Rami8, z Twojego opisu wnioskuję, że masz I gen. W tego typu instalacji przełączaniem steruje tylko przełącznik i to prawdopodobnie w nim jest coś nie tak, ewentualnie może być on uzależniony od impulsów z czujnika obrotów wału, albo z cewki zapł. Jak nie dostaje impulsów to nie daje się przełączyć na LPG, na początek sprawdź wszystkie połączenia elektryczne, jeśli wszystko jest ok. to niestety bez wizyty u gazownika pewnie się nie obejdzie

. A może zwyczajnie przełącznik się zawiesza i nie kontaktuje, jeśli się nie boisz szperania w autku to spróbuj rozebrać ten przełącznik i sprawdź przyciski, połączenia, luty. Ostatecznie można wymienić/podmienić przełącznik i sprawdzić czy problem się powtórzy. Zasada działania jest prosta. Przełącznik steruje elektrozaworami gazu i benzyny. W pozycji benzyna zawór gazu nie dostaje napięcia i jest zamknięty, w poz. neutralnej oba elektrozawory są zamknięte, żeby wypalić pozostałą w gaźniku benę przed przejściem na LPG, poz. LPG analogicznie: bena zamknięta, gaz otwarty. W zależności od typu/wykonania elektrozawory mogą być sterowane bezpośrednio z przełącznika albo za pośrednictwem przekaźników. Jak masz wtrysk benzyny to poz. neutralna nie jest w zasadzie potrzebna, bo bena (wtrysk) jest odcinana natychmiast po przełączeniu i nie ma co wypalać.
Jeśli się gdzieś pomyliłem to proszę o sprostowanie.