MotoNews.pl
  

Diesel trzesie po odpaleniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pewnie taki post juz byl ale w wyszukiwarce nie znalazlem.
Otoz moj 1.8TD pali zima za pierwszym razem nastomiast zaraz po odpaleniu strasznie sie trzesie musze go przygazowac i wtedy jest okej. Czy to normalne?
  
 
świece zarowe do wymiany... bylo o tym niedawno...
  
 
tuż po odpaleniu mam tak, ale wystaczy przygazowac na jakies 2 sekunki do 2000 obr/min i OK
mysle ze tak te silniki mają, tak wiec nie przejmuj sie i tylko lej olej co 10000km wymieniaj i paliwko lej i masz spokój masz przez nastepne 30000km
DIESEL POWER

  
 
Też to mam. Zaczęło się, jak zrobiło się zimno. Świece żarowe na bank.
  
 
A tam gadacie... ja mam 1,8 D (bez T) i przy mrozie.. lub nawet +2 odpale to musze go potrzymac chwilke na gazie na 1000 obrotow musi ciutke temp lapnac. Bo jak odpale i od razu puszcze gaz to ZABKI przez kierownice wybite ;D powaznie! I to nie swiece.. ten typ tak po prostu ma.
Ale ze w 1.8TD! cos trzepie to juz nie jest fajnie ;/
  
 
napewno swiece trza sprawdzic ale ja osobiscie mysle ze te motory tak mają i już,. mój brat ma 1.8td w mondeo 1997 i tez tak ma choc to ENDURA-de (cokolwiek to znaczy i ijak to sie pisze)
  
 
tuż po odpaleniu mam tak, ale wystaczy przygazowac na jakies 2 sekunki do 2000 obr/min i OK
mysle ze tak te silniki mają, tak wiec nie przejmuj sie i tylko lej olej co 10000km wymieniaj i paliwko lej i masz spokój masz przez nastepne 30000km
DIESEL POWER

  
 
to trzeba co 10tys wymieniac? z tego by wynilako ze juz powinienem a wymienialem wiosna...
  
 
A przy jakich obrotach Wam tak trzęsie? Na zimnym silniku sprawna pompa ma ustrojstwo które zwiększa obroty o ok. 300 w stosunku do ciepłego, dzięki czemu silnik pracuje równo.
Jest też śruba regulacji przyspieszonej prędkości biegu jałowego, przynajmniej w pompie Boscha.

  
 
a tam gadacie bzdury ze ma trzepać ,ja mam 1.8 d 91 r i nic nie trzepie chodzi równo,mysle ze za to jest odpowiedzialny przyspieszacz no i zarowe ...mam system bosch...a jak miałem innego escorta ze lukasem to tez trzepało
  
 
zgadzam się że te samochody wcale tak nie mają
powiedział by ze to jest albo świeca żarowa albo w którymś cylindrze jest znacznie mniejsze ciśnienie
  
 
mam 1.6d i ten sam efekt ale umnie hyba raczej to swiece jak go kupilem przed zima to jedna musialem wymienic akurat mialem w pracy z odzysku [tak wiem caly komplet i na nowe] pali bez zadnego ale wlasnie do puki nie zlapie temp to potrzesie troszke ale nie az tak zle jak niekturzy opisuja
  
 
też mam podobnie , myślałem że to może przez zapowietrzenie ukłądu paliwowego bo trochę widać pęcherzyki powietrza w wężyku ale jak mu depne na ''sekundę'' to wszystko jest ok , pozdro a świece chyba nie mają nic do tego
  
 
Cytat:
2005-12-17 08:45:53, pioczel pisze:
a tam gadacie bzdury ze ma trzepać ,ja mam 1.8 d 91 r i nic nie trzepie chodzi równo,mysle ze za to jest odpowiedzialny przyspieszacz no i zarowe ...mam system bosch...a jak miałem innego escorta ze lukasem to tez trzepało



Chcialbym uslyszec/zobaczyc jak odpalasz i jak silnik pracuje przez minuty w ktorych jest niedogrzany... Twoj silnik.
  
 
Cytat:
2005-12-16 22:29:03, diesel_power pisze:
A przy jakich obrotach Wam tak trzęsie? Na zimnym silniku sprawna pompa ma ustrojstwo które zwiększa obroty o ok. 300 w stosunku do ciepłego, dzięki czemu silnik pracuje równo. Jest też śruba regulacji przyspieszonej prędkości biegu jałowego, przynajmniej w pompie Boscha.

a to ustrojstwo jak sie nazywa co jest na pompie? i gdzie ew. można kupić bo mam je ale popękane, ew. ile może kosztować?
  
 
Cytat:
2005-12-17 18:55:01, biernus pisze:
Chcialbym uslyszec/zobaczyc jak odpalasz i jak silnik pracuje przez minuty w ktorych jest niedogrzany... Twoj silnik.


no problem ,postaram sie nagrać aparatem filmikik z dzwiekiem i wrzuce Ci na poczte jak chcesz
  
 
Rację ma Diesel_power - nie może trzepać. Od tego jest korektor wyprzedzenia kąta wtrysku zimnego silnika i jeszcze regulacja wolnych obrotów. Świece żarowe u kolegi nie mają nic do rzeczy ponieważ odpala bez problemów, gdyby jakaś była uszkodzona przy tych temperaturach odpalenie nie byłoby takie proste.
  
 
To znaczy tak:
Poprzedniej zimy odpalil za pierwszym razem po dwutygodniowym nie odpalaniu a wczoraj no dopiero za trzecim razem i to z trudem. Co do tego trzepania to wyglada tak jakby zaraz po odpaleniu silnik sie dlawil i dopiero jak przygazuje to pracuje normalnie.
  
 
No więc Antys zastanów ale dobrze albo poproś kogoś znajomego i razem zastanówcie się czy odpala za pierwszym razem bez problemów czy też z problemami za trzecim razem. I o co chodzi z tą poprzednią zimą ?????? Teraz mamy już aktualną, nową ...... zimę .......
  
 
Chodzi o to ze poprzedniej zimy z marnym akumulatorem palil bez problemu a teraz ciezko go odpalic mimo ze akumulator jest nowy ale dobra nie wazne...