| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-10 13:09:41 Problem na zimnym silniku (tylko na Pb) - dodaję gazu, a on się dławi. Padło na sondę lambda - wyminiona i bez zmian.
Potem na czujnik temperatury (oczywiście dający sugnał do kompa) i kolejne pudło
Pytanie - co może być dalej?? Zadnych płynów nie ubywa (oleju trochę). Ciśnienie pompy paliwa?? 1,6 16V '97, problem narastał stopniowo, występował już przed założeniem gazu. |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2005-12-10 13:14:45 Filtr paliwa ? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-10 13:25:03
nowa oryginalna sztuka |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-10 18:06:11
u mnie powinien być OK, ale odłączenie go nei powoduje żadnych zmian w pracy silnika. Z wielką chęcią zamieliłbym się z kimś na taki czujnik, żeby spróbowac.... Pytanie tylko dlaczego na ciepłym jest OK - co ma do tego temp powietrza?? |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-12-10 19:07:45 moze przepływomierz?? |
Pyku Eskort mkV 1.8 16V Kielce | 2005-12-10 19:33:13 sprawdz czy kable wysokiego napiecia nie dotykaja ci jakiejs metalowej obudowy np bloku, bedzie widoczny taki lsnacy slad i to moze byc przyczyna ja tak mialem mimo ze kable byly nowe |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-10 20:09:24 przepływomierz podaje wartości niezależne od temperatury.
Co do przewodów, to sprawdzę, ale jestem pewien, że siedzą we własnych korytkach - jedyne czego mogą dotykać, to aluminiowa pokrywa zaworów. |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-10 22:10:31 Akurat na zimnym bierze zimne powietrze, bo silnik jest zimny, wiec sytacja taka jak bez LPG z seryjnym dolotem. Niezależnie, czy jadę, czy stoję - jest tak samo, więc nic nie może napychac mi powietrza.
Jak odłączam przepływomierz, to nic się nie zminia - niezależnie czy ciepły, czy zimny. Na wszelki wypadek jeszcze jutro zrobię test... |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2005-12-11 00:14:05 bardzo mozliwe |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-11 10:34:49
swojego czasu zdejmowałem ją i dość dokładnie czyściłem w nafcie... nic nie dało, ale faktycznie zapomniałem o niej i może tym razem też ją "przelecę" |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-11 12:18:07 Rurka sprawdzona i przeczyszczona - jest w bardzo dobrym stanie, brak jakichkolwiek oznak parcenia, w środku nie było zwężeń mogących powodować opory swobodnie przepływającego powietrza, przemyta w nafcie. Brak jakiejkolwiek poprawy
Następna w kolejności jest "fajka" i rurka łącząca "fajkę" z przeczyszczoną rurką. Jednak wydaje mi się, że to nic nie da |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2005-12-11 13:05:39 Ta rurka o której pisałem ma tez tendencje do zaciskania się (mięknie pod wpływem temp., ale Ty masz kłopot na zimnym, wiec to nie powinno mieć znaczenia)właśnie na tym ostatnim zagięciu, ale jak piszesz rurka jest OK, więc nic na razie nie przychodzi mi do głowy, oprócz zbyt wolno reagujacego "krokowca".
Sprawdź też jeszcze uszczelniacze pomiędzy listwą wtryskową a kolektorem ssącym. Z czasem twardnieją i przepuszczaja powietrze. Troche smaru silikonowego powinno pomóc(nie kupuj dopóki nie sprawdzisz-są drogie). Jak tam jest nieszczelność to tez potrafi syczeć, |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2005-12-11 13:28:27 drąże temat bo może i mi uda sie to rozwiazać
- kielek czy na wolnych obrotach po odpaleniu i pracy na Pb ( lpg pomijam bo tu zawsze jest ok) silnik gasnie ? bo u mnie tak własnie jest ,, mniejeiwecej tak .. po odpaleniu trzyma 1500 obr .. i powoli zwalnia do 13-12 k po czym nagkle gaśnie |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-11 15:15:19 u mnie kiedyś gasł, ale to była wina zleżałego paliwa - wyjeździłęm do końca, zalałem świeże i jest już OK. Czasami zgaśnie, ale musi być baaardzo zimno (-10st.) albo musi być nieodpalany przez tydzień (miałem tak po powrocie z urlopu). Ale jak gasł, to wchodził na 1500 RPM i od razu gasł.
U mnie wydaje mi się, że nie ma ssania. Jak odpalę na zimnym, to wchodzi na 1500~1600 RPM, po chwili spada na 900 RPM. Co jeszcze - był wymieniony zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Krokowiec też był wyminiany - ale to z innej przyczyny... Ale on powinien być OK, bo zawsze trzyma min. 750 RPM i obroty są zawsze stabilne. Slawko - uszczelaniacze - jak je sprawdzić?? Tyle, że u mnie raczej nic nie syczy... Myślałem jeszcze o regulatorze ciśnienia paliwa?? Ale też nie wiem jak go sprawdzić... Co raz bardziej myślę, o wypróbowaniu czegoś TAKIEGO i jak nie będzie działać, to odeślę w ciągu tych 7 dni... [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-12-11 16:14:02 ] |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2005-12-11 16:54:11 Z tego co piszesz to został do sprawdzenia czujnik ECT. Sprawdź na nim napięcie jakie panuje przed uruchomieniem silnika. Powinno byc ok 3V . Jak się nagrzeje to napiecie bedzie spadać do ok 0.5V przy pełnym rozgrzaniu.
Te ustrojstwo co podałes w linku na 100% nie bedzie współpracować z Twoim autem. To działa identycznie jak układy na ELM'ach. No chyba, ze wymienisz sobie ECU od takiego z roku 2000 i takiego co miał fabrycznie zegary z elektronicznym licznikiem km. |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-11 18:49:46
ECT?? -> Engine Coolant -> czujnik temp cieczy chłodzącej podający sygnał do kompa?? Niby go właśnie wyminiłem. I mówisz, żeby zmierzyć napięcie na wtyczce?? Włączony czy wyłączony zapłon?? |