
 
enichce mi sie polemizowac;]. w kazdym badz razie dzialac dziala i jest ok;]. smigam na niej od 2000 km;d
  
 
Zuraw jakos dziwnie to zamontowales. Skracales pancerz?
Ja tez mam linke z klapy poldolota. Przy mocowaniu linki do wtrysku mam ta srobe z 2 nakretkami oryginalna z linki, tak, zebym mial regulacje. Ten plastik sciagnalem, skrocilem pancerz na odpowiednia dlugosc zeby pasowal w oryginalne miejsce i zalozylem go z powrotem. Zeby pasowala ta koncowka plastikowa do rurki do tunelu trzeba troche zmniejszyc srednice. No i rozwiercenie tego oczka zeby weszlo na pedal gazu. Przy przepustnicy przewiercilem plastik ktory ciagniemy linka tak, zeby linka przechodzila na wylot i zacisnalem srubka tak, jak oryginalna linke w maluchu.
  
 
Skracalem pancerz, orginalny metal z nakretkami wywalilem, plastik przelozylem do wtrysku, przy pedale mialem przyspawana mala podkladke o ktora opieral sie pancerz, a linka szla dalej. Po przelozeniu plastiku przez metalowy wysiegnik przy wtrysku nakrecilem nakretke i wszystko hulalo ponad 2 lata bez zadnego problemu.
  
 
Grzeję kotleta bo tylko ten temat znalazłem... Mógłby ktoś napisać jak wycentrować/sprawdzić czy jest wycentrowana flansza Są na to jakieś patenty? Ja mam pomysł żeby ustawić silnik pionowo i na niego ułożyć flanszę, później na podkładkach (tak żeby widzieć w które dokładnie miejsce wchodzi wałek sprzęgłowy) skrzynię biegów. Czy są jakieś lepsze metody ??