MotoNews.pl
  

ZAFIRA - kontrolka silnika HELP (X18XE1)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,
Jestem szczęśliwym (od niedawna mniej) posiadaczem opla zafiry 1.8 16V
Model silnika to X18XE1
Samochód nie jest na gazie i posiada automatyczną skrzynię biegów,
Od jakiegoś czasu mam dziwny problem...jadę sobie spokojnie wszystko jest O.K. i nagle zapala mi się kontrolka silnika a samochód zaczyna jechać strasznie dziwnie...na wolnych obrotach obroty spadają bardzo nisko i wracają na około 800
Jazda jest bardzo powolna brak dynamiki (nawet na sporcie)

Kiedy stało mi się to pierszy raz pojechałem do ASO i podłączyli mnie pod komputer (90 PLN ) i stwierdzili, że sonda lambda do wymiany
Jednak po kilku kilometrach kontrolka zgasła i jazda wróciła do normy......2 tygodnie spokoju i ponowna akcja...ale dłuższa...2-3 dni...potem znów przerwa i znowu na kilka minut. godzin....kurde mam już tego dosyć......
Znajomy doradził że moze to być brudna przepustnica.....ale w drugim ASO stwierdzili (przez telefon) że w zafirach to przepustnice są do bani i to najlepiej wymienić...no jacha 1000 PLN za przepustnicę już lecę i wymieniam

Dodam że od tygodnia kontrolka pali się cały czas

Proszę o pomoc......bo qde nie mam pojęcia co z tym zrobić.

Dla wyjaśnienia dodam, że:

Z porad patrzyłem jak przeczyścić silniczek krokowy i zawór ale u mnie nie mam zbyt dojścia do zaworu (wogóle nie wiem gdzie on jest) a co do złącza diagnostycznego (bo chcialem sobie sam kody błędów zobaczyć) okazuje się, że mam o jeden pin za mało we wtyczce więc troszkę się cykam podłączyć zworkę żeby czegoś nie popalić
Złącze wygląda mniej więcej tak (0 - pusta 1-pin)

0011111(0)
00010001

Ten pin w nawiasie jest na zdjeciu w poradach a ja niestety go nie posiadam

No i druga sprawa bo dziś właśnie byłem w serwisie więć:
ASO Białołęka
Stwierdzili że najprawdopodobniej:

1) walnięta cewka zapłonowa (678 PLN)
2) Lambda stoi na jednym parametrze i ani drgnie (220 PLN nowa)

Ale qcze nie chce mi się do końca wierzyć......fakt że faluje na wolnych obrotach i czasem prawie zgaśnie ale od razu cewka i sonda....no masakra.

Więc tak jak wyżej - może macie jakiś namiar na fachowca z wawy bo już mi się nie uśmiecha podłaczanei się pod kompa za każdym razem w serwisie za 60 PLN i diagnozy typu panie najlepiej to wymienić to, to, to i tamto......nie wiem czy tej cewki się nie czyści/naprawia a może to wogóle nie ta bajka tylko coś innego...kupię cewkę i będzie to samo...HELP !!!!!!!


Pozdrawiam serdecznie,
  
 
zdarzaja sie awarie i cewki i przepustnicy w tym silniku. jedz do serwisu i... niech podmienia na probe cewke zobaczysz co bedzie sie działo. dogadaj sie-jak bedzie dobrze bierzesz cewke.
nie czysci sie i nie naprawia.

masz zlecenie z serwisu? -jakie błędy wystapiły?

[ wiadomość edytowana przez: OPtomekEL dnia 2005-12-07 01:16:40 ]
  
 
Witam ja też miałem to samo tylko że ja mam auto na gazie ale jest jeszcze jedna sprawa jak auto jest na chodzie to zdejmij przewód z przepływomierza powietrza jest pierwsza czujka wychodząca z filtra powietrza. W tedy samochód powinien zgasnąć jak tego nie zrobi to znaczy że musisz na 100% zmienić przepływomierz to jest koszt około 200, 300zł Umie jest od razu lepiej ale lambda to nie uniknione i to jest koszt około 250zł pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem proszę napisać jak się uda
  
 
lambda działa na ciepłym silniku, więc po odpaleniu powienien chodzić normalnie jeżeli to wina lambdy tak mi się wydaje