MotoNews.pl
  

Zle zregenerowany reduktor???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Właśnie samodzielnie zregenerowalem reduktor LANDI(zużyte membrany)
I teraz dopiero zaczęły się problemy-silnik zostaje jakby zalany gazem,nie trzyma obrotów,gaśnie a potem ciężko go odpalić na benzynie.
Wolalem sam nie brac się za regulację-pojechałem do warsztatu-niestety nic nie poradzili.

W związku z tym mam pytanie-próbowali regulować bez kompa-tylko na analizatorze(bo nie mieli programu pod inst LANDI)-czy to moze uniemożliwić dobrą regulację i czy po regeneracji reduktora trzeba zmieniać parametry w samym komputerze od inst.gazowej???

Reduktor rozbierałem już drugi raz i na 100% złożyłem go dobrze...
Instalacja jest II gen a auto z wielopunktowym wtryskiem...
  
 
Rzeczywiście jest duże prawdopodobieństwo, że trzeba zmienić ustawienia w kompie gazowym. Ale zanim pojechałeś na regulację to trzeba było wstępnie podregulować parownik - opis jest na forum w "jak programować centralkę Bingo S". Jeśli nie jesteś w stanie wyregulować I przelotu to bardzo możliwe, że coś jednak z parownikiem jest nie tak.
  
 
niestety z tego co czytalem i tak sam bym nic nie zrobil(bez programu)-dodam ze regulowali ta mosiężną śrubą u dołu parownika ,dodatkowo zamiast silnika krokowego wsadzil jakis dławik-jak go przykręcił to obroty byly nierówne ale nie gasł i łatwo go było odpalić... -tak jakby nie dostawal juz za duzo gazu...

z tego co czytałem na forum zwykle są dwie śruby do regulacji reduktora a u mnie regulował tylko tą dolną(sam szukalem innej ale nie widze)-czy to mozliwe ze w tym reduktorze (Landi LE)jest tylko jedna?

z góry dzięki za rady
  
 
Czyli zrobił Ci I gen. zamiast II . Kolejny "fachowiec" . Albo nie ma softu, fejsu, kompa, albo nie ma pojęcia o regulacji/instalce. Niestety nie wiem jak jest w Landi, u mnie w tomasetto są dwie, w BRC też, tak samo w Lovato. Jedź do niego niech Ci założy z powrotem krokowca i szukaj porządnego gazownika na regulację.
  
 
swap

W reduktorze Landi jest jedna śruba regulacyjna,obawiam się że prawdopodobnie żle złożyłeś reduktor.
Tok postępowania mechaników był właściwy,jeśli nie mogli dokonać ustawień programowych w sterowniku LES to założyli zwykły dławik eliminując tym samym silnik krokowy który jest sterowany przez sterownik gazowy i w tym momencie jeśli reduktor byłby sprawny to bez problemu można by go właściwie ustawic(przy okazji można w czasie tak przeprowadzanej regulacji stwierdzić czy zdjęty ale nie odłączony od okablowania silnik krokowy pracuje czy też nie,bo powinien zmieniac położenie tłoczyska podczas regulacji systemu w zależności od składu mieszanki a tę można obserwować poprzez wskazania analizatora spalin)
  
 
dzieki za rade-niestety nie podpinali mi kompa w czasie regulacji(robili to TYLKO za pomoca analizatora spalin)

Silnik krokowy zmienial polozenie a dlawik nieco poprawil prace silnika(przykrecili go,silnik dostawal mniej gazu ale pracowal nierowno)-musze jechac do goscia ktory mi zakladal instalacje-on ma kompa i moze tam cos pozmienia(nie znam sie ale moze jesli by zmniejszyl skok silnika krokowego to latwiej byloby podregulowac )

Stare membrany byly naprawde zuzyte,puszczaly gaz na zimnym reduktorze do komory silnika, palil mi 13litrow-moze komputer probowal sie adoptowac do tych fatalnych warunkow(jesli jest cos takiego jak autoadaptacja )

dzieki za rady
  
 
Swap, podejrzewam, że wystarczy ustawić PWA (punkt wyjściowy attuatora - krokowego) na niższy i wszystko wróci do normy.
Ta autoadaptacja o której piszesz, może występować (np. w Lov-Eco jest), nie wiem jak jest w LES-ach. Ale to o czym piszesz to prawdopodobnie komp gazowy tak steruje krokowym by utrzymać optymalną mieszankę, ale po regeneracji reduktora widełki krokowego mogą być za małe w stosunku do PWA.
  
 
jutro jade do fachowca co mi gaz zakladal
mam nadzieje ze wystarczy podregulowac na kompie i przy pomocy analizatora
przy okazji zawsze jak regulowali mi w warsztatach instalacje-niby bylo ok,ale.....podczas stania w korku smierdzialo mi gazem(o tym tez mu powiem )

a jesli zle zlozylem reduktor to jak bum cyk cyk nie dotkne juz instalacji (swoja droga moze membrany sa jakies lewe?-choc gosc sprzedal juz kilkadziesiat i nie mial reklamacji)

pozdr...
  
