Co do postów to dokładnie jak pisał Fend18, nie zakładaj ciągle nowych wątków, bo nie chce mi się biegać po forum.
Natomiast sprawa parownika wygląda nie do końca tak jak pisał Fend.
Owszem parownik po 2,5 km nie zagrzeje się tak mocno, ale to, że z jednej strony jest ciepły, a z drugiej zimny świadczy o nieprawidłowym obiegu płynu. Albo jest gdzieś przytkany odpływ, albo już zapowietrzony parownik. Może to być spowodowane wyciekiem płynu (za niski stan), na dodatek jak masz parownik ciut wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy to jest to tym bardziej możliwe.
Moja rada:
1. Wymień termostat
2. Doprowadź do porządku układ chłodzenia (wycieki), bo to się może bardzo źle skończyć
3. Uzupełnij płyn
4. Jedź do dobrego gazownika, niech sprawdzi/przetka obieg płynu i sprawdzi/wyczyści parownik, oraz wyreguluje porządnie instalkę.
Ja wiem, że to trochę będzie kosztować, ale niestety, albo zapłacisz i będziesz jeździł, albo w niedługim czasie postawisz samochód na parkingu. Czasami nie da się bez dodatkowych kosztów. Powodzenia.