| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-12-22 08:38:03 Sprawdziłeś jeden koniec... zobacz drugi koniec. |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-12-22 08:43:17 No ale jeśli kontrolka ogrzewania szyby nie świeci to może jest to problem bliżej (pomiędzy przyciskiem a kontrolką).
Przekaźnik? Wiązka kabli? |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-12-22 08:47:30 No to zrób jakby zrobił elektryk. Miernik lub żarówka na kablach w rękę i sprawdzaj. |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-12-22 09:00:24 No tak. tylko gdzie idą kable? Przekaźnik znajdę ale nie znam tras kablowych i ew. połączeń ![]() |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-22 13:14:00 Kontrolka jest w obwodzie już za przekaźnikiem, więc troszkę więcej elementów do sprawdzenia...
Po pierwsze - są dwa bezpieczniki: F13 i F9 Po drugie - przy zgaszonym silniku włącz zapłon, wyłącz dmuchawę (żeby było cicho) i wciśnij guzik. Jeśli ułyszysz ciche 'pyk' to znaczy, że przekaźnik działa. Jeśli nie słyszysz, to sprawdź czy dochodzi do niego prąd z bezpiecznika F9. W sumie nic innego nie mogło się popsuć jak tylko włącznik, bezpiecznik i przekaźnik. Pęknięcie kabla jest mało prawdopodobne. |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-12-22 13:19:10 Dzięki Robert.
Sprawdzę tak jak mówisz. Też mi się wydaje, że kabel nie powinien się przepalić. A może jakaś kostka się rozpięła gdzieś na trasie kablowej? pzdr |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-22 13:23:50 chcesz schemat to moge podeslac na maila |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-12-22 13:26:07 no pewnie że chcę. adres jest w moim profilu |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-22 13:28:03 Aha - gdyby padł bezpiecznik F13 nie działało by kilka rzeczy, mianowicie:
- zapalniczka, - oświetlenie schowka, - zegarek ( to byś chyba zauważył) - bimbaj - i... alternator, wiec też byś zauważył Spróbuj poruszać przekaxnikiem - jest w panelu po lewej stronie nóg kierowcy. Ma on brązową obudowę. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-22 13:33:23
pojszło |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-12-23 08:44:35 Jedyne co udało mi się wczoraj sprawdzić to przekaźnik - słychać jak się załącza, więc najpewniej działa.
Czy przewody do zasilania ogrzewania idą od panelu przekaźnika w stronę tunelu, pod panelem sterowania wentylacją? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-23 11:44:13
Sprawdź dobrze bezpiecznik F9 Zrób tak: nie wyjmuj go z gniazda, tylko podłącz miernik gdzieś do blachy auta (masa) a drugim dotknij metalowego elementu w bezpieczniku. Na szczycie bezpiecznika powinny być po jednej i drugiej stronie kawałki blaszki. W obu powinien być prąd po włączeniu stacyjki. Jeśli prąd jest to sprawdź czy dochodzi do złącza 30 w gnieździe przekaźnika. |
Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2005-12-23 12:09:56
Nie bylbym tego taki pewny. U mnie tez pykal jak trzeba a mimo to nie dzialal. Kiedys o tym pisalem. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-12-23 12:26:54
Zgadza się
W przekaźniku mamy zazwyczaj 4 styki: 2 wzbudzenia i 2 robocze. Wystarczy, że nie ma połączenia ze stykiem roboczym i przekaźnik będzie cykał ale nie działał
To tak, jakbyśmy we włączniku oświetlenia w pokoju odpieli jeden kabelek. My wtedy jesteśmy jako obwód wzbudzenia przekaźnika, tzn. przełącznik działa ale światła nie ma |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2005-12-23 18:57:20 Najlepszym wskaźnikiem do szukania przerwy w obwodach zasilającyh wszelkie odbiorniki w samochodzie jest żarówka np.12V 3-5W w np.igielitowej koszulce zakończona z jednej strony kabelkiem np.0,5mm2 długosci 1-2mb a z drugiej strony krótkim np.o,5mb.Ma to przewagę-zaletę nad miernikami że świeci i nie musimy obserwować miernika,a ponadto pobiera prąd i jak świeci to obwód jest napewno ciągły- nie ma przerwy. |