 
Był jakiś czas temu wątek z nie dającym sie naregulowac reduktorem Landi. Po wielu bojach okazało się że ten model Landi ma odwrotną niż większośc reduktorów regulację: wkręcanie śruby wzbogaca mieszankę a wykręcanie zubaża. Może to właśnie ten model?
  
 
Podobno to ten model z odwrotna regulacja-bylem u gazownika i......nic

Mowi ze trza wymienic reduktor(350zl) rozebralismy-ale nie zlozylem go zle

nie da sie wyregulowac doplywu gazu(zalewa silnik)ide go rozebrac od nowa-uwazam ze budowa reduktora naprawde nie jest skomplikowana i powinno sie go dac "naprawic"-przeciez to co sie moze zepsuc to elementy gumowe

Stawiam jeszcze na sprezynka-nie dostalem jej w zestawie naprawczym a stara jest bardzo slaba-moze nie domyka widelek i puszcza gaz(moje gdybanie)......
  
 
rozebralem i okazalo sie ze duza membrana ma ok 4mm dluzszy bolec zaczepiajacy o widelki-co uniemozliwialo regulacje (poniewaz bolca nie dalo sie skrocic-podgialem widelki o te 4mm)-auto pali,ladnie trzyma obroty(jest tylko jedna sruba regulacyjna wiec latwo bylo znalezc moment kiedy silnik rowno zaczal pracowac) a jutro jade na regulacje na analizatorze spalin-dzieki wszystkim za rady i proby rozwiazania...
  
 
Albo zestaw naprawczy nie do tego reduktora, albo chamska podróbka. Tak jak zestaw do Lovato z niebieską membraną I stopnia gdzie tależyk na sprężynę nie pasował do oryginalnej sprężyny. Ale te zestawy Lovato też ludzie montują i parowniki jakoś działają.
  
 
Odmian reduktorów Landi było kilka,choc z zewnątrz były podobne do siebie stąd też i ich zestawy naprawcze między sobą się różniły w szczegółach co też swap odczuł na własnej skórze.
Co się tyczy centralek sterujących LES to najbardziej rozpowszechnione były dwa modele tj.
-LES 98 (z systemem autoadaptacji-niezbyt udany model)
-LES 98A lub LES 99 (bez systemu autoadaptacji-pracował bez zarzutu,oczywiscie jeśli został dobrze skonfigurowany i zestroiony z autem)
  
 
czyli jest dokladnie tak jak mowisz

jesli chodzi o centralke to mam LES 98-czy mozesz mi wyjasnic dlaczego to nieudany patent-gaz mam od 4 lat i nie mialem z nim wiekszych problemow...

swoja droga mam pytanie:co jest gorsze dla silnika-mieszanka zbyt uboga czy zbyt bogata???Wiem,ze powinna byc optymalna,ale tak sie zastanawiam co z tego dwojga gorsze...
  
 
Witam.
lepiej jeśli chodzi na bogatszej. bo nie masz:
wypalonych zaworów, katalizatora, nie strzeli w kolektor i nie bedzie słabszy silnik. oczywiście jesli go nie bedzie zalewać.
  
 
pytam bo w moim reduktorze(Landi) jest tylko jedna sruba regulacyjna (co napewno ulatwia regulacje) i znalazlem takie jej polozenie gdzie auto pracuje naprawde dobrze -jesli pokrece nia o pol obrotu w lewo(zwieksze ilosc gazu) lub prawo(zmniejsze)-wolne obroty staja sie niestabilne wiec nie wiem czy konieczna jest regulacja u gazownikow.....moze pojezdze i sprawdze ile pali(przed regeneracja 13-14)
  
 
Witam.
Te prawidłowe obroty to właściwie jest prawidłowa mieszanka stechiometryczna wolnych obrotów na paliwie . w tym wypadku gazowym. wiec także właściwy skład mieszanki paliwowo powietrznej . więc w zasadzie morzesz wizyte u gazownika podarować.



Cytat:
2005-12-22 20:59:49, swap pisze:
pytam bo w moim reduktorze(Landi) jest tylko jedna sruba regulacyjna (co napewno ulatwia regulacje) i znalazlem takie jej polozenie gdzie auto pracuje naprawde dobrze -jesli pokrece nia o pol obrotu w lewo(zwieksze ilosc gazu) lub prawo(zmniejsze)-wolne obroty staja sie niestabilne wiec nie wiem czy konieczna jest regulacja u gazownikow.....moze pojezdze i sprawdze ile pali(przed regeneracja 13-14)

  
 
w takim razie dziekuje bardzo-pojezdzimy,zobaczymy...