MotoNews.pl
  

Zmiana BRC Blitz na Bingo M

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,
W tym wątku chciałbym zgromadzić wszystkie za i przeciw instalacjom BRC Blitz i Bingo M.
Mam to pierwsze, ale coraz bardziej zastanawiam się nad wymianą na BingoM.
Rzeczy których mi brakuje w Blitzu a które ma Bingo
1. Emulator wtrysku. Można sobie ustawić czas nakładania paliw, czego Blitz nie ma i lubi przygasnąć przy przełączaniu
2. Czujnik temperatury parownika. Fajna sprawa pozwalająca właściwie zapomnieć o gazie. A teraz zimą, to muszę ręcznie przełączać, i pamiętać, żeby po wyłączeniu auta zostawić w pozycji "benzyna" żeby przełączyć dopiero jak wskazówka od temperatury drgnie.
3. Opcje ustawień. Blitz właściwie ich nie ma. Bierze sygnał z lambdy, liczy wartość skuteczną i owiera albo zamyka attuator (o tym bedzie w pkt 4 ). Nie bierze pod uwage sygnału z TPS, nie ma funkcji cut-off, reguluje sie go za pomocą Diagnostic-boxa. Poza tym widze, ze to badziewie jest mało stabilne. Jak już wyreguluję, to wystarczy, że zmieni się temperatura zewnętrzna, zatankuję inny gaz, filtr powietrza się trochę przytka i attuator już nie ma siły regulować.
4. Attuator. Wg mnie zakres jego regulacji (maksymalne otwarcie, maksymalne zamkniecie) jest za mały. Czasem mam wrażenie (np jazda pod góre), ze jak by sie attuator mocniej zamknal to byloby ok, ale on jest juz na maksa zamkniety i dupa.
5.Za attuatorem jest register. Rozwiazanie mi sie nie podoba, bo zwieksza liczbe punktow swobody przy regulacji.

W związku z tym mam kilka pytań:
1. co o tym wszystkim sądzicie?
2. czy warto zmnienic kompa i czy w ogole coś to da?
3. jak wyglada sprawa z krokowcem od BingoM? Jaki jest zakres jego regulacji? Czy on potrafi się np. calkowicie zamknąć?
4. Jakich niespodzianek mogę się spodziewać po BingoM. Nie piszcie mi tu tylko, że żadnych . Napewno są jakieś problemy. Czytałem gdzieś, że potrafi się toto zawieśić.
5. Teraz mam do reduktora wkrecony attuator. Jak bede chcial zmienic na Bingo, to musze doloaczyc wąż. Gdzie kupić "to" co wkręcę do reduktora zamiast attatora i ile "to" kosztuje.

Auto: Ford Escort 1.3CL monowtrysk.
  
 
Czy warto? Hmmm, chyba już sobie odpowiedziałeś na to pytanie , masz więcej za niż przeciw.
Krokowca możesz dowolnie ustawić ("widełki"), łącznie ze zmianą PWA krokowego.
Jak na razie nie miałem, żadnych niespodzianek . Funkcja Cut-off wymaga bardzo precyzyjnego dostrojenia, w przeciwnym razie strzały bardzo prawdopodobne (osobiście nie korzystam). Myślę, że może się zdarzyć jakiś felerny egzemplarz, nie ma rzeczy idealnych, ale jak na razie nie narzekam .
W komplecie dostajesz prawdziwego krokowca f-my Cenoz bodajże. Myślę, że będzie pasował idealnie w miejsce registra, bez dodatkowych przeróbek.
Nie bardzo rozumiem jaki wąż chcesz dołączać. U mnie z reduktora (zarówno teraz przy Bingo, jak i wcześniej Lovato w Fiaciorku i Poldku) wychodzi wąż do krokowca/registra i od krokowca/registra do miksera. Nie spotkałem się, żeby krokowy był bezpośrednio mocowany do reduktora .
W każdym razie wąż kupisz chyba w każdym lepszym sklepie hydraulicznym z wyposażeniem gazowym za jakieś niezaduże pieniądze.
  
 
Cytat:
Nie bardzo rozumiem jaki wąż chcesz dołączać. U mnie z reduktora (zarówno teraz przy Bingo, jak i wcześniej Lovato w Fiaciorku i Poldku) wychodzi wąż do krokowca/registra i od krokowca/registra do miksera. Nie spotkałem się, żeby krokowy był bezpośrednio mocowany do reduktora .



Teraz mam attuator wkrecony bezposrednio do reduktora i dopiero od attuatora odchodzi waż do registra a pozniej do miksera.

