MotoNews.pl
  

Czerwona Kropka Przy Przebiegu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
O co chodzi z ta czerwona kropka przy przebiegu.
Koledzy mowia ze jak cos bylo krecone z przebiegiem to sie wtedy pojawia. Mam 318i z 96r i tak jakby jakas kropke widac. Ale mam udokumentowany przebieg i wszystko wskazuje na to ze jest prawdziwy.

Pozdrawiam
  
 
koledzy Cie klamia
  
 
To znalazlem w jednym z Postow:
"Dzwonilem w sprawie szafy do BMW Smorawinski i rozmawialem tam z doradca technicznym: Czerwona kropka przy przebiegu kilometrow oznacza , ze ktos grzebal w szafie i przestawil przebieg - tego doradca byl pewny.!!!! "

Dlatego sie zastanwiam czy to prawda czy nie.
Komu mam wierzyc??
  
 
Jasna sprawa że sciemniają, poprostu minął termin obsługi technicznej - prościej mówiąc czas najwyższy na zmiane oleju, chyba że juz to zrobiłeś a niewykasowałeś z komputera. Można to zrobić w dobrym warsztacie lub w ASO ale także samemu, na głównej stronie jeden z pierwszych postów, znajdziesz jak to zrobić
  
 
Ale tu nie chodzi mi o ta kropke obok żółtej od inspekcji. Jest taka mała kropka okrągła miedzy przebiegiem calkowitym a dziennym. Ona jest dosc slabo widoczna i wlasnie o to chodzi ze bardziej wtajemniczeni wiedza o jej istnieniu i poznaja czy byl krecony przebieg czy nie.
  
 
daj spokoj "bardziej wtajemniczeni" jak ktos zmieni przebieg to bingdy sie nie dowiesz chyba ze masz ksiazke serowisowa !!! Kropka albo oznacz cos innego albo poprostu to jakis blad itd... nie rozsmieszaj mnie czlowieniu
  
 
Powaznie cos z ta kropka jest
Spraqwdzalem u kolegow ktorzy tez maja E-36 i jeden tez ma ta kropke a inni nie maja.
Chcialbym zeby to byla sciema
Dlatego probuje sie czegos na ten temat dowiedzec
  
 
A może ta kropka oznacza , że powinieneś go pomnożyć przez dziesięć.
  
 
dupa blada kręcenie licznika nie wpływa na jakąś tam kropke TO NIE MA NIC WSPÓLNEGO ZE SOBĄ
  
 
Z kreceniem ma to wspolnego podobno ze jak sie przekreci szafe to wlasnie sie pojawia taka kropka i nie da sie jej zlikwidowac.
Moze sie nie znam ale pracowalem do niedawna w autoryzowanej stacji BMW a to pracownicy tak mi mowia o tej kropce.
  
 
hahahahaha
  
 
Moze to i smieszne.
Ale jakby tego nie bylo to bym o tym nie pisal.
Chcialbym sie tylko dowiedziec od czego ta kropka jest jezeli nie od przebiegu.
Dzieki za wszystkie opinie.
Pozdrawiam
  
 
moze masz brudny licznik?? albo kiedys tam usiadła mucha?? hhmmmm sam nie wiem
  
 
Po niekąd jest to związane ze zmiana przebiegu, ale dopiero w przypadku kiedy ktoś zmieni caly licznik. Prawie wszystkie podzespoły elektroniczne jak np licznik czy jakies inne moduły mają zaprogramowane rózne numery jak np nr nadwozia. Zmienialąc którąś z tych części na używaną pochodzącą z innego samochody trzeba pamiętać o jej przeprogramowaniu. Gdy sie tego nie zrobi pijawia się czerwona kropka w miejscu przebiegu. W takim przypadku gdy oddasz samochód do serwisu, serwisant odrazu widzi ze coś było zmieniane i zaczyna sprawdzać nr nadwizia. W przypadku części z kradzionego samochodu można sie nabawić niezłych problemów. Znam też przypadki gdzie na terenie Czech podczas zwykłej kontroli drogowej policjanci skonfiskowali samochód do wyjaśnienia sprawy, a wszystko przez tą nieszczęsną kropkę. Kropka zniknie sama gdy wszystkie nr bedą ze sobą zgodne. Jedź do ludzi którzy się zajmóją przestawianiem liczników, oni potrafią też zaprogramować numery.
  
 
No to mamy odpowiedż.
Idąc tym tokiem można wysunąć teorię, że ktoś przeprogramowując licznik wrzucił program ze stanem licznika ściągnięty z innego autka(o innych numerach) i kropka się zapaliła, niekoniecznie musiały być wymieniane podzespoły, wystarczyła wymiana oprogramowania.
Czyli taki objaw może być efektem niefachowej zmiany przebiegu, chłopcy z serwisu mogli mieć rację.
  
 
Cytat:

daj spokoj "bardziej wtajemniczeni" jak ktos zmieni przebieg to bingdy sie nie dowiesz chyba ze masz ksiazke serowisowa !!!


no co ty, myślisz, że posiadając książkę serwisową możesz być pewny swojego przebiegu? Oczywiście, trochę minimalizuje ona ryzyko przestawienia, ale już od dawna to nie jest żadna przeszkoda.
  
 
Cytat:
2005-12-19 11:20:47, Jeztom pisze:
no co ty, myślisz, że posiadając książkę serwisową możesz być pewny swojego przebiegu? Oczywiście, trochę minimalizuje ona ryzyko przestawienia, ale już od dawna to nie jest żadna przeszkoda.



Dokładnie tak, książka to jest żadna gwarancja, jak jej nie masz, to zawsze mozesz kupić na allegro....

P.S. Do tych mądrali co się wysmiewali z czerwonej kropki.. Co teraz powiecie??
  
 
Cytat:
2005-12-19 12:48:57, wazik pisze:
Dokładnie tak, książka to jest żadna gwarancja, jak jej nie masz, to zawsze mozesz kupić na allegro.... P.S. Do tych mądrali co się wysmiewali z czerwonej kropki.. Co teraz powiecie??

a to że jakaś dupa anie fachowiec cofał licznik
  
 
Ja nie mowie ze ksiazka daje mi pewnosc. Wierm ze sam moge sobie taka ksiazke kupic, wypelnic i stempelki wstawic.
Dzieki za wyjasnienie tej sprawy. Czyli wcale przebieg nie musial byc krecony tylko bylo cos grzebane przy zegarach albo cala szafa zmieniona.
Czy trzeba w E-36 zdjac kierownice zeby szafe wyjac??
Jesli tak to juz wiem dlaczego mialem przestawiona kierownice wzgledem magla
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-19 15:57:47, dkra pisze:
Ja nie mowie ze ksiazka daje mi pewnosc. Wierm ze sam moge sobie taka ksiazke kupic, wypelnic i stempelki wstawic. Dzieki za wyjasnienie tej sprawy. Czyli wcale przebieg nie musial byc krecony tylko bylo cos grzebane przy zegarach albo cala szafa zmieniona. Czy trzeba w E-36 zdjac kierownice zeby szafe wyjac?? Jesli tak to juz wiem dlaczego mialem przestawiona kierownice wzgledem magla Pozdrawiam




nie trzeba zdejmowac kierownicy.