Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mtz Gra i trąbi Essi Kombi Kraków | 2005-12-13 20:34:05 No to chłopaki po wymianie filtra paliwa, kabli WN i świeczek postanowiłem zresetować komputer. Zrobiłem wszystko zgodnie z opisem jakich wiele na forum tj.: zimny silnik, odpał na wolnych obrotach do zagrzania ( 15 min ), 1200 na 3 min, następnie przejechałem jakieś 20 KM zmiennym stylem jazdy. Na wolnych obrotach nie pracowal może idealnie równo no ale to przecie komp sie programował. Natomiast podczas jazdy o dziwo śmigał jak nigdy dotąd. Po prostu rewelacja. Po tym dystansie podjechałem na Statoil dotankować za 50zł. Dolałem również do paliwa środek do czyszczenia wtrysków ( Niksol czy coś takiego). Odpal i śmigam z Sosnowca do Krakowa. Po 3KM miałem horror. Całą droge jechałem jak na koniu, kangurze... nie wiem jak to nazwać. Każde wciśnięcie sprzęgła silnik gasł. Zero mocy. Były momenty że pedał gazu w podłodze a silnik oscylował dusząc sie na 2000 - 2500 obrotów. Pierwsze co w Krakowie pojechałem na Schella. Dolalem za kolejne 50zł i po 3KM nastąpiła poprawa. Zostawiłem auto na godzine i znowu wszystko wróciło do normy, pomijając czasami zgaśnięcie na wolnych obrotach. Miał ktoś tak ???
Czy zawsze jest taka jazda po resecie? Inna teoria to taka, że paliwo na Statoil qwa do d...y. 2 tankowania na Statoli i 2 X kłopot. Z drugiej jednak strony kolega tankuje tam Łade i nie ma takich problemów. Możliwe że Essi jest tak czuły na benzinke?? |
![]() Adam16 Ford Fusion Olsztyn | 2005-12-13 20:39:41 Srodek do czyszczenia zapchał ci wtryskiwacze |
![]() Adam16 Ford Fusion Olsztyn | 2005-12-13 20:41:13 w baku może małeś jakiś duzy syf i srodek czyszczący rozmiekczył ci go i poszło całosc na układ wtryskiwaczy |
![]() mtz Gra i trąbi Essi Kombi Kraków | 2005-12-13 20:58:55 I co teraz ??
Przepali to czy jak? Jestem troszke zły ![]() Autko we Wloszech latalo na gazie wiec i syf w baku mógl pozostac ![]() |
![]() Adam16 Ford Fusion Olsztyn | 2005-12-13 21:06:00 Zalej 98 i poowinno przepalić |
![]() mtz Gra i trąbi Essi Kombi Kraków | 2005-12-14 10:06:01 No to postanowilem jeszcze raz reset komputerkowi zapodac.
Znów go zaprogramowałem welde instrukcji. Z tym że teraz przejechałem jednym ciągiem 80KM. Autko śmigało bez najmniejszych problemów. Ze 3 razy na wolnych obrotach spadł do 500 ale szybciutko w góre na 900. To moge zrozumieć do niby komp się uczył. Dam mu odpocząc z godzinke i pojade dalej. Wczoraj po restarcie też bylo OK tylko problemy pojawily się po ponownym rozruchu, ale juz na innym paliwie. Jeżeli dziś bedzie spox to myśle że na 100 % był fuel problem ![]() ps. Jak Qwa dalej bedą takie jaja to chyba sprzedam tego "Fiorda" i kupie zpowrotem VW Jetta. Tam tylko lałem rope i dolewałem oleju raz na czas..... ![]() |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2005-12-14 10:45:01 Reset kompa raczej tu nie miał nic do rzeczy. Nie powinno być takich hec jeśli zrobiłeś to jak pisałeś. Jedyne co, to czy w 15 min zagrzał Ci się do temp. włączenia wentylatora? U mnie to zajmuje znacznie więcej czasu. |
![]() matadorRS Opel Omega Wrocław | 2005-12-14 11:05:24 Panowie a na zagrzanym silniku mozna resetowac kompa?? Bo u mnie "mechanicy" (banda pajacow) skasowala mi kompa i strasznie zamula. Postanowilem go zresetowac ale auto caly czas smiga i chcial bym to zrobic na zagrzanym siniku mozna tak czy czekac az ostygnie?? |
![]() daz BMW E36 Coupe Lublin | 2005-12-14 11:14:55 A ja mam takie jedno pytanie, po co robicie taki cyrk z resetem tego kompa????? Ja jak resetowałem u siebie (nie raz) to zdejmowałem klemy na 10min. nie zależnie od tego czy był zmny czy gorący, bo co ma temperaura silnika do programu w komputerze, potem zakłądałem klemy i teraz jest największy bajer, bo komp zaprogramuje się do stylu jazdy odrazu po podłaczeniu. Czyli jeśli zaraz po podłaczeniu będziecie balili się w jakąś jazde ekonomiczna przez 20km z obrotami nie przekraczającymi 2000 to potem nie liczcie na to że auto będzie szło jak rakieta. Za to jak odrazu da mu się w dupe to komp pod taki styl jazdy ustawi sobie program. Auto może potem więcej palić na ale coś za coś. I to nie jest tylko moja metoda, znajomi mechniacy też tak robią i u wszytskich się sprawdza. |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2005-12-14 11:30:13 Ten cyrk robimy dlatego, że ile razy mi się zdarzało że musiałem odłączyć aku i potem odrazu odjechać, to się jeździć nie dało, zdychał, gasł... Zresztą ktoś to po coś wymyślił. Nie jestem w tym biegły, ale na chłopski rozum wydaje mi się, że właśnie przy różnych temp. może mieć różne ustawienia.
