MotoNews.pl
  

Nagrzewnica - raz działa raz nie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Mam niewielki problem. moja nagrzewnica cos fiksuje działa jak jej sie podba tzn. czsami jest tak ze grzeje jak w saunie tzn dobrze a czasami jest tak ze grzeje tak abyaby tylko leciutko czuc cieple powietrze... np dzisiaj jade sobie jade i grzeje super... po pewnym czasie przestaje i juz dmucha zimniejszym powietrzem i tak az do punktu docelowego czy moze ktos wie co sie dzieje? pozdrawiam PATENT
  
 
spr czy nie jest zapowietrzony uklad?
  
 
w jaki sposób to sprawdzic? wczesniej działalo bez zarzutu
  
 
nie pamietam wszystkich aut jakie robie ale musisz poszukac odpowierznika gdzies ostatnio mialem golfa gdzie cieplo sie robilo gdy silnik mial obroty przy czym bylo wieksze cisnienie wody w ukladzie okazalo sie ze do wymiany byla chlodnica na ktorej tracilo cisnienie

nie wiem jak to w essim moze ktos juz mial taki przypadek ostatecznie zlac plyn przeplukac nagrzewnice woda bez wyciagania szlaufem od strony komory silnikai wtedy patrzec
  
 
a co zrobic z nagrzewnica gdy jest zapchana macie jakies srodki do jej odetkania albo podajcie jak mozecie sposoby
  
 
Srodkow to jesli masz na mysli jakas hemie to lepiej odrazu wymien te nagrzewnice na naowa. Najlepiej to ja wykrec i przepchaj pod cisnieniem. Kompresorem albo woda pod cisnieniem.
  
 
1 płukanie układu wodą destylowaną
2 wyjęcie nagrzewnicy i czyszczenie jej z węża ogrodowego (można też w aucie...)
3 nowa nagrzewnica (80-150 pln)
  
 
no wlasnie zadna podroba do mojego 1.8 nie wchodzi bo sa za duze i sie nie mieszcza
  
 
A czy w nagrzewnicy jest duzo plynu chlodniczego? W jaki sposob to przeplukac bez wyjmowania nagrzewnicy?
  
 
Cytat:
2005-12-20 10:18:10, mn81 pisze:
no wlasnie zadna podroba do mojego 1.8 nie wchodzi bo sa za duze i sie nie mieszcza



Eee tam się nie mieszczą... załadowałem podróbę od fiesty, nie weszła cała (wystaje ze 3 mm) ale nie przeszkadza, bo przez to, że jest szersza elegancko się klinuje

No i kosztowała mnie 40 pln a w autku ciepło mam jak w uchu.
  
 
Cytat:
2006-11-02 22:54:11, Przemm pisze:
A czy w nagrzewnicy jest duzo plynu chlodniczego? W jaki sposob to przeplukac bez wyjmowania nagrzewnicy?



Nagrzewnica jak i reszta układu chłodzenia powinna być całą zalana płynem (zbiornik jest powyżej układu i ma stać w nim płyn).

Jak przepłukać bez wyjmowania? Z jakieś 40 cm za obudową termostatu przewody nagrzewnicy są "przecięte" złączkami. Rozłączasz je i masz rurkę wlotową i wylotową nagrzewnicy gotową do płukania
  
 
I takie przeplukanie woda pomoze?Zalozyc waz z woda i odkrecic wode? Czy moze "wpuscic" tam troche odkamieniacza?
  
 
A co z plynm z chlodnicy? NIe wycieknie?
  
 
Cytat:
2005-12-20 10:14:56, surec pisze:
1 płukanie układu wodą destylowaną 2 wyjęcie nagrzewnicy i czyszczenie jej z węża ogrodowego (można też w aucie...) 3 nowa nagrzewnica (80-150 pln)



Ja kupiłe wypasioną na allegro za 40 zł jeszcze z obudową;] używkę ale jeszcze się błyszczała ;]
  
 
Ja kupiłem na allegro nową i po prostu wymieniłem, nie kupowałem starej, pownieważ bardzo wiele osób mnie przed tym przestrzegało -i za to im teraz dziękuje.

Dziękuje, ponieważ wiem już co wiąże się z wymianą nagrzewnicy, niechciał bym już tego robić drugi raz.