Jak wykrece attator, to musze jakos podlaczyc do tego reduktora (Techno 100kW) wąż, bo krokowca nie wkręce do reduktora bezpośrednio.
  
 
Są kolanka do reduktorów Np. tu co prawda do lovato, ale może będzie pasować, jak nie to gdzieś w sieci widziałem akcesoria do BRC, ale linka mi wcięło .
  
 
Najlepiej popytaj w warsztatach gazowych montujących BRC. Gdy zakładają Blitza to wykręcają z reduktora BRC końcówkę i odkładają na półkę, aw miejsce końcówki wkręcają gruchę Blitza. Powinni mieć takie końcówki i oddać za darmo lub za browarka.
  
 
No dobra, ale czy ta zmiana w ogole ma sens? Pominmy bajery typu przelaczanie przy temperaturze czy cut-off. Moge sie spoedziewac, ze zacznie mniej palic, lepiej jechac itp.?
  
 
Myślę, że jechać to powinien lepiej, przynajmniej u mnie po zmianie Lov-eco na Bingo zauważyłem znaczną poprawę w elastyczności (lov-eco też jest bardzo ubogi, chociaż i tak pewnie lepszy od blitza ), a ze spalaniem to różnie bywa . Moim zdaniem dobrze dobrana i wyregulowana instalka swoje musi spalić, najwięcej jednak zależy (jeśli chodzi o spalanie) od dobrania miksera i parownika, oraz dobrego ogrzewania tego ostatniego, a dopiero później od kompa LPG i jego ustawień.
  
 
Pocztyałem instrukcje do Bingo i mam dodatkowe pytania:

1. Na "paneelu" zarowno BingoM jak i BingoS jest przycisk do przelaczania gaz/benzyna. Czy musze go wciskac po kazdym uruchomieniu samochodu, żeby przejsc na gaz? Czy jest on sobie wcisniety w pozycję GAZ i przelaczenie nastepuje po osiagnieciu temperatury, a ja moge zapomniec o jakimkolwiek przełączaniu, naciskaniu itp?

2. Widzę że BingoM ma tylko wskazanie rezerwy, natomiast BingoS ma fajny wskaźnik na 5 LEDach. Czy jest wersja BingoM z takim wskaźnikiem na 5 LEDach?

3. Czy do mojego monowtrysku nada się BingoS? BingoM ma jednokanałowy emulator wtysku, wiec moge sobie wyobrazić jak to podłączyć, natomiast BingoS ma 4-kanałowy i tu moja wyobraźnia się kończy

4. Czy są jeszcze jakieś różnice pomiędzy BingoM a BingoS?



[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2005-12-30 08:56:13 ]
  
 
1. Możesz zapomnieć o istnieniu instalacji . Przełączanie następuje automatycznie. Chyba, że sam ręcznie wyłączysz LPG, to wtedy, żeby włączyć tryb automatyczny trzeba jeszcze raz przycisnąć przycisk, dioda zacznie mrugać, a komp czekać na osiągnięcie warunków przełączenia (obroty ew. temperatura)
2. Pełne wskazanie jest dostępne tylko dla S-ki, ale chyba można pokombinować i podpiąć przełącznik z S-ki do M-ki. Tyle, że te wskaźniki (nie tylko w Bingo to i tak loteria). Nawet rezerwa nie jest zbyt dokładna (raz się zapala przy 10l, a raz przy 5, a innym razem przy 15). Ponadto wielozawór musi mieć czujnik pełnego wskazania, a nie wszystkie go mają.
3. Można zapodać S-kę, ale po co?
4. Więcej grzechów nie pamiętam
  
 
Cytat:
3. Można zapodać S-kę, ale po co?



No chyba tylko to wskazanie poziomu na 5 diodach . Fajne jest. Czujnik liniowy mam (0-90ohm) wiec by sie nadalo. Ale w sumie to nie jest takie wazne. Najwazniejsze dla mnie to zapomnienie o tej instalce i nieprzelaczanie tego co chwila, bo teraz zimą to już mnie .... trafia.

Danek, jak szybko się takie atuko nagrzewa do 30st? To jest po ilu km? Tak na oko. Po 1km czy po 10?
  
