Silnik 1.8TD nie zapala

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem w tym, że jak autko przestoi ponad 24h to nie chce odpalić. A jak każdego dnia wezmę go na spacer to rano nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem. Aby go odpalić po dłuższym postoju musze kręcić dość długo tak jakby nie było ropy. Jak ktoś coś na ten temat wie to bardzo proszę o podpowiedz.
  
 
może padł zaworek zwrotny, bądż nieszczelności w układzie paliwowym powodują problem, sam to też przerabiam z tym że w atmosferycznym 1.8d
  
 
..nie zapala jak co drugi fordowski 1.8 D i co trzeci 1.8 td Kurcze czemu tak jest ze te 1.8 w dieslu nie palą i mimo to byly latami produkowane?? Kazdy mechanik mowi ze 1.8 to nei wypał konstrukcyjny forda... Ja osobiście 2 razy przejechalem sie na 1.8 D
  
 
paliwo ci sie cofa
  
 
między pompe paliwową a taką małą okrągłą kostke(chyba czarna)która jest na tym przewodzie paliwowym który wychodzi z filtra paliwa wstaw kawałek rurki bezbarwnej, jeżeli po dłuższym czasie będzie pusta w środku to paliwo sie cofneło bo ci zaworek zwrotny nie trzyma(ten okrągły októrym pisałem), rurka ta powinna być cała zapełniona ropą, bez żadnych śladów powietrza.
  
 
Cytat:
Kazdy mechanik mowi ze 1.8 to nei wypał konstrukcyjny forda... Ja osobiście 2 razy przejechalem sie na 1.8 D


Niby taki niewypał, niby taki prościutki silniczek a ilu jest mechaników ktorzy potrafią się z nim obchodzić ???? Ilu jest takich do których podjedziesz posłucha popatrzy zmierzy wymieni co ma wymienić i jest ok ?????? Niewypałami konstrukcyjnymi nazwałbym całe rzesze samozwańczych mechaników itp. wynalazki intelektualne po siedmiu klasach podstawówki. Jeżeli coś jest niewypałem konstrukcyjnym to koncerny samochodowe (z wyjątkiem FSO i FSM) raczej przez tyle lat tego nie klepią z jednego prostego powodu - brak popytu. Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu spotkałem przypadek podobny do ciebie - ford 1.8 TD - facet rzekł że drugi raz takiego syfu już by nie kupił bo siadła mu turbina, nie chce palić i w ogóle. Na pytanie kiedy ostatnio i jaki olej był wymieniony z ujmującą szczerością odpowiedział - 30 tysięcy km temu Aquila Cllasic ....... A jakie paliwo pan lejesz do niego ? - malinę czasem ze zwykłym olejem roślinnym (aby lepsze smarowanie było dodał) a ostatnio bo zimno to już roślinnego nie dolewa ..... Bez komentarza. I odsyłam kilka postów niżej gdzie koledzy wypowiadali się na temat awaryjności essinek - wnioski raczej jednoznaczne.
Wracając do gównego tematu wątku to prawie pewne żezapowietrzający się układ paliwowy - tak jak sugerują koledzy.
  
 
Dokładnie jak mówi Kris - pojedź i powiedz żeby ci zawory płytkami wyregulowali, to połowa powie że są ok po "osłuchaniu", połowa ci powie że się nie reguluje.
Albo byłem u pompiarza, który sprawdzając wtryski nie zatyka przewodów od wtryskiwaczy - bo po co .
A pokaż jakiemus książkę z momentami dokręceń czy innymi danymi serwisowymi to usłyszysz że "nie potrzeba" - przecież już jedną przeczytał w 3 klasie zawodówki samochodowej 20 lat temu.

Ja swojego kupiłem 14letniego, zrobiłem 30kkm, nigdy mi nie odmówił jazdy i nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Uważam że jak na swoje lata daje radę. Pewnie że są silniki które łatwiej palą w zimie (francuzkie diesle) wytrzymują większe przebiegi (merc) czy lepiej znoszą oranżadę (vw).
  
 
A filtr paliwa? W nim może być własnie przyczyna Twojego problemu.
  
