Problem - 500km od domu:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam spory problem, otoz jak latwo sie domyslic popsula sie instalacja gazowa
auto:
Ford Escort '99 1.4 PTE wielopunkt wtrysk
typ instalacji:
landi renzo (butla w kole 42l) z lambda control AL-700, z taka zielona migajaca dioda ktora jest tez przyciskiem
Normalnie jest tak:
- przekrecam kluczyk, dioda miga... daje zaplon, odpala na benzynie (dioda miga) a po przekroczeniu 2000rpm przelacza sie na gaz (dioda swieci)
a teraz jest tak:
- przekrecam kluczyk, dioda swieci, pstryka i od razu podaje gaz az syczy pod maska(jeszcze bez przekrecenia na zaplon) nie da sie zapalic, guzik z kabiny na nic nie reaguje.
po wyciagnieciu tej puszki lambda control auto normalnie dziala na benzynie, czyli problem to tylko gaz.
Inna ciekawa rzecz: jak pochodzi na benzynie, wylacze i podlacze ta puszke lambdy to moge go jeszcze odpalic(chyba na resztkach benzyny) i wtedy chodzi normalnie na gazie.
gdzie szukac przyczyny?
Pozdrawiam

kolejne obserwacje:
jak przekrece kluczyk to tak jak wczesniej wspomnialem syczy i podaje od razu gaz, ale jak poczekam w tym stanie z 10s to przechodzi w miganie i pstryka pod maska( wychodzi stan normalny) jednak nie da sie zapalic bo jak dam na zaplon to od razu przelacza na gaz i dalej dupa

[ wiadomość edytowana przez: To_m dnia 2005-12-27 09:38:41 ]
  
 
Wygląda na to że masz właczona opcję awaryjnego odpalenia na gazie, bo w momencie przekręcenia kluczyka otwiera ci się elektrozawór.
Ale jak rozumieim nie możesz tak zapalić? Nie łapie silnik?
  
 
no dokladnie, kreci kreci i odpalic nie moze.
elektrozawor rzeczywiscie jest otwarty zaraz po przekreceniu kluczyka.

teraz jedno pytanie: jak wylaczyc to awaryjne odpalanie na gazie?
czy wystarczy odlaczyc aku?
a czy nie skasuje sie wtedy regulacji gazu?
Pozdrawiam

kolejne spostrzezenia
jak odlacze ta lambda control(pudelko takie) i podlacze to odrazu "burczy" to cos na przewodzie gazowym.

[ wiadomość edytowana przez: To_m dnia 2005-12-27 11:29:17 ]
  
 
Ustawień nie skasujesz, ale coś mi się to nie podoba, bo awaryjne odpalanie na gazie nie powinno trzymać otwartego elektrozaworu w nieskończoność.
Opcję można przestawić tylko za pomocą kompa i programu podpiętego do komputera LPG. Odpinanie aku nic nie da, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo .
A burczy krokowy bo ustwia się w PWA (punkt wyjściowy attuatora).


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2005-12-27 11:32:19 ]
  
 
Dla mnie to wyglada na zwarcie w sterowniku instalacją gazową. Właśnie w instalacji Renzo się z tym spotkałam. Kiepska hermetyzacja wtyczki powoduje że zimą woda z solą podnoszona z pod kół powoduje sniedzenie i zwarcia w sterowniku. Spróbuj oczyścić i złącze i wtyczkę. U kolegi pomogło dopiero rozebranie całego sterownika i osuszenie.
Powodzenie
  
 
to wszystko stalo sie po 500km jazdy, normalnej bez zadnych zlych objawow, normalnie zgasilem autko a tu po 2 dniach taka dupa:<
Chyba zostaje powrot do domu na PB
  
 
Cytat:
2005-12-27 11:02:46, To_m pisze:
no dokladnie, kreci kreci i odpalic nie moze. elektrozawor rzeczywiscie jest otwarty zaraz po przekreceniu kluczyka. teraz jedno pytanie: jak wylaczyc to awaryjne odpalanie na gazie? czy wystarczy odlaczyc aku? a czy nie skasuje sie wtedy regulacji gazu?


Miałem kiedyś taki sterownik i po awaryjmym odpaleniu na gazie żeby znowu przejść w tryb automatu trzeba było podczas jazdy przełaczyć go na benzyne wtedy wracał w tryb autoamtu.
teoretycznie ustawień kompa gazowego nie skasujesz odłaczając akumulator.
Z tym że on ci powinien odpalic na gazie w tym trybie awaryjnym, może spróbuj go dłużej pokręcic lub wciśnać gazu trochę.
  
 
Witaj

Ja mam Autronica AL700 i jak nie możesz zapalić awaryjnie na gazie, to zrób tak. Nie trzeba zapalić silnika żeby przejść z trybu awaryjnego na tryb benzyna. Silnik musi chodzić jak chcesz go przestawić z beny na automat (u mnie tak działa):
- wyłącz zapłon
- włącz zapłon ale nie odpalaj silnika
- wciśnij przycisk od gazu i przytrzymaj aż zgaśnie dioda (silnik przejdzie na benzynę)
- odpal na benzynie i jak zapali naciśnij 1X przycisk żeby przełączyć na automat (dioda zacznie migać wolno)
- przegazuj żeby przejść na gaz i zobacz co się stanie jak przejdzie i silnik będzie chodzić to powinno byc ok
- wyłącz silnik i spróbuj go zapalić - zobacz czy zadziała na automacie, jeżeli przejdzie znowu na awaryjne odpalanie na gazie to coś się dzieje z kompem gazu niedobrego.

Pozdro
  
 
Głównym winowajcą jest wilgoć .Wyjmij kolego sterownik z samochodu(nie musisz się obawiać-nie straci pamięci)wyjmij płytkę sterownika z obudowy i dokładnie ją obejrzyj.Zwróć szczególną uwagę na czipa czy pomiędzy nóżkami nie ma mostków oraz na miejsce przy gnieżdzie wtykowym.Można płytkę sterownika łagodnie potraktować przy pomocy pędzelka benzyną estrakcyjną lub acetonem a następnie osuszyć sprężonym powietrzem(oba te płyny i tak szybko parują).Tymi zabiegami nic nie ryzykujesz a zyskać możesz dużo.Powodzenia przy pracy.
  
 
To jak już jesteśmy przy tego typu zabiegach . To proponuję jeszcze, po wyczyszczeniu płytki zalakierować ją jakimś szybkoschnącym lakierem akrylowym w spray'u. Tylko uwaga, żeby nie polakierować styków we wtyczce . Po dokładnym wyschnięciu (6-12 godz.) można zmontować wszystko z powrotem i mieć nadzieję, że wilgoć już nie straszna .