Atos, problem z silnikiem...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Dzisiaj z wydechu atosa zaczęło dosc mocno kopcic, taki szary dym, strasznie smierdzi olejem spalonym.. od czasu do czasu mrugnie kontrolka oleju.. Wczesniej byly problemy z LPG, ale na beznynie dobrze jezdził (nie zuzywal niic oleju).
Olej byl wymieniany co 15 tys, filtr 50tys temu bodajze.. auto ma 75tys przebiegu..
W płynie chlodzacym nie ma zbytnio oleju (kilka ledwo widocznych kropek, watpie by z silnika..), wiec uszczelka pod glowica raczej dobrze sie ma,wiec co mogło paść??

problem dotyczy raczej nie tylko atosa, wiec jak ktos moze pomoc bylbym wdzieczny

  
 
Jak dla mnie, chociaż expertem nie jestem, to właśnie uszczelka pod głowicą. Skoro zaczął kopcić -> raczej spala płyn chłodniczy, skoro spaliny śmierdzą olejem -> pewnie przepuszcza uszczelka lub dodatkowo uszczelniacze, może pierścionki też. Chociaż przy przebiegu 75kkm dziwne żeby pierścienie puszczały. Zależy ile i jak jeżdżone autko. Chyba najlepszym badaniem na początek bedzie sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. W tym gdzie będzie odbiegać od pozostałych, wypadałoby szukać. Wiadomo, że jak się zdejmie głowice to będzie wiecej wiadomo. Daj znać co i jak.
  
 
Hmm, no ja tez sie zastanawialem pomiedzy pierscieniami a uszczelką. Moze faktycznie masz racje, bo teraz patrzalem to plynu chlodniczego ubyło.. tzn jest na low przy cieplym silniku.
I jeszcze jeden objaw (byc moze z tym zwiazany), to taka dziwna żółta maź na korku oleju...
Ile wymiana moze kosztowac u mechanika (chyba ze w aso to tanio zrobia, w co watpie )??
sam bym sie pobawil w to, ale nie mam gdzie i czym..
  
 
odkopuje,
auto bylo u mechinika, ten posprawdzal, wymienil swiece, i smrod oleju zniknął. Ale podejrzewam ze nadal wpiepsza plyn chlodzacy, w z wydechu caly czas para leci (niby normalne o tej porze roku na zimnym silniku, ale na rozgrzanym tak samo..).

swoja droga jak przez wymiane swiec przestal palic olej.. to dziwne troche..

2 moje przypuszczenie to zapchany filtr oleju. podejrzewam ze nie byl wymianiany przy ostniej wymianie oleju.. moze przez niego gdzies tam "wyciskało" olej