 
Dziwią mnie niektóre wypowiedzi na temat 1.8 TD
Mam rocznik 97 i ostatnio, po dłuższym postoju przy -12 stopniach bez problemu pali po jednym kręceniu (dodam, że kręci dosłownie momencik i łapie przyjemnym dzwiękiem diesla )
Wystarczy zagrzać świece dwa razy i problem z głowy.
  
 
Witam

Bardzo mnie interesuje jak zakończył się ten temat. Mam taki sam problem. Mój ESSIk zapala dopiero za 3 lub 4 razem. Był już u 4 "mechaników" - jednym z nich było nawet ASO i dalej echo. W ASO wymienili mi jakieś urządzenie na pompie ale to nie pomogło. Jak jest ciepły pali idealnie - nie czekam nawet 2 sekund i pięknie mruczy. Zakochałem się w tym samochodzie mimo, iż sprzedawca poważnie mnie naciągnął. DOłożyłem już 2000zł a problem dalej ten sam. Mimo wszystko NIE SPRZEDAM GO. Ci co twierdzą, że ESIK jest do niczego niech kupią sobie melexa. Tam przynajmniej jedno co może wysiąść to akumulator lub bezpiecznik do jego zasilania a i jego wymiana niektórym sprawia problem.
Przykład - mój szef ma Renault Velsatis - piękna bryka, miałem okazję prowadzić ją kilka razy. Wszystko byłoby świetnie tylko, że od roku samochód stoi na serwisie w sumie jakieś 4 miesiące a gość jeździ zastępczą Laguną. POWODZENIA. Ja wolę sowjego ESIK-a.

Pomocy.

Myslicie, że na prawdę może to być problem wracającego paliwa? Na jednym warsztacie zarzekali się, że to sprawdzili i podobno ciśnienie paliwa jest OK. CO dalej???
  
 
Kawalek przezroczystej rurki warto wstawic przy takich problemach tuz przed pompa wtryskowa. Juz za zaworkiem chroniacym przed cofaniem sie paliwa.

Ale ja mysle, ze problem tkwi gdzies w elektryce TD. Tylko nie wiem gdzie. Moze zaworek odcinajacy na pompie dostaje za pierwszym razem za niskie napiecie aby sie uniesc? W koncu 1.8D nie ma elektronicznego sterowania katem wyprzedzenia zaplonu przy zimnym silniku a zachowuje sie dokladnie tak samo! Przed swietami bede mial dostep do miernika. Nie mam oslony na zaworku odcinajacym na pompie to sprobuje to wybadac.

Moze to jakis przekaznik, ktory daje tam prad. Kiedys latem, po ulewie mialem takie efekty z odpalaniem jak zima.
  
 
Cytat:
2005-12-19 14:19:51, hepos pisze:
..nie zapala jak co drugi fordowski 1.8 D i co trzeci 1.8 td Kurcze czemu tak jest ze te 1.8 w dieslu nie palą i mimo to byly latami produkowane?? Kazdy mechanik mowi ze 1.8 to nei wypał konstrukcyjny forda... Ja osobiście 2 razy przejechalem sie na 1.8 D



Gdyby tak było to by nie ładowali tego silnika do fiesty, transita, couriera, mondeo, sierry...

Niestety nie każdy mechanik zna się na dieselu... Ja zakotwiczyłem u trzeciego - no i w końcu jestem zadowolony...

Dotychczas poprawiał robotę po poprzednich dwóch mechanikach!!! Zwykle nie owija w bawełnę - rzekł mi, ze jak będę dbać o wszelakie wymiany płynów, za mocno nie przeciągać samochodu na każdym biegu, to właśnie ten silnik jest bardzo wdzięczny i będzie długo i bezawaryjnie pracować...
  
 
a może świece żarowe już padły ??
  