 
Moje autko łapie ok. 30 *C (zaczyna się podnosić wskazówka) po ok. 2,5 km. Ale dużo zależy od systemu ogrzewania. Np. poldek łapał temp. po ok. 7 km.
Jeśli zobaczysz, że będzie Ci się długo grzał, to spokojnie możesz wyłączyć czujnik w sofcie i z czapki. Poza tym to chyba można ustawić min. 10 *C.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2005-12-30 11:41:05 ]
  
 
No tak, ale jak wylacze czujnik, to znowu jestem na poziomie zblizonym do Blitza i 2.5 stówy w plecy
  
 
No wiesz Bingo Ci grzania nie przyspieszy. Chyba, że go użyjesz jako podpałki pod parownik
  
 
  
 
Cytat:
Najlepiej popytaj w warsztatach gazowych montujących BRC. Gdy zakładają Blitza to wykręcają z reduktora BRC końcówkę i odkładają na półkę, aw miejsce końcówki wkręcają gruchę Blitza. Powinni mieć takie końcówki i oddać za darmo lub za browarka.



Nie miałby kto za drobną opłatą, albo za browarka albo co tam jeszcze takiej końcówki?
Pytałem w warsztatach i mówią że nie mają. Albo udają, albo co...

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2006-01-02 13:54:05 ]
  
 
Nikt nie ma??
  
 
No dobra. Wszystko juz skompletowałem i czekam na ocieplenie, żeby się zbrać za podmiankę Blitza na Bingo. W międzyczasie mam kilka pytań:
1. Jak zamontować krokowy? Tym dynksem (silnikiem) na dół czy do góry? Domyślam się że na dół ale dla pewności...
2. Krokowy lepiej przy mikserze czy parowniku. Odcinek i tak mam krótki, bo około 35cm, ale jak juz będę zakładał to od razu dobrze.
3. Czujnik temperatury. Rozumiem, że jest to taka śrubka (chyba fi 4) z dwoma kabelkami. Gdzie ją wkręcic? Oglądałem parownik i nie zauważyłem jakiejś dedykowanej dziurki
4. Przęłącznik/wskaźnik. Jest to taka płytka z wystającym kablem. Tworzy coś w rodzaju grzybka. Jak to zamontować? Muszę dziurę w tapicerce wiercic? Nie chciałbym tego robic...
5. Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas montażu?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2006-01-30 08:31:09 ]
  
 
1. U mnie krokowy ustawiony jest pionowo, silnikiem do góry. Słyszałem od jakiegoś gazownika kiedyś, że nie ma większego znaczenia - do góry czy do dołu - byleby był pionowo, ale to zasłyszana opinia.
2. Najlepiej w połowie długości węża, przepływ zdąży się wyrównać, zarówno przed jak i za krokowcem.
3. Ja bym gwint spiłował i czujnik przykleił zwyczajnie do obudowy, nawiercanie może ją uszkodzić. Inna sprawa, że w przypadku wymiany reduktora może być mały problem, ale myślę, że mniejszy niż w przypadku uszkodzenia reduktora.
4. Niestety Musisz znaleźć jakieś miejsce np. "pusty" (niewykorzystany) panel przełącznika w desce i tam przewiercić malutki otworek coby przewody przeciągnąć, a "kostkę" przykleić np. taśmą dwustronną.
5. Na dokładne polączenie (najlepiej lutowane) wszystkich przewodów i dokładne ich zaizolowanie (np. koszulkami termokurczliwymi o odpowiedniej średnicy). Jak będziesz musiał przeciągać przewody przez przegrodę czołową to raczej go pchaj niż ciągnij (coby nie zerwać delikatnej linki i nie uszkodzić izolacji).
To tyle co mi się nasuwa na gorąco.
  
 
No tak, wcielo moj poprzedni post wiec jeszcze raz:
Zalozylem w koncu to BingoM. Chodzi w OK ale jeszcze troche bede musiał podregulowac parownik, bo na wolnych potrafi przestac oscylowac i sie przykleic do bogatego albo ubogiego. Mam natomiast pytanie dotyczace wskaznika poziomu gazu w butli. Mam taki 0-90ohm. Wszystko podlaczone do centralki jak nalezy ale... W programie opcja wyboru czujnika jest nieaktywna natomiast dioda od rezerwy pali sie caly czas (jak jest na benie to miga) Co z tym jest? Jak to uruchomic?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2006-04-18 13:46:10 ]
  
 
Może kontaktron jest za blisko magnesu, spróbuj wykręcić czujnik odsuń go od zaworu i zobacz czy dalej świeci.
Opcja wyboru czujnika prawdopodobnie będzie aktywna tylko dla przełączników z pełnym wskazaniem poziomu gazu w butli.
Zawiecha sondy na wolnych może być spowodowana jej niedogrzaniem (zdaje się, że Masz 1-no przewodową - bez grzałki).


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-04-18 15:25:37 ]