MotoNews.pl
  

@czy trzeba sciagac glowice ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i na poczatek Zycze Sylwestrowej Zabawy !!! Szczesliwego Nowego roku.

Czy trzeba sciagac glowice < lub ja popuszczac > do wymiany samych popychaