Hyundai coupe 97r. problem z AIR BAGIEM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,od pewnego czasu mam problem z kontrolka AIR BAG,niewiadomo dlaczego sama sie zapala,bylem juz dwa razy w serwisie,skasowali bez problemu jednak po paru dniach zapala sie ponownie,tresc komunikatu na urzadzeniu w serwisie "za duze napiecie na poduszce pasazera".Jaka moze byc przyczyna zapalania sie kontrolki?Poz.raf
  
 
Bład ten występuje po pojawieniu się na sterowniku poduszek napięcia wyższego od 16V - do sprawdzenia konektory, alternator - ostatecznie może być trafiony sam sterownik.

pzdr

Zyzio
  
 
co to sa konektory?gdzie ich szukac i jak je sprawdzic?
  
 
Konektor=połączenie elektryczne zazwyczaj w postaci wtyczki i gniazdka. Jeden powinien być w okolicach przełącznika zespolonego pod kierownicą, drugi w okolicy poduszki pasażera, trzeci to połączenie ze sterownikiem poduszek - nie wiem jak jest dokładnie w Coupe, ale sam sterownik powinien znajdować się w okolicach centralnej konsoli. Trzeba przede wszystkim sprawdzić czy nie są poluzowane - przed tą operacją polecam odłączenie masy akumulatora i odczekanie przynajmniej 30s przed jakąkolwiek zabawą - wiąże się to niestety z późniejszym kasowaniem błędów za pomocą Hi-Scan'a (odpięcie akumulatora i ponowne załączenie powoduje zaświecenie kontrolki Airbagów - system będzie odłączony) - lepsze chyba jednak to jak niespodziewany wystrzał poduchy - zdarza się niezmiernie rzadko, ale...

pzdr

Zyzio
  
 
Bede sie tym musial koniecznie zajac,bo wkurza mnie ta czerwona kontrolka,mam jeszcze pytanie,czy jest mozliwosc kupienia tzw. interfejsu i oprogramowania aby samemu kasowac bledy komputera a m.innymi air bagow?koszt kazdego podpiecia w serwisie koszyuje 50zl.nie chce mi sie juz tam jezdzic!poz.raf
  
 
Kupić można praktycznie wszystko - jedyny problem to niestety cena - Hi-Scan pare lat temu kosztował ok. 12tys PLN. Jezeli chodzi o interfejs podłączany do PC - osobiście nie spotkałem się z takim. Zapewne jest to związane z małą (jeszcze) popularnością hultajów - interfejs bazuje prawdopodobnie na OBD II (proszę mnie poprawić jeśli się mylę) - a ten jest dosyć dobrze opisany.
W Twoim przypadku zacząłbym od alternatora, a dokładniej regulatora napięcia - może on świruje i powoduje ten błąd. Swoją drogą serwisy nieźle ździerają za podłączenie do Hi-Scana - w końcu to parę minut zabawy a i obsługa jest banalnie prosta - z drugiej strony jakoś pewnie muszą odbić sobie koszt jego zakupu...
Życzę powodzenia w poszukiwaniu źródła kłopotów i pozdrawiam

Zyzio
  
 
Tak tez i zrobie,przeczekam tylko ta paskudna pogode,jeszcze pytanie,gdy sie teraz pali kontrolka air bag-ow,to w trakcie kolizji nie wystrzela?
  
 
W momencie zaistnienia błędu system zostaje wyłączony - ma to zapobiec niekontrolowanemu wystrzałowi poduszek w przypadku wystąpienia poważniejszych usterek sterownika i jego otoczenia.

pzdr

Zyzio
  
 
Witam,sprawdzilem regulator napiecia,wszystko w normie,pozostaje mi teraz poczekac do wiosny i sprawdzic konektory.