Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Greg-nik escort mkVI Kartuzy | 2005-12-16 21:23:01 jesli ktos wymienial kiedys lozysko kola tylkego to niech da znac jak to zrobic bo wiem ze nie jest to trudne ale mam watpliwosci ![]() |
Greg-nik escort mkVI Kartuzy | 2005-12-19 23:15:02 Juz to wymienilem ![]() ![]() Dzieki i tak za info ![]() pozdrawiam! |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-12-19 23:38:50 talko zwróć uwage na siłe dokręcenia nakrętki.....
musi być zajeb... mocno.... ja dokręciłem u siebie mocno (tak mi się wydawało) a tu po jakimś czasie mi koło spowrotem lata... No i co... oczywiście było za słaobo i zrobił sie luz. tak ze teraz ise nei patyczkowałem i dowaliłem na hama, z użyciem buta ![]() |
Greg-nik escort mkVI Kartuzy | 2005-12-20 08:01:21 spoko, zrobilem sobie 1,5metrowa przedluzke na klucz ktorym to dokrecalem i dokrecilem to na maxa wiec powinno byc dobrze ![]() |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-12-20 08:14:55 A od kiedy to łożyska stożkowe dokręca się na maksa??? Chcecie je spalić w 20km?? Łożyska stożkowe dogręca się do oporu-delikatnie a następnie troszeczkę popuszcza aż pojawi się ledwo wyczówalny luz na kole a następnie zabezpiecza się nakrętkę i wsio. Po pewnym czasie można kontrolnie sprawdzić ułożenie łożyska. Ja w swoim jeszcze nie wymieniałem ale w Passacie tak i tam yasada jest ta sama-chyba że jest inaczej?? |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-20 09:00:04
Właśnie - jest moment, jest on duży, ale bez przesady... |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-12-20 10:48:33
No to mnie zaskoczyłeś ![]() ![]() Pozdro |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-12-20 23:14:16
Escort to nie passat.... no własnie widać, że w essim jeszcze nie wymieniałeś, bo byś wiedział, że trzebe na max dokręcić ![]() A szczególnie w MKV (w nowszych nie wiem) ale np. w MKIV zasada jest już inna inna, bo jest kontra... Ważne tylko to, aby w czasie dokręcania obracać kołem ![]() ps. n omoim przykładzie widać doskonale co się dzieje jak nie dokręcimy na max... |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-12-21 07:57:21 o cholera panowie zwracam honor ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam i sory za gafe ![]() |
![]() miceeek Escorcik Wrocław | 2005-12-21 10:02:53
Nie masz racji. W essim sa zabezpieczenia na nakretkach tzn doane jet do nakretki gwintowane zakończenie ponacinane i musisz je DELIKATNIE doklepać do gwintu...jeżeli nie masz tego to sprzedali ci nakrętki na przód...jedno jest pewne zabezpieczenie musi być bo sie odkrecic może ![]() |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-12-21 10:06:21
ja mam orginale i nic takiego nie ma... ile razy wymieniałeś łożysko tył w MKV? |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-12-21 10:20:07 WYMIANA ŁOŻYSK PIASTY KOŁA (limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi)
Unieść tył samochodu, ustawić tył samochodu na podstawkach warsztatowych i zdjąć z odpowiedniej strony koło tylne. Poluzować mechanizm regulacji szczęk hamulca. Odkręcić cztery śruby mocowania kołnierza czopa piasty koła do wahacza tylnego i wymontować zespół bębna hamulca z czopem piasty koła i łożyskami tocznymi. Zamocować kołnierz czopa piasty w imadle o szczękach osłoniętych nakładkami z miękkiej blachy. Zdjąć kołpak piasty koła, dziurawiąc go punk- takiem (zniszczenie kołpaka jest konieczne i nieuniknione). Odkręcić nakrętkę mocowania czopa piasty. Uwaga. Nakrętki mocowania czopów piast kół lewych i prawych mają różne gwinty: lewego koła — lewy gwint; prawego koła — prawy gwint. Zdjąć bęben hamulca. Za pomocą dźwigni (przyrząd Ford 21-051) wyciągnąć pierścień uszczelniający piasty (rys. 10.6A) i wyjąć dwa łożyska. Za pomocą miedzianego młotka wybić zewnętrzne pierścienie łożysk tocznych. Uwaga. Zwrócić uwagę, aby nie uszkodzić powierzchni gniazda łożysk tocznych w piaście. Starannie oczyścić i odtłuścić bęben hamulca. Z pomocą specjalnego trzpienia (narzędzie Ford 15-031) założyć pierścień zewnętrzny łożyska wewnętrznego, a następnie pierścień zewnętrzny łożyska zewnętrznego (rys. 10.6B). Wypełnić obficie i założyć łożysko wewnętrzne, a następnie łożysko zewnętrzne. Za pomocą specjalnego trzpienia (narzędzie Ford 14-02 ![]() Nasmarować nieco czop piasty i zamontować bęben hamulca. Założyć nową nakrętkę mocowania czopa piasty i obracając piastę dokręcić nakrętkę właściwym momentem. Założyć nowy kołpak piasty wypełniony uprzednio w jednej trzeciej objętości smarem. Przykręcić właściwym momentem cztery śruby mocowania do wahacza zespołu bębna hamulca z czopem piasty i łożyskami. Czy gdzies tu pisze o jakimkolwiek zabezpieczeniu??? ps. czy mam zacytowac druga ksiażkę w której równiez nie ma nic o jakimkolwiek zabezpieczeniu? moment 250-270 N*m ps. nakrętka po nakręceniu wchodzi tak głęboko, ze gwint wystaje na wierzchu... |
panbert1 FE mkVII 1.8 TD kombi Wawa | 2005-12-21 10:20:26 Nakrętka do tyłu składa sie z pakietu cienkich nakretek w koszyku z blachy, i ten pakiet stanowi zabezpieczenie działające w ten sam sposób co zabezpieczanie nakrętki druga nakretką. Nie ma tam żadnuch zaklepywań itd.Tak jest w VII ale chyba od V stosuje sie te rozwiazanie.
pozdro |
![]() miceeek Escorcik Wrocław | 2005-12-21 10:21:58
Ja mam VII i już wymieniałem ale teściowa ma V i u niej już 2 razy wymieniałem i takie cuś było dobra rzecz taka nakrętka... |
![]() miceeek Escorcik Wrocław | 2005-12-21 10:22:09
Ja mam VII i już wymieniałem ale teściowa ma V i u niej już 2 razy wymieniałem i takie cuś było dobra rzecz taka nakrętka... ![]() |
![]() miceeek Escorcik Wrocław | 2005-12-21 10:23:42
Ja mam VII i już wymieniałem ale teściowa ma V i u niej już 2 razy wymieniałem i takie cuś było dobra rzecz taka nakrętka... ![]() |
![]() miceeek Escorcik Wrocław | 2005-12-21 10:28:36
Niestety u mnie w VII jest jedna nakretka z obrotową podkładką i z gwinowanym wypustem do zaklepania!? ![]() ![]() ![]() |