Duże spalanie - 17l/100 :-(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Mam od tygodnia gaz II gen Reduktor BRC AT90E + Komp. AL-700 Autronica.
Odpalam codziennie na benzynie po czym za chwilę przełączam na gaz. Jeżdżę krótkie trasy w miescie po 4-7 km. Ale dla przykładu Audi A3 braciaka w tym samym silniku tylko na BRC Just pali 13 l. Mam ustawiony tryb normalny (jest jeszcze ekon., sport). Czy da się coś zrobić aby zmniejszyć spalanie? Świece NGK nówki, filtr nówka. Moi gaziarze głowią się co jest nie tak. Robili juz 3 regulacje i nic. Myslą teraz nad podmianą miksera na szczelinowy. Hmmmm - co proponujecie


Audi A4 1.8 125 KM, sedan 1995r.
  
 
Silnik ten sam, a odcinki i budy nieco różne (A3 jest sporo lżejsze). Ale może i trochę za dużo. Moja B4 2.0 na bardzo krótkich odcinkach wypija 15,5. A co jest nie tak, że chcą mikser zmieniać? Jeśli podczas regulacji skład spalin w całym zakresie obrotów jest optymalny, zarówno na postoju, jak i w czasie jazdy to po kiego grzyba zmieniać mikser?
Może sonda lambda ma już dość, wcale nie rzadka przyczyna zwiększonego spalania.
  
 
Cytat:
po kiego grzyba zmieniać mikser? Może sonda lambda ma już dość, wcale nie rzadka przyczyna zwiększonego spalania.



zauważyłem, że nie mają pojęcia co jest nie tak i metodą prób i błędów kombinują. Sonda jest OK. Jestem umówiony na po świętach do Mińska Maz. Dzwoniłem i ponoć bardzo dużo aut od nas i od tych szpeców tam jeździ na poprawy
  
 
Zakładając, że sonda, mikser i cała reszta ok. To pozostają dwie możliwości: niedogrzany parownik, kiepski ogólny stan silnika.
  
 
Cytat:
2005-12-22 13:39:43, Danek pisze:
Zakładając, że sonda, mikser i cała reszta ok. To pozostają dwie możliwości: niedogrzany parownik, kiepski ogólny stan silnika.



albo źle podłączona instalacja. A co może być nie tak że parownik będzie niedogrzany?
  
 
Źle wpięty, przytkane króćce, nienajlepsze miejsce wpięcia, za mała średnica trójnika, mało płynu w układzie (zapowietrza się) różne przypadki się zdarzają. Ewentualnie termostat przy pompie wodnej cały czas otwarty (uszkodzony/wyjęty), to też dość często się zdarza. Jak szybko Ci się autko nagrzewa? Nie masz tak, że w mieście jest temp. ok.90, a jak lecisz po trasie to spada do np. 60-70?
  
 
Cytat:
2005-12-22 14:37:58, Danek pisze:
Źle wpięty, przytkane króćce, nienajlepsze miejsce wpięcia, za mała średnica trójnika, mało płynu w układzie (zapowietrza się) różne przypadki się zdarzają. Ewentualnie termostat przy pompie wodnej cały czas otwarty (uszkodzony/wyjęty), to też dość często się zdarza. Jak szybko Ci się autko nagrzewa? Nie masz tak, że w mieście jest temp. ok.90, a jak lecisz po trasie to spada do np. 60-70?



Auto nagrzewa się w miarę szybko. Trzyma równiutko 90 oC. W trasie nie pamietam ale zdaje mi sie że też OK. Rozumiem że jak na wskaźniku jest 90 oC to jak dotknę do parownika to powinienem prawie poparzyc rękę?
  
 
Dokładnie tak.
  
 
Cytat:
2005-12-22 15:09:52, Danek pisze:
Dokładnie tak.


sprawdzałem. wszystko wydaje się być OK bo jest bardzo gorący - aż parzy.
  
 
danynx
Prawdopodobnie cała odpowiedż na twoje pytanie będzie tkwić w ustawieniach sterownika AL700.
Zmuś swoich ,,gaziarzy" aby podpieli się laptopem i regulacji dokonali w czasie jazdy gdyż samochód pod obciążeniem zachowuje się odmiennie niż na postoju i to często w sposób drastyczny.
Program sterownika AL700 stwarza dobremu fachowcowi możliwość ograniczenia zużycia gazu bez szkody dla sinika oraz jego dynamiki jazdy,przy założeniu że podzespoły silnika a w szczególności sonda lambda działają poprawnie.