MotoNews.pl
5 Słaba skutecznoć hamowania - ATOS PRIME (127807/89)
  

Słaba skutecznoć hamowania - ATOS PRIME

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie może ktoś poradzi - pomoze.
Podczas spokojnego hamowania przy końcowej fazie hamowania dociskam hamulec do końca spodziewajac się gwałtownego zatrzymania a tu nic z tego. Koła sie nie blokują a hultaj zatrzymuje się spokojne. Pedał hamulca whodzi do oporu (słychac metaliczny stuk i dalej nie idzie -kilka razy prejechałem pasy nie mogac sie zatrzymać ).

Jeżeli hamuję gwałtownie czasami udaje mi sie zablokować koła (zahamować z piskiem - żadko).
Nie ma wycieku płynu hamulcowego tarcze i okładziny sa OK.
stan taki lub bardzo zblizony był od kiedy go kupiłem czyli od 2 lat.

  
 
He to niezle masz nerwy skoro od dwóch lat nic z tym nie zrobiłeś ???

Skoro tarcze, klocki są OK (jakieś firmowe chociaż?), wycieku nie ma (jesteś pewien?) to pewnie już odpowietrzałeś także co? Może pompa hamulcowa poszła?

Moja rada jest taka:

Wymień PŁYN HAMULCOWY (pewnie stary już jest) i dobrze odpowietrz (jedź do warsztatu).

W ten sposób jeżdżąc możesz się zabić sam albo innych!!!!!
  
 
Sprawa jest o tyle dziwna ponieważ byłem z tym problemem w 2 serwisach ASO Hyundaia i obydwa serwisy stwierdziły że hamowanie jest w normie, wyniki na hamowni tez są pozytywne i wszystko jest OK stwierdzono że te typy tak maja?????.

Osobiście sam w 1 roku użytkowania zmusiłem ASO do wymiany tarcz i klocków ponieważ uważałem że to może być przyczyna tej miękkości w hamowaniu lecz praktycznie nic się nie poprawiło. Hultaj jest jeszcze na gwarancji ostatnie 2 miesiace. a ASO twierdzi że wszystko jest OK.

Klocki i tarcze są Firmowe Hyundaia.
Orientowałem się u innych posiadaczy Atosów - niektórzy maja podobne zdanie że hamowanie w niektórych modelach jest bardzo miękkie.
I pytanie co zrobić jeżeli serwis twierdzi że jest dobrze??????

  
 
To faktycznie dziwne...

Wiadomym jest że ASO stosuje zajwisko spychologii i twierdzi że wszystko jest OK i ten typ tak ma. A jakbyś pojechał do warsztatu specjalizującego się w hamulcach albo na stację kontroli badań technicznych pojazdów i pogadał, zapłacił parę złotych i niech wydadzą Ci opinię (nie odpuszczaj tym bardziej że masz jeszcze 2 miesiące gwarancji). Może ASO wymieni Ci pompę (albo jedź do innego ASO)

Spróbuj coś załatwić
  
 
hmm nie wiem czy w Atosach był montowany ale czy masz ABS??
  
 
ABS były w Atosach!

niestety hamulce to jedyna wada chyba (tak zauważyłem) wszystkich Atosków, u nas odklejaja sie okladziny i nie widac przyczyny
  
 
to jeśli masz ABS to nie sprawdzą sterownik (czy jakos tak się nazywa) co odpowiada za ABS u mnie w Lantrze to jest przyczyna problemów z hamulcami ale wymiana kosztuje kilka tys. pln więc póki masz gwarancje to sie za to zabierz
  
 
ABS - u nie posiadam natomias zamierzam zasięgnąć opinii w innych serwisach ASO. Spotkałem się także z opinią że firmowe klock są do niczego i jak zamienię na inne np Lucasa to hultaj będzie stawał dęba.

Natomiast dziwi mnie to że 2 różne serwisy stwierdzają że wszystko jest w porządku z hamowaniem .

Mam pytanko czy jak silnik pracuje czyli działa wspomaganie to jest to normalne aby podczas naciskania pedału hamulca mozna było go wcisnąć do końca ( wyczuwalny twardzy opór) bo u mnie tak jest i w w kilku atosach które sprawdziłem. Taka sytuacja powoduje to że nie mozna mocniej zachamować - zwiększyć cisnienia w układzie hamulcowym. Moim zdaniem po wcisnięciu pedału do końca powinien on byc ciągle elastyczny.
  
