MotoNews.pl
3 Komputer silnika a sonda lambda w e36 (128354/0)
  

Komputer silnika a sonda lambda w e36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam taki problem. Od kilku miesięcy nie mogę dojść do ładu z pracą silnika i na benzynie i na gazie. Pali jak smok, gaśnie , muli się itd. Wymiana sondy nic nie dała. Po podłączeniu się z diagnostykiem wyskoczył mi błąd 201 - w opisie jest to sterowanie sondą lambda - czy to oznacza że muszę sie przygotować na wymianę komputera ? czy ktoś może zna się odrobinę na temacie ?
Z góry dzięki
jolo
  
 
jedz do przadnego diagnost karz mu to zrobic to Ci zrobi nie ma bata. tyle ze trzeba zaplacic
  
 
Cytat:
2005-12-19 14:36:42, ArturLegnica pisze:
jedz do przadnego diagnost karz mu to zrobic to Ci zrobi nie ma bata. tyle ze trzeba zaplacic


myślisz że nie jeździłem ? żaden w okolicy nie wie o co chodzi i różne bajeczki opowiadają dlatego sam się zabrałem za interfejs diagnostyczny i ćwiczę na forach tematy. A do BMW u Fusa to nie pojadę bo mi nie starczy na sam wjazd na kanał....
  
 
najlepiej podepnij miernik pod sąde i zobacz co sie dzieje jeżeli jest sprawna to będzie napięcie oscylować a pozatym komputer samochodowy nie steruje gazem a na nim powinno być wszystko wporządku
  
 
Cytat:
2005-12-19 18:29:18, hz10 pisze:
najlepiej podepnij miernik pod sąde i zobacz co sie dzieje jeżeli jest sprawna to będzie napięcie oscylować a pozatym komputer samochodowy nie steruje gazem a na nim powinno być wszystko wporządku


posiadam komputer do gazu oparty o Stag 50 nie jest to może najszczęśliwsze urządzenie ale po podpięciu się do niego mam cały czas komunikat o błędzie sondy lambda. Wymieniałem sondy na inne i na wszystkich jest to samo. To prawda że sonda nie ma bezpośredniego wpływu na komputer gazowy (sam emuluje sondę lambda) ale jakaś zależnośc jest.
  
 
to ja juz nic nie rozumiem na gazie tez jest źle też pokazuje uszkodzenie sondy ? skoro tak to może jest uszkodzona
  
 
Cytat:
2005-12-19 19:20:08, hz10 pisze:
to ja juz nic nie rozumiem na gazie tez jest źle też pokazuje uszkodzenie sondy ? skoro tak to może jest uszkodzona


wymieniłem już ich kilka bez żadnych rezultatów- więcej nawet jak sonde odepnę zupełnie nic się nie zmienia.
Jedynym punktem zaczepienia jest dla mnie w tej chwili błąd 201 który wykazuje interfejs bmw w prorogramie car scanner - wg tego programu to uszkodzenie sterownika sondy lambda (nie samej sondy ani jej podgrzewania). Czekam na komputer na pdmianę zobaczymy co z tego wyjdzie.
  
 
ale zrozum że to nic nie da bo jak jedziesz na gazie to sąda współpracuje z kompem gazowym więc po kiego wała chcesz wymieniać komp samochodowy
  
 
Poprzednio miałem 730i z gazem II generacji. Przez dwa lata bajeczka, każdy się dziwił, że tak super chodzi i oczywiście po tym czasie koniec, zaczął dużo palić skoki obrotów. Diagnoza w komputerze- uszkodzona sonda lambda, oczywiście wymieniłam na nową potem jeszcze jedną nową, a potem jeszcze jedną. W międzyczasie byłem w swoim rejonie u wszystkich możliwych mechaników, elektromechaników, diagnostów, na komputerach, w serwisie BMW, u gazowników. Cała instalacja elektryczna jechana centymetr po centymatrze- idealna, gaz podłączony do kompa- idealny. Sondy po zakupie chodziły średnio tydzień, a potem jedyny błąd jaki wychodził to błąd sondy lambda. Zapomniałem jeszcze dodać, że dla próby wymieniałem również komputer, przepływkę i też nic.
Po pół roku walki zupełnie przypadkiem przy milionowym pomiarze odkryliśmy, że komputer gazu cofa napięcie na sondę i to był powód ich palenia.
Także nie kupuj nic na szybko bo złożysz drugi samochód.
Tak jak napisał hz10 najpierw jedź od podstaw, pomierz sygnał na sondzie czy jest modulowany i pracuje w pełnym zakresie, czy jest podgrzewanie sondy itd.
U mnie sprawdziła się teoria, którą wcześniej powiedział mi mój mechanik: "co zaoszczędzisz na gazie potem nadrobisz w remoncie".
Wiem, że nie każdy miał takiego pecha z nietypową usterką, ale mnie tak szybko już nikt nie namówi.
  
 
Cytat:
2005-12-19 20:31:24, hz10 pisze:
ale zrozum że to nic nie da bo jak jedziesz na gazie to sąda współpracuje z kompem gazowym więc po kiego wała chcesz wymieniać komp samochodowy


w tej chwili komp gazowy jest ustawiony jako brak sondy. sam emuluje działanie lambdy chyba. jak ustawie że ma czytac sygnały lambdy to kicha tylko strzelic potrafi i tyle. a co do sondy to może macie rację. w najbliższym czasie pomierzę wszystko. tylko dla czego na doagnostyce kompa samochodowego wychodzi mi ten nieszczesny błąd 201 ?
  
 
dodam jeszcze że na gazie ma wolne obroty a na benzynie faluje jak diabli
  
 
Objawy z obrotami, które opisujesz to normalna reakcja zepsutej sondy. Ja w swoim czasie dotarłem do schematu mojego kompa z oznaczeniami pinów i z pomocą znajomego elektryka wszystko mierzyliśmy, rozebrałem go też i jechałem po ścieżkach.
Pierwszy bajer jaki powinieneś zrobić to załatwić kompa na podmianę, skasować błędy i zobaczyć na gnieździe co pokarze.

  
 
Na gazie sonda nie steruje pracą silnika?
A co steruje zapłonem...... emulator, komp gazowy????
Coś mi się zdaje, ze sonda i komp oryginalny.

A co do sondy to może ci coś pomoże to, że zimnego silnika nie steruje sonda. Weż też pod uwagę to, że przyczyna złej pracy na benzynie może być inna a na gazie inna. Często na benzynie przytykają się wtryski albo przyciera się pompka i nawet otym nie wiesz bo praktycznie na niej nie jeżdzisz a tylko odpalasz i jedziesz kawałek na zimnym. Dowiadujesz się o tym dopiero wtedy jak zaczynają sie problemy z gazem i zaczynasz jechać na benzynie.