MotoNews.pl
  

Pęknięty blok silnika...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie... wywaliło mi uszczelkę pod głowicą i prawdopodobnie poprzez dolewanie zimnej wody na gorącym silniku pękł mi blok silnika (teraz na zgaszonym silniku jak nalewam wody do zbiorniczka moment jej ubywa, kapie gdzieś pod autem z tyłu silnika). Czy da się coś z tym zrobić jeśli blok jest aluminiowy?? (Jakieś pasty, kleje itp?) Ewentualnie pospawać - czy trzeba wyciągać cały silnik wtedy? Proszę o odpowiedź
  
 
teoretycznie aluminium tez mozna 'spawac' tylko pytanie czy spaw wytrzyma warunki jakie panuja w silniku....... watpie
Chyba jedynym dobrym rozwiazaniem jest wymiana silnika

PS
jestes pewien ze to blok? a nie glowica??
  
 
szczerze mówiąc to nie jestem pewien czy to blok czy głowica, po prostu leje się sopd auta...
  
 
jezeli az tak szybko ubowa to bedziesz widzial skad leci - pod czy nad uszczelka i wtedy diagnoza latwa
  
 
ale silnik pewnie i tak i tak trzeba wyciągać?
  
 
jezeli to glowica to nie koniecznie -mozna rozebrac tylko gore (czyli glowice bez ruszania bloku i tlokow. Jak bedziesz patrzyl za wyciekiem to patrz uwaznie czy nie leci wiecej niz 1 mejscem....
  
 
leci dwoma miejscami Ale nie wiem skad
A co sadzisz o tym??

klik
  
 
nie kosztuje fortune wiec mozna w razie czego sprobowac ale mysle ze nie wytrzyma...... "wytrzymaly do 150 stopni"
  
 
ale również "Skutecznie reperuje pęknięte bloki silnikowe"
  
 
A czasem blok silnika nie jest z żeliwa?????
  
 
Wlasnie tez sie zastanawiam, a co by to oznaczalo?
  
 
Żeliwo mocniejsze i raczej o glowice bym sie martwil
  
 
a czy mozliwe jest hipotetycznie ze blok jest OK i głowica ok, tylko uszczelka jest tak wydmuchana że sie samoistnie leje?
  
 
Ale czy to aby na 100% blok lub głowica. Nie będzie to jakiś przewód do ogrzewania kolektora ssącego lub do nagrzewnicy?
  
 
odkrec glowice i zobacz w jakim stanie jest uszczelka i czy nie ma pekniec na glowicy i poogladaj blok z tylu powinno byc cos widac jak bedzie pekniecie
  
 
wczesniej sie nie lało zaczelo sie lac po dolewaniu tej wodu na goracy silnik...
  
 
sprawdz wszystkie węże może któryś pękł i poprostu wycieka a jeżeli wszystkie są okej to spróbuj jakoś oblookać z tyłu skąd sie woda leje
  
 
Cytat:
2005-12-09 00:21:30, Radek_ZG pisze:
odkrec glowice i zobacz w jakim stanie jest uszczelka i czy nie ma pekniec na glowicy i poogladaj blok z tylu powinno byc cos widac jak bedzie pekniecie



Usczelka na bank padnięta na korku wlewu ogromna ilośc masła, wyciągając bagnet oleju nie bylo tam oleju tylko masło !!, a do tego kopcio straszliwie na biało
  
 
napewno nie blok,głowica --- jak dolewałeś na gorący silnik to raczej popękała między zaworami a jeżeli tak wodą leje to stawiałbym na uszczelke. W każdym bądź razie czekamy na właściwą diagnoze.
  
 
Ja też odkręcałbym głowicę. Blok raczej masz żeliwny bo z aluminium w nowych autach mają i to też w nie wszystkich.

Jesli już musimy dolewać wody to najlepiej jest to robić na pracującym silniku wtedy jest mniejsza sznasa na uszkodzenie, tak czy siak albo masz popekaną albo pokrzywioną głowicę.
Jeśli już ją zdejmiesz to zawieź do fachowca a on ją sprawdzi na szczelność i Ci powie.
Dobrze jest przed zdjęciam głowicy poznaczyć rozrzad żeby potem nie kombinować za dużo z ustawianiem.