Problem DOHC-help-Pilnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Ostatnio posypał mi sie pasek rozrzadu i cały rozrzad sie przestawił. Wymieniłem pasek i ustawiłem cały cały rozrzad, samochód odpala ale ... i tu juz z górki, Słychac klekot!!! cos jakby którys zawór miał luzy (chodzi jak traktor) wkreca sie normalnie na obroty i tyrzyma 800obr. i chodzi normalnie na 4 garach. Nie wiem czy cos sie nie stało z głowica czy zaworami jak sie ten pasek sypnął. Wszystko wskazuje jak by to był jakis zawór, a jak to zawór to jak go WYREGULOWAC wrazie czego.

Dzieki-Pozdrowienia
  
 
Jezeli slychac klekot to oznacza ze masz luz na ktoryms zaworze.Sprawdz na zimnym silniku wszystkie luzy i bedziesz wiedzial gdzie problem tkwi.
  
 
regulacja w tym przypadku bedzie polegac na zdjeciu głowicy, okresleniu ktory zawór (zawory) jest (są) krzywy/(e)
wymianie ich wraz z prowadnicami



z pozdrowieniami

  
 
Cytat:
2005-12-27 19:34:40, Poramancza pisze:
regulacja w tym przypadku bedzie polegac na zdjeciu głowicy, okresleniu ktory zawór (zawory) jest (są) krzywy/(e) wymianie ich wraz z prowadnicami z pozdrowieniami



nie koniecznie z prowadnicami, chociaz najlepiejby bylo. Ale fakt faktem wyglada na to ze ktorys zawor mial bliskie spotkanie z tlokiem
  
 
Dwiedziałem sie ze jeszcze moze to byc ,,szklanka,, albo zawór sie wykrzywił albo własnie poszła ta ,,szklanka,, tylko dziwi mnie to ze pali normalnie a znajomy powiedział mi ze to mogła pujsc ona

Czekam na dalsze podpowiedzi
  
 
a z jakiej racji miala pojsc szklanka? Skoro miales problemy z paskiem to najprawdopodobniej tlok uderzajac w ktorys zawor wykrzywil go sprawiajac, ze zawor opiera sie czescia przylgni o gniazdo co powoduje zwiekszenie luzu. Innej przyczyny nie widze
  
 
Miałem nadzieje ze nie bede musiał sciagac głowicy ale widze ze bez tego sie nie obejdzie

Dzieki Pozdro.
  
 
UUUU faktycznie nie doczytalem pierwszego postu.Poramanczowy ma racje tylko w ten sposob bedzie wygladac Twoja regulacja-jesli ja moge cos Ci pomoc,to doradze tak.Wez kawalek kijka drewnianego(bardzo dobrze przenosi dzwiek) i przykladaj do glowiczki nad zaworami.Bedziesz orientacyjnie wiedzial ktore zawory szlag trafil i na co sie szykowac.I w sumie moje zdanie jest takie-jak robisz glowe to zrob od razu i prowadnice i uszczelniacze.Bedziesz mial spokoj
  
 
Cytat:
2005-12-27 19:58:11, Delta pisze:
Dwiedziałem sie ze jeszcze moze to byc ,,szklanka,, albo zawór sie wykrzywił albo własnie poszła ta ,,szklanka,, tylko dziwi mnie to ze pali normalnie a znajomy powiedział mi ze to mogła pujsc ona Czekam na dalsze podpowiedzi



dohc to twarda sztuka nawet na "półtora" garnka chodzi (uszczelka przepalona między 1 a 2 i podparty wydech na 3)

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Nie DELTA ja cie zaczne napierdalac bo mowienie nie dociera !!!
- ja uwazaj na mostach zamarza jezdia !!!
- Delta no zamarza
Jeden most dalej mało dach nie mieliśmy
- ja DElta jak ci padł w DOHC pasek wykrec głowice i sprawdz zawory
-delta nie w pozo wszystko OK nie trzeba
I co wygieło zawór ???
  
 
Mosty mostami a faktycznie jeden zawór dostał. Juz sciagniety i teraz czekam na nowy i mam nadzieje ze juz bedzie GIT.
Poldrive Ty zima na całego a my samochody w garazu mamy porozkrecane ja koncze w starym roku a ty kiedy składasz??

Dzieki za pomoc

Pozdrowienia
  
 
ciesz sie ze tylko jeden....mi pogielo wszystkie wydechy i jeden ssacy. Na walku posrednim tez byly slady po spotkaniu z korba, na szczescie walek caly. Tyle ze ja bylem w tej komfortowej sytuacji ze zmienilem soie glowice i po sprawie
  
 
No bałem sie ze to nie tylko jeden ale wiecej poszło ale miałem chyba wiecej szczescia niz rozumu i tylko jeden do wymiany.
A z kad wziac takie podkładki pod te szklanki aby zlikwidowac luzy na zaworach?? Mozna je gzies kupic czy co??
POZDROWIENIA
  
 
podkladki regulacyjne pasuja od zastawy. No a luzow to nie likwiduj tylko ustaw jak fabryka zaleca
  
 
Aha bo na 3 mam po 0.50 a ta rescie po 0,35
wiec mówiszzeby nie ruszac tych luzów
wczesniej takie były i było bobrze to jak mówisz to ich nie bede ruszał
  
 
Cytat:
2005-12-29 11:19:06, Delta pisze:
Aha bo na 3 mam po 0.50 a ta rescie po 0,35 wiec mówiszzeby nie ruszac tych luzów wczesniej takie były i było bobrze to jak mówisz to ich nie bede ruszał



czegos nie rozumiem: masz luzy 0,35 na ssacych i jednym wydechu?

Niemowie zeby luzow nie ruszac, bo zeby dostac sie do zaworu musisz zdjac glowiczke z walkiem. jak ja zdejmiesz to wypadaloby zlozyc to na nowej uszczelce, a jak dasz nowa uszczelke to najprawdopodobniej zmienia sie luzy zaworowe.

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2005-12-30 22:37:46 ]
  
 
Cytat:
2005-12-28 22:44:38, Delta pisze:
e ja koncze w starym roku a ty kiedy składasz??


Ja za rok na oesy wyjade
Czasu nima na nic .
  
 
Nie chciałem zakładać nowego tematu.Dzisiaj podczas sprawdzania luzów zaworowych zauważyłem,że krzywka wałka ssącego z drugiego i trzeciego cylindra jest dosłownie ostra a pozostałe dwie krzywki wałką wyglądają już normalnie.Trochę mnie zaniepokoił stan tych krzywek i zbytnio nie wiem czego mam szukać,czy to poprostu gorsze wykonanie tych dwóch krzywek czy może coś innego boli ten silnik? Luzy zaworowe były odziwo w normie(0,45)

  
 
ale oleje to raczej dobrej jakości miał
  
 
wałek Ci sie konczy. Skad mas ztaki fajny przyrzad?