MotoNews.pl
  

[126]benzyna się miesza z olejem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiec jest tak: okazalo się, że moj maluch bardzo duzo pali tak ze dwa razy za duzo. po otwarciu klapy przy wlaczonym silniku z zobaczylem iz spore ilosci paliwa przepuszcza pompa na zewnatrz.
Przy wymianie pompy a dokladnie zdejmowaniu stopki zauwazylem iz chyba olej troszke tam przecieka (a moze tak to normalnie wyglada przy demontazu?).
I faktycznie po sprawdzeniu oleju okazalo się ze stal się on dużo rzadszy
I teraz pytanie? czy za nieprawidlowe mieszanie się oleju z benzyna przy pompie odpowiedzialna jest ewentualnie sama pompa czy tez wadliwosc stopki pod pompą?
są dwa rodzaje stopek z dziubkiem i bez? która jest do którego modelu i jak to rozpoznać?

Pomozcie chlopaki bo chce pojechac w sobote na pojezdzawke do slomczyna.

Z góry dziekuje za odpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-12-15 15:11:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-12-15 15:12:08 ]
  
 
za mieszanie paliwa z olejem odpowiedzialne sa membrany w pompce- jezeli obydwie byly dziurawe, opaliwo wydostawalo sie nie tylko na zewnatrz ale tez do skrzyni korbowej. Zmien pompe paliwa i olej i smigaj dalej

P.S
ewentualnie gaznik moze Ci zalewac i paliwo splywa sobie prtzez pierscienie, ale skoro piszesz o klopotach z pompka to raczej stawialbym na przepony.
  
 
To napewno pompa przepuszczala paliwo, bo lepszym slowem tutaj byloby ze plula nim.

Co z tymi stopkami? czy kots moze zna na to odpowiedz? jaka do jakiego modelu sie montuje?
  
 
Cytat:
2005-12-15 15:29:44, sztos pisze:
To napewno pompa przepuszczala paliwo, bo lepszym slowem tutaj byloby ze plula nim. Co z tymi stopkami? czy kots moze zna na to odpowiedz? jaka do jakiego modelu sie montuje?



co nazywasz stopka? podkladke pod pompe paliwa czy dolna czesc jej korpusu?
  
 
Plastikowe białe coś, co jest przy korpusie silnika, przez co przechodzi popychacz do pompy.
  
 
Chłopaki pomożcie!!! Są dwa rodzaje tych stopek/podstawek pod pompe paliwa. Jedna jest z takim dziubkiem a druga bez. ktora jest do ktorego modelu malczana?
Wczoraj wymienilem olej, prosze pomozcie bo nie chcialbym znowu go wymieniac z powodu zmieszania sie z benzyna.
Z gory dziekuje za pomoc
  
 
Wyciągnij swoją i zobacz?
  
 
u siebie to ja wiem jaka mam. Mam taka bez dziubka. Z tym, ze ja ja wymienialem kiedys tam kiedys i nie kupowalem taka jak byla w silniku tylko jak leci. Nie wiedzialem wtedy i nikt mi o tym nie powiedzial ze sa dwa rodzaje. Poza tym niegdy nie wiadomo czy poprzedni wlasciciel wlozyl dobra.
dlatego pytam Was
  
 
Benzyna przeciekala Ci do oleju z powodu uszkodzonych membran w pompce. Nie musisz wymieniac calej pompki, moze wystarczy wymiana membran i ew. sprezynki (jesli jest zuzyta).

Zobacz jaki masz otwor w bloku z ktorego wylazi popychacz pompy. Jesli otwor jest waski i popychacz siedzi w nim ciasno, tzn. ze masz prowadzenie popychacza w bloku i podkladke mozesz zalozyc z duzym otworkiem. Jesli otwor w bloku jest wiekszy i popychacz ma mozliwosc ruchow na boki i/lub w gore i w dol to musisz zalozyc podkladke z malym otworkiem i wtedy podkladka bedzie odpowiadac za prowadzenie popychacza.
  
 
Mnie wydmuchało uszczelniacz na wale przez takie coś. Zachciało mi się profilaktycznie wymienić membranę. Nówka ze sklepu miała zadziory na podkładkach ściskających membrany które przecięły gumę i paliwo popłynęło do oleju. Opary z karteru przez odmę poszły na gaźnik. Silnik zaczął kaprysić i jak był rozgrzany dałem mu po garach żeby go przedmuchać. I przedmuchałem . Nigdy nie założę membrany bez rozłożenia na detale.
Jak ktoś ma odmę puszczoną na bok to ma niezłą bombę pod klapą Iskra z przerywacza i albo auto do przodu albo klapa do tyłu. Taki NOS za friko.
  
 
O tym ze pompka zaczela mi puszczac paliwo do skrzyni korbowej dowiedzialem sie od kontrolki oleju ktora na przestrzeni dnia zaczela sie swiecic przy coraz wyzszych obrotach
oczywiscie 1 rzecz ktora sprawdzilem to poziom oleju, i .... poczulem zapach benzyny...
szybka analiza (gdzie benzynka laczy sie z silnikiem ) i wszystko jasne... po wymianie membran u jakiejs babci na placu w jakiejs wiosce wszystko bylo oki, dobrze ze w tej wiosce byl sklep motoryzacyjny
  
 
klucze, pompke gaznik i parat to kazdy powiniene wozic ze soba zapasowe no i przeguby i kilka srobek.
  
 
Cytat:
maskekk
Wysłany: 2005-12-18 17:00:35

klucze, pompke gaznik i parat to kazdy powiniene wozic ze soba zapasowe no i przeguby i kilka srobek.



zgadzam sie ze wszystkim, poza pompka, gaznikiem i aparatem
no bo jak mam cien podejrzen ze mi cos z tych 3 rzeczy nawala, to od razu idzie do wymiany/naprawy, raz tylko zlekcewazyłem ostrzezenia autka: jak jechalem na wakacje do niemiec to zdawalo mi sie ze mi lozysko szumi...
po 3000km kiedy wracalem z bratem, jakies 150 km od domu niestety zatarlo sie i zaczelo przeskakiwac... ani na hol, a wokół stepy opolszczyzny... ale na horyzoncie zamajaczył mały kosciółek w malej wiosce... wiec poszlismy na wschód, po uzywane łozysko
ale musze przyznac ze wiecej mialem szczescia niz rozumu wtedy
od tej pory auto jest bezawaryjne...