W moim przypadku kupiłem nową na allegro za 70 zł, ale okazało się, że franca jest za długa, więc musiałęm upier...ić bolce plastykowe z obudowy a i tak wystaje mi ok 1 cm.
Całość uszczelniłem zwykłym silikonem sanitarnym i dokręciłem 2 srubkami.

Wnetrze spryskałem sprayem antystatycznym lekko zapachowym, teraz fajnie słodko dmucha

Acha bardzo ważne !!! - Przed założeniem nagrzewnicy koniecznie wymyjcie ją w gorącej wodzie z płynem do mycia naczyń lub czymś podobnym -generalnie chodzi o to, że nowe są chyba konserwowane takim czymś, jakby olejem, który kiedy się nagrzeje to daje czadu po nozdrzach.

powodzenia



... acha i jeszcze jedno, jeśli chcesz ją wypłukać to zrób to wodą z octem tzn wiecej octu mniej wody -tylko żeby zadziałało woda z octem musi być gorąca.
Tanio i skutecznie, jeśli ktoś niewierzy to niech wleje gorącą wodę z octem do czajnika elektrycznego -zobaczy wówczas jak buzuje i usuwa kamień.

Osobiście uważam, że jeśli chodzi o kamień to niema lepszego środka.






[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-11-03 00:46:33 ]
  
 
Cytat:
2006-11-02 23:33:27, Przemm pisze:
A co z plynm z chlodnicy? NIe wycieknie?


Oczywiście całą akcję rozpoczynamy od spuszczenia płynu chłodniczego.
Ubiegnę pytanie - koreczek do spuszczenia jest w dolnym lewym (od kierowcy) rogu chłodnicy.
  
 
Cytat:
2006-11-03 01:37:53, _unnamed pisze:
Oczywiście całą akcję rozpoczynamy od spuszczenia płynu chłodniczego. Ubiegnę pytanie - koreczek do spuszczenia jest w dolnym lewym (od kierowcy) rogu chłodnicy.



Wiem gdzie jest koreczek bo ostatnio wymienilalem plyn dlatego chcialbym uniknac spuszczania plynu.A jakby te rurki przychodzace scisnac czyms zeby sie plyn nie lal?
  
 
... a ja mam pytanie czy można z taką mieszanką tzn płyn chłodniczy z domieszką wody destylowanej (cieknie troszkę chłodnica i w lato dolewałem, będzie tego w układzie z jakieś litr, może więcej) + ocet lub jakiś środek czyszczący do chłodnic powiedzmy z jeden albo dwa dni aby się lepiej przepłukało i wtedy przepłukac całość układu i nalać płynu chłodniczego. Muszę w końcu wymienić chłodnice więc i tak płyn mi cały zleci.
Czy to nie zaszkodzi jednak całemu układowi ??

Pozdrawiam.
  
 
Lepszy jest kwasek cytrynowy, ale nie radze mieszać ani octu ani kwasku z płynem chłodzącym. Najlepiej spuścić stary płyn, zalać układ wodą z kranu, z dużą ilością kwasku cytrynowego. Można wymieszać wszystko dokładnie w wiadrze. Kwasek powinien zadziałać bardzo szybko mysle, ze 1/2 godziny wystarczy na gorąco, przy włączonym i pracującym silniku.
Potem spuszczenie syfu jak silnik wystygnie i zalanie druga taką samą porcją. I znowy pol godzinki pracy. Potem nalezy pozostalosci wyplukac czysta woda, ze dwa razy. I dopiero lac plyn.
Tylko pamietajcie o dwoch rzeczach. Nie WOLNO lac zimnej wody do goracego silnika.
Druga rzecz przy odkamienianiu:

TRZEBA ODKRĘCIĆ KOREK W ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM.
W przeciwnym wypadku, gazowy dwutlenek węglą który powstaje w reakcji z węglanami wytworzy zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzącym i będą problemy jak cholera.

Odkamienianie ma sens jesli ktos jezdzil wczesniej na wodzie. Plyny maja odkamieniacze, a same kamienia nie tworza.

  
 
... a z wody demineralizowanej (tej aku itp.) też mógł wytrącić się kamień ?? Dolewałem na samym początku zwykłej wody z kranu z jakieś 0,5 litra moze więcej a dopiero później demineralizowanej.

I czy można z takim roztworkiem (z octem lub kwaskiem) jeździć powiedzmy jeden dzień i dopiero przepłukac układ ??

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: OskaRGD dnia 2006-11-03 14:25:25 ]