MotoNews.pl
  

Obieg wewnętrzny - jak to jest

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko to jest pierwsza zima kiedy mam sprawny włącznik obiegu wewnętrznego. Chciałem się spytać na jakiej zasadzie to działa kiedy się go włancza i co on daje. Tak jak pisałem wcześniej go nie używałem a teraz po załączeniu w czasie jazdy parują mi szyby.
Kto mi to wyjaśni.
PS
Sorki może to banalne, ale po prostu chciałem się coś więcej dowiedzieć.
  
 
obieg wew - znaczy zamykasz dopływ powietrza do auta i tylko miesza się to w środku....dobry na chwile jak stoisz w korku za dymiącą cięzarówką, do szybszego nagrzewania czasem.... oczywiście ze szyby paruja na obiegu wew. to normalne zjawisko....
  
 
ja jeżdze caly czas na zewnętrznym obiegu. Szybki szybciutko odparowują i nie rosieją. a co do wewnętrznego obiegu to używam jak coś śmierdzi przedemną albo koło mni Generalnie obieg zewnetrzny. nadmuch na pierwszym biegu i nastawiony na szybe i nogi
  
 
He he he, można się naciąć, jak za późno włączysz obieg wewnętrzny, to będzie dłuuuugo śmierdziało w samochodzie. Obieg wewnętrzny oznacza, że powietrze w kabinie jest przedmuchiwane przez wentylator bez możliwości zassania powietrza z poza kabiny. Wentylator powoduje cyrkulację powietrza wewnątrz kabiny. Przydatne przy nieprzyjemnych zapachach pochodzących z zewnątrz, ale często nasza reakcja jest za późna.
  
 
a gdy włączy się klimę szyby też mogą parować przy zmknietym obiegu?
  
 
Cytat:
2005-12-19 17:45:02, kacza23 pisze:
a gdy włączy się klimę szyby też mogą parować przy zmknietym obiegu?



W sytuacji, gdy załączamy klimatyzację, zalecane jest ustawienie na obieg zamknięty. Wtedy klimatyzacja jest wydajniejsza i nie będzie zjawiska parowania szyb.
  
 
to jeśli przy zamkniętym obiegu i włączonej klimie szyby nadal parują to oznacza że mam do wymiany filtr przeciwpyłkowy???
  
 
A jak masz nawiewy poustawiane ?
  
 
nawiewy mam poustawiane na wprost na twarz
  
 
W takim razie ustaw na szyby, a parowanie zniknie.
  
 
Panowie to i ja w sprawie obiegu zamkniętego. U mnie popsul sie pstryczek od tego obiegu i nie chce zostawac w pozycji "obieg zamkniety." Jesli chcialbym go zamknac to musze trzymac ten przycisk (jak trzymam to obieg sie zamyka). Mam wiec pytanie do osob ktore rozbieraly konsole, czy wiecie moze jak to dziala; czy mi sie tam moglo cos zlamac w tym przycisku czy moze cos zeskoczylo etc. Pytam bo nie wiem czy jest sens rozbierac konsole bez nowego przycisku a jesli nie to jaka czesc mam kupic na wymiane zanim to rozbiore. Dzieki.
  
 
wnioskuję że masz panel z pokrętłami
  
 
Cytat:
2005-12-21 10:28:39, Jarek_2 pisze:
wnioskuję że masz panel z pokrętłami



Tak, to jest Pony '91 - panel z okraglymi pokretlami a pod nimi maly przycisk do zamykania obiegu. Mechanizm zamykania dziala bo nawet swiatelko na przycisku sie przelacza na kropke czyli zamkniety, tylko przycisk nie zostaje.
  
 
kiedyś kupiłem taki oryginalny nowiutki panel w sklepie, wymontowałem z niego tylko przełącznik wentylatora bo pasował do sonaty, resztę mam, obejrzę w domu ten pstryczek i może coś podpowiem, z tego co pamiętam to chyba jest on sterowany podciśnieniem ale upewnię się w domu, w razie czego mogę tanio sprzedać