A z tym żeby jakoś mało żwawy był... jakoś nie zauważyłem ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2005-12-14 11:31:58 ] |
![]() daz BMW E36 Coupe Lublin | 2005-12-14 11:33:35 A czy Twój komputer, który masz na biurku, pracuje inaczej w zależności od tego czy masz w pokoju właczony grzejnik czy nie??? Komputer w samochodzie na hamowniach mogą Ci dowolnie przeprogramować i do tego celu wyciąga się go z samochodu i nikt się nie zastanawia czy silnik jest gorący czy zimny |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2005-12-14 11:36:59 Jak napisałęm, nie znam się za bardzo, a komputer u mnie w pokoju nie steruje czymś, co zupełnie różnie zachowuje się przy różnych temperaturach.
Natomiast napewno miałem jaja jak zrobiłem to inaczej niż należało ![]() ![]() A przy okazji, może mnie oświecicie, bo tera mi do głowy przyszło... to jak się daje kompa do przeprogramowania na hamowni etc. w celu np. uzyskania lepszego momentu, to po tym jak zresetuje szlag trafi te ustawienia? |
![]() misiolino Opel Signum prawie f ... Miasto Soli Wieliczka | 2005-12-14 11:40:38 Dobrze Wojtek pisze ![]() ![]() |
![]() mtz Gra i trąbi Essi Kombi Kraków | 2005-12-14 11:49:35 U mnie teraz wszystko jak narazie OK.
Stal po przebiegu 80KM 2 godzinki. Zapalił i smiga jak mustang ![]() ![]() Panowie napiszcie prosze orientacyjnie gdzie są jakieś wtyczki w tym wozie ? Rozmawiałem z Irekcity i powiedział bym porozminał wszystkie i potraktował je WD40. Ponoć w zimie przy wilgoci potrafia płatać figle.... |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2005-12-14 12:00:01
wojtus ...powiem tak ... komputer w samochodzie jest jak mikrokontroler..... mozesz go zaprogramowac lub p[ozwolic sie samemu dostrajac jesli wyciagna ci kompa z samochodu to usuna pewnie jakas czesc starego programu, a zapisza ta nowa. Praktycznie pozniej ten program bedzie sie ladowal sam bo jaki bylby sens programowac ponownie i znow za to placic wiec program zostaje ten co wgraja - a wylaczaja pewne funkcje ze starego oprogramowania |
hepos Sympatyk FEFK Escort MK7 BYŁ Kraków | 2005-12-14 12:01:55 Niech mnie co za mądrośc co za inteligencja, jakie obeznanie w sprawie, marnujesz sie tutaj moglbys byc wielki jestes moim guru ... |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2005-12-14 12:04:37
czy grzejnik wlaczony czy nie - komp powinien dzialac tak samo lecz praktyka jest inna poprostu procek ma inna charakterystyke pracy i staje sie mniej lub bardziej wydajny a co za tym idzie jego zywotnosc pracy spada lub wzrasta jesli masz nizsza temp pracy procka zedu 25 C to on na pewno bedzie lepiej pracowal niz ten co ma 45 C a jesli mowa o kaloryfgerkach i tem pracy jak bedzie mrozik za oknem tak -20 - -10 to zostaw oknop na jakies pol godziny moze krocej niech sie ochlodzi zobaczymy czy odpalisz swego desktopa jesli masz windowsa gwarantuje ze sie wzbudzi i parokrotnie zresetuje az sie zagrzeje - wiec jak widzisz temperatura ma znaczenie w koncu zbudowane te cacak sa z polprzewodnikow ktore sa wrazliwe na temperature |
![]() mtz Gra i trąbi Essi Kombi Kraków | 2005-12-14 12:10:37 Proponuję założyć nowy dział "za i przeciw"
Jakoś widze że mam dar do kontrowersyjnych postów ![]() |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2005-12-14 12:15:58
ja jestem za resetem sam musze to zrobic ale praca praca i nima czasu |