 
Odpowiem z własnego doświadczenia z hamulcami w Hyundaiach (lantra i pony). Nigdy w trakcie jazdy lub postoju nie miałem takiej sytuacji, że mogłem pedał hamulca wciśnąć do podłogi. Nawet jak miałem w ponym servo trochę uszkodzone. Natomiast taka sytuacja może się pojawić jeśli układ hamulcowy nie trzyma ciśnienia płynu. Tak się zdarzyło, że jeden z weżyków metalowych do tylnego koła, ze starości zaczął przepuszczać. Nie zorientowałem się po zmniejszonej sile hamowania a po widocznym "zachlapaniu" bębna hamulcowego. No i oczywiście na zakrętach zaczęła się zapalać kontrolka hamulców. Według mnie, jeżeli czasem czasie jazdy możesz wcisnąć pedał hamulca do podłogi to coś jest napewno zjeb.....ne. Ja bym pojechał do jakiegoś warsztatu, gdzie specjalizują się układach hamulcowych. Ewentualnie możesz próbować uderzyć do Hyundai Motor Poland. Najlepiej osobiście bo zostało mało czasu, chyba, że masz potwierdzenia wszelkich wizyt serwisowych, zgłaszanych usterek itd....
Koniecznie daj znać , co i jak Ci poszło.


PS.
Przyszła mi jeszcze czarna myśl do głowy. Ci co mnie znają, wiedzą , że ja zawsze szczerze. Do rzeczy:
Jakaś mała stłuczka - przy takich hamulcach, nie trudno o sytuacje. Potem do rzeczoznawcy itd itd.


[ wiadomość edytowana przez: gadiemus dnia 2005-12-19 09:27:40 ]
  
 
A moze wymienić uszczelki w pompie hamulcowej koszt takiego zestawu nie jest wysoki a....na to mi wygląda ze przepószczają


[ wiadomość edytowana przez: Aldor dnia 2005-12-19 09:40:37 ]
  
 
nie wiem czy tak robiłeś ale na normalnej scieżce diagnostycznej powinien ci to mechanik znależć, jedziesz na rolki ... mierzy siłe hamowania kół do zablokowania i jeśli nie mozesz dobrze hamować to to spokojnie wyjdzie. Nie wyobrazam sobie jak mozna mieć takie hamulce których się nie da zablokować???? - mi zdarza się to dopiero jak zagotuje klocki albo płyn albo razem czyli kolejne hamowanie z większej prędkości do zera - wtedy czuje ze pedał puchnie (twarnieje) i siła hamowania maleje dramatycznie ..... kiedy jednak pedła wchodzi miękko to nie jest dobrze i nie jest to grzaniae układu tylko jak pisano powyzej raczej nie trzymanie ciśnienia ....Zrób to koniecznie


[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2005-12-19 09:53:17 ]
  
 
Dzięki za podpowiedzi. Dziwi mnie jednak to że w inych modelach Atosów zauważyłem podobne objawy " wchodzącego pedału" Skuteczność hamowania też jest różna lecz nigdy taka która mogłaby zadowolić.
Oprócz tego że pompa może przepuszczać między sekcjami (płynu hamulcowego nie ubywa) zastanawiam się czy w tych modelach hyundaia nie zastosowano złej pompy hamulcowej np. o za małym skoku. A tym samym nie można uzyskać skutecznego ciśnienia na hamulcach. Serwis ASO stwierdził że pomimo iz jest takie "miekkie " hamowanie to droga hamowania jest dobra.
  
 
podaj maila to podeśle Ci w orginale ogólnie webtech pisze:

Ok to taki szybki przekład zrób test i ciekawe co wyjdzie

Insufficient braking power: niewystarczająca siła hamowania
PROBABLE CAUSE - prawdopodobne przyczyny
Low or deteriorated brake fluid - niski poziom lub słaby płyn ham
Air in the brake system - zapowietrzony układ
Brake booster malfunction - uszkodzenie wspomagania
Inadequate contact of pad or lining - złe przyleganie klocków
Grease or oil on pad or lining surface - zaniczeszczenia. zaolejone klocki/tarcza
Auto adjuster malfunction - uszkodzenie autoregulacji
Overheated brake rotor due to dragging of pad or lining - przegrzana tarcza...
Restricted brake line ... zatkany/przytkany przewód hamulcowy
Proportioning valve malfunction - uszkodzenie rozdielacza sił hamowania

Dodatkowo polecam taki zestaw do wykonania:

For a simple check of brake booster operation, make the following tests.

Prosty sprawdzian wspomagania ham...

Run the engine for one or two minutes, and then stop it. Depress the brake pedal several times at normal foot pressure. If the pedal goes down further at the first time, but gradually rises after the second or third time, the brake booster is functioning properly. Go to step 2.

