MotoNews.pl
  

[126p] Pompa lekiem na cale zło???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem jest klasyczny.

Przy wyzszej temperaturze oleju i jalowym biegu swieci sie kontrolka cisnienia oleju. Zaczalem wiec szukac przyczyny. Sciagnalem miche i obejrzalem zaslepki na wale. Sa git. W ogole uklad korbowy wyglada miod malina (silnik przejezdzij jakies 1500-2000 km od budowy), co, mam gruba nadzieje, zmniejsza prawdopodobienstwo zwalonych lozysk glownych czy lozyskowania walka rozrzadu. Podejrzenie padlo na pompe, wiec zaczalem rozbierac. Pokrywa rozrzadu jest w miare nowa (2001r), stara(87r) dostalem od poprzedniego wlasciciela przygotowana pod chlodnice oleju, pompa natomiast wydaje sie stara (87r). Pomierzylem luzy na ile bylem w stanie i wychodza tak ze 2-3 razy wieksze niz dopuszczalne. Obejrzyjcie sobie fotki i mam 2 pytania:

1. Jak duza jest szansa ze pompa jest na tyle zwalona ze w calosci odpowiada za spadek cisnienia?

2. Czy jak bede zmienial pompe to czy mam zmieniac pokrywe i ewentualnie ile takowa kosztuje?

Pompka, pokrywa i podstawa pompy nie wygladaja ciekawie, stad moje nadzieje, ze po wymianie pompy bedzie git.



















[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2005-12-24 20:09:38 ]
  
 
jak masz pompe to wymień, a jak nie to kup, a z pokrywą to ta co jest nie powinna mieć wpływu na prace pompy, więc narazie bym zostawił, jak problem nie zniknie to wymień pokrywe. I oczywiście dolej odpowiednią ilośc oleju
  
 
Moim zdaniem to nie jest pompa. Ponieważ jak silnik jest zimny to ciśnienie jest. Wieć problem tkwi w rozszeżalności temperaturowej materiału kostrukcyjnego ( w tym przypadku alu i żelazo). Ja robiłem malca w którym się to samo działo, wadą był BLOK SILNIKA. Otuż w bloku w kanale olejowym utwożyła się mikrodziurka, gdy silnik sie zagrzał to dziura się powiększała i traciło się ciśnienie.... .

P.S WESOŁYCH ŚWIĄT !!!
  
 
Przyczyn może być dużo, ale jak pompa jest w takim stanie to może byc to przyczyną, mi na starej pompie jak sie zgrzał silniczek to też miał brak ciśnienia po wymianie pompy problem znikł
  
 
ja bym szukał przyczyny w klawiaturze
  
 
Do Qba745:

Rozszerzalnosc alu i w ogole metalu jest przy takiej temp nieistotna w porownaniu ze zmiana lepkosci oleju, chodzi o to ze jak silnik jest zimny to olej jest gesty i trudno mu sie przeciskac przez szczeliny, jak sie nagrzewa to przenika je z latwoscia.
Zrob prosty eksperyment: wlej na patelnie troche oleju (spozywczego) i poprzelewaj go od brzegu do brzegu, bedzie gesty i powoli bedzie sie przemieszczal. Jak pogrzejesz troche patelnie na kuchence to po chwili olej bedzie mial konsystencje zblizona do wody i z latwoscia rozlewac sie bedzie po calej patelni .

Przyklad moze prosty ale dobrze oddaje zmiane lepkosci oleju

A co do dziury to z pewnoscia sie powiekszyla ale to nieznaczaca zmiana wymiaru qw stosunku do zmiany lepkosci oleju.

Do Try3ek:

takiej odpowiedzi najbardziej oczekiwalem

Ale w dalszym ciagu pytam: ile kosztuje pokrywa rozrzadu w sklepie??

[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2005-12-24 21:26:36 ]
  
 
dokładnie ciśnienie oleju na zimym silniku jest naogół wyższe podobnie jak lepkosć - tak nam wynikało ostatnio na laborce
  
 
Kompletna pokrywa z pompą ok. 95 zł, ja tyle płaciłem ze 3 miechy temu.
  
 
przeciez to normalne. ze jak olej sie zagrzeje to jest trudniej utrzymac cisnienie....jak pompa ma luzy - to wymien
  
 
ja mam nowiutką pokrywe rozrządu - za 20 dychy moge ją opchnąć

-----------------
jakiś lepszy cwaniak... matkę wozi z tyłu...
  
 
wiele razy ten problem byl omawiany na forum tylko najczesciej przyczyna byl inny problem:zbyt duze luzy pomiedzy blokiem a walkiem rozrzadu.mowisz ze silnik nowiutki.jesli tulejowales blok pod walek to mogl ci to ktos spieprzyc i jak olej sie zagrzeje to puszcza cisnienie przy walku.to jeszcze sprawdz.
  
 
JA stawiam na:
1* Zurzyty wałek w miejscu przylgni zarorka upustowego
2* Wytarty zaworek upustowy
3* Sprężyna pod zaworkiem upustowym dość częsty objaw
4* Na szarym końcu sama pompa oleju
5* Oraz sam blok;/
  
 
Walek wydaje sie nowy w miare natomiast zawor redukcyjny pompy jest ostro zjechany i na bank go wymienie razem ze sprezyna. Tylko przez te cholerne swieta wszystko pozamykane

A co do bloku to prosze sobie nawet nie zartowac w ten sposob