Temat stary jak swiat..spalanie:))

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam nastepujacy problem..espero 1.5..instalacja tartarini komp chyba tech99 reduktor juz dawno wymieniony i obecnie jest landi renzo..samochod jezdzi bardzo przyzwoicie..nie jest szczegolnie zmulony..nigdy nie gasnie..nie buja specjalnie obrotami na biegu jalowym..reasumujac instalacja wydaje sie pracowac prawidlowo

jednak...hmm..samochod w miescie pali ponad 14L i nie zalezy to zupelnie od stylu jazdy a nawet od korkow..chyba istotna jest tylko ilosc zatrzyman i startow spod swiatel..dodam ze w trasie pali w granicach 9L czyli zupelnie prawidlowo..mam lekka noge (ostatnio postanowilem jezdzic "ekonomicznie" i nie przekraczam 3tys obrotow)

mam dobra sonde lambda dobre swiece i kable..sprawny uklad jezdny i silnik...a po kulturze pracy ukladu wnosze tez ze i reduktor jeszcze nie oddaje ducha..wiec..dlaczego tak sie dzieje? dlaczego jest tak wielka dysproporcja miedzy jazda w trasie a w miescie? jedyne co mi przychodzi do glowy to kiepski komputer gazowy.. ..ewentualnie czy ktos zna jakikolwiek warsztat w wawie ktory ma interfejs i soft do kompow tartarini i potrafi to wyregulowac??

szlag mei trafia..bo jezdzac na pb delikatnie operujac gazem moge uzyskac 8L w miescie..a to przy obecnej roznicy w cenie lpg i pb czyni jazde na gazie prawie nieoplacalna
  
 
Pierwsze co mi się nasuwa, to sprawdź ogrzewanie parownika. Większośc problemów w zimie ze spalaniem wynika z niedogrzanego parownika.
A poza tym, to w zimie spalanie naprawdę drastycznie rośnie z dwóch powodów inny skład gazu i bardzo długie nagrzewanie się parownika co prowadzi do horendalnego spalania, szczególnie na krótkich odcinkach, kiedy od zgaszenia do odpalenia ponownego silnika parownik zdąży wystygnąć.
  
 
tia..ale ja zapomnialem dodac..pora roku nie ma tu wielkiego wplywu..jak jest cieplo to spala powiedzmy 13.5 a potrafi i 14..roznica jest rzedu pol litra..powiem jeszcze ze..na przestrzeni hmm no 5 lat powiedzmy jak uzywam tej instalacji..spalanie w miescie zawsze bylo duze..samochod byl wielokrotnie regulowany..na oryginalnym reduktorze tartarini tez bylo podobnie..po prostu pali 14 w miescie a 9 na trasie i koniec kropka..nie chce mniej dotad jakos z tym zylem ale obecne ceny gazu i ich relacja do ceny pb po prostu doprowadzily do tego ze zaczalem sie zastanawiac nad przyczyna
  
 
Rozumiem, w takim razie naprawdę sprawdź jak nagrzewa się reduktor, może jest zwyczajnie notorycznie niedogrzany. Nie miałem do czynienia z Espero, więc nie wiem jak jest generalnie z zużyciem gazu w tych autkach. Pytałeś na forum Espero?
  
 
oczywiscie ze pytalem a racze uzytkownicy sami sie chwala..norma to 11-12 w miescie..czyli mniej wiecej o 2 L mniej..i to niezaleznie od pojemnosci silnika..oczywiscie sa i tacy ktorym pali 15L ale to efekt ich dynamicznego stylu jazdy..generalnie ten samochod powinien przy delikatnej jezdzie palic wlasnie tak niecale 12L..a sporo jezdze wiec 4.5zl na kazde 100km robi sie spora kwota ale i tak wielkie dzieki za zainteresowanie
  
 
Cytat:
2005-12-21 15:52:03, qbaj pisze:
samochod w miescie pali ponad 14L i



Witam kolege klubowicza

Co do spalania powiem jak jest u mnie w mieście pali około 14 l/lpg z tym że raczej korki no bo katowice,z tym że mój reduktor ma juz 4,5 roku więc chyba jego czas nadchodzi. Mój silnik to 1.8
mój sasiąd ma 1.5 motor jego spalanie po katowicach to 13-14 l/lpg

Więc chyba twoje spalanie nie jest złe..... możesz spróbowac pokombinowac z innym mikserem...
  
 
Cytat:
2005-12-21 15:52:03, qbaj pisze:
samochod w miescie pali ponad 14L i



Witam kolege klubowicza

Co do spalania powiem jak jest u mnie w mieście pali około 14 l/lpg z tym że raczej korki no bo katowice,z tym że mój reduktor ma juz 4,5 roku więc chyba jego czas nadchodzi. Mój silnik to 1.8
mój sasiąd ma 1.5 motor jego spalanie po katowicach to 13-14 l/lpg

Więc chyba twoje spalanie nie jest złe..... możesz spróbowac pokombinowac z innym mikserem...