 
Cytat:
2005-12-19 14:19:51, hepos pisze:
..nie zapala jak co drugi fordowski 1.8 D i co trzeci 1.8 td Kurcze czemu tak jest ze te 1.8 w dieslu nie palą i mimo to byly latami produkowane?? Kazdy mechanik mowi ze 1.8 to nei wypał konstrukcyjny forda... Ja osobiście 2 razy przejechalem sie na 1.8 D



ja osobiście przejechałem escortem 1.8d 158tyś km i jeszcze nie miałem przypadku żeby odmówił posłuszeństwa, w garażu odpalał nawet gdy miałem spalone świece żarowe.


1. Dobre paliwo
2. Czyste filtry
3. Dobre świece żarowe
4. Konkrety akumulator

jak wszystkie 4 warunki sa spełnione to nie ma bata, musi odpalić
  
 
Hallo ToFastMKIV

Jeżeli są to jedyne warunki to niestety ale musi być jakiś piąty?!?!
Paliwo Shell albo BP, filtry nowe, świece grzeją jak wściekłe, aku ma 1,5 miesiąca i dalej to samo.
Znam twierdzenia niektórych mechaników, że jak świece grzeją i jest paliwo to musi odpalić. Jednak w tych modelach jest jeszcze elektronika, która niestety zawodzi i powoduje problemy.
Mam wrażenie, że właśnie tu tkwi mój problem ale u kogo się poradzić?

PETER
  
 
Cytat:
2006-12-07 21:38:11, PETERENZO pisze:
Hallo ToFastMKIV Jeżeli są to jedyne warunki to niestety ale musi być jakiś piąty?!?! Paliwo Shell albo BP, filtry nowe, świece grzeją jak wściekłe, aku ma 1,5 miesiąca i dalej to samo. Znam twierdzenia niektórych mechaników, że jak świece grzeją i jest paliwo to musi odpalić. Jednak w tych modelach jest jeszcze elektronika, która niestety zawodzi i powoduje problemy. Mam wrażenie, że właśnie tu tkwi mój problem ale u kogo się poradzić? PETER



a moze rozrzad jest przestawiony ?? , przy pompie wtryskowej jest elektrozawor odcinajacy doplyw paliwa (np jak gasisz silnik) moze cos w nim nie laczy i nie otwiera doplywu paliwa ??
  
 
PETERENZO
Escort User


Czy elektromagnes pozwala paliwu do wtrysków dolecieć ?
Czy wtryski dostają paliwo ???
  
 
Czesc witam tez mialam taki sam problem tez mowili mi ze trzeba regenerowac pompe wtryskowa, a wymienilam tylko filtr paliwa i nowe przewody paliwowe przezroczyste z nowym zaworkiem zwrotnym bo stary byl uszkodzony i paliwo sie cofalo jak stal ponad 15 godzin bez odpalania. Pozdrawiam
  
 
Nasze 18D I TD odpalaly by duzo lepiej gdyby nie montowany w nich powolny strasznie rozrusznik ktory strasznie opoznia i uprzykrza odpalanie.
  
 
Witam

Dzięki za liczne podpowiedzi.

Własnie jeżeli chodzi o docieranie paliwa do wtrysku. Mam wrażenie, że powinno zgodnie z nazwą "wytryskiwać" a raptem płynie.

Ale coś jest na rzeczy jeżeli chodzi o rozrząd - dlaczego? Otóż zaraz po kupnie mojego ESSI kiedy pojawił się problem z odpalaniem poszedłem do "fachowca" od fordów, który stwierdził, że wymiana rozrządu rozwiąże problem. Otóż po tej wymianie jakiś miesiąc wszystko było w porządku. Jeżeli zdarzyło się, że nie odpalił od razu to zawsze za drugim razem palił, ale z regóły jeden
raz wystarczało. Jednak jak mówiłem problem po miesiącu zaczął się pojawiać ponownie i to nie od razu a coraz częściej a teraz to zostaje mi głaskanie po kierownicy i czułe słówka do mojego samochodzika aby zapalił kiedy tego potrzebuję. Jednak gdy jest ciepły pali już perfekcyjnie dlatego problem rozrządu jakby jest mało realny bo gdyby on był powodem to nie miałoby znaczenia chyba czy ciepły czy zimny. Czyż nie? Wiem, że mogę się mylić.
Myślicie, że tak szybko mógł się przestawić???
Co radzicie???

RGDS
PETER