Pracujący silnik przez 1-2 minuty, zgaś. Wciśnij hamulec kilka razy normalna siłą, jeśłi za pierwszym razem pedał idzie głeboko a potem podnosi się to wspomaganie działa ok ...idź do pkt 2

2. With the engine stopped, depress the brake pedal several times. Depress the brake pedal and start the engine. If the pedal goes down slightly, the booster is in good condition. Go to step 3.

Silnik zgaszony, wciśnij kilka razy pedał hamulca, przytrzymaj wciśnięty i na wciśnietym zapal..po zapaleniu powinien troche wejść dalej ...



3. With the engine running, depress the brake pedal and then stop the engine. Hold the pedal depressed for 30 seconds. If the pedal height does not change, the booster is in good condition.

Silnik pracuje, wciśnij pedał i zgaś silnik- trzymaj wciśniety przez 30 sekund. Wysokość pedała nie powinna się zmieniać.



If one of the above three tests is not okay, check the vacuum hoses and the brake booster, make any necessary corrections. If all tests are OK, the unit is good.

Jeśłi wszytko wyszło ok to wspomaganie jest ok , jak nie sprawdzić rurki od podciśnienia i pompę wspomagania.

jak nie jesteś anglojęzyczny to pisz ....

aaa rzuciłem okiem na recall'e dla accenta o hamulcach nic nie było








[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2005-12-19 11:57:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2005-12-19 12:57:44 ]
  
 
Przykro mi nie jestem anglojezyczny lecz dzięki za starania.

tom111@poczta.onet.pl
  
 
once upon....
o kurcze miało być po polsku
dawno, dawno temu, w pewnym aucie dość popularnej marki miałem problem z pompą i objawy były podobne tzn. miękki pedał, nowe klocki, zero wycieków a hamulce do d....
kupiłem nową pompę i.....kolejną nową pompę......i trzecią nową pompę i cały czas to samo ;
ale wtedy w końcu rozebrałem jedną nowiutką pompę i cóż się okazało? że po puszczeniu pedału hamulca nie następowało automatycznie uzupełnianie płynu ze zbiorniczka do tłoczka, nie pozwalał na to fabryczny kapsel zamykający pompę tłoczek zbyt mało się cofał i nie odsłaniał otworów, mała korekta i pompa hulała aż miło;
całe szczęście że mogłem te pompy oddać do sklepu, wtedy nie było tak łatwo ich kupić
może w atosach warto to sprawdzić....
  
 
no tak Jarek_2 to własnie jest typowy case nie do wymyślenia - i weź tu wpadnij na taki numer
  
 
U nas w Atosku hamulce pod tym wzgledem dzialaja ok, ale maja inny problem:
Co jakies 10 tys. km trzeba wymieniac klocki, odkleja sie wykladzina od klocka, i przyczyny nie damy rady zlokalizowac
  
 
dobre tarcze + dobre klocki bedzie trzeba zalozyc.
Ja w moim tez mam cos takiego, a badania techniczne przeszedl bez problemu. Ale po kilku hamowaniach hamulce praktycznie przestaja działac (tzn nie da sie zablokowac kol nawet na mokrej nawierzchni..).

Moze wlasnie ci klocki caly czas o tarcze trą i te sie nagrzewaja, a przez to skutecznosc spada..

  
 
Oczywiscie jest to rozwiązanie wymienić tarcze i klocki, jednak samochód jest na gwarancji a hamowanie według mnie jest do du.... ( inaczej twierdzi sewis) i coś trzeba z tym zrobić. . Wczoraj byłem w kolejnym serwisie ASO i opinia ich jest pozytywna wielkie zdziwko czego od nich oczekuję. Psaełm że pedał hamulca wchodzi do oporu, tak jakby opierał się na ograniczeniu które nie pozwala mu wejść głębiej. Serwis określił się że to nie jest koniec położenia hamulca i można go dusuć dalej,tylko że chcac zahamoawć skuteczniej można sobie nogę złamać od tego wpychania a skutecznośc hamowania zasadniczo się nie zmieni.
Opinia serwisu jest dobrze.

Jeżeli znacie dobry serwis specjalizujacy sie w układach hamulcowych w rejonie TYCH, Katowic , Pszczyny to chetnie zasiegne u nich opinii.

Sprawdziłem działanie wspomagania według załączonego schematu wynik pozytywny jest sprawny .

  
 
jedź na rolki do dobrej stacji diagnostycznej takiej od przeglądów corocznych a nie do ASO, na bębnach wyjdzie jaka siła hamowania , czy koła równo hamują itd
ASO to ASO mają swoje procedury i tyle, jeśli w kilku powiedzieli że jest ok to w kolejnej ASO też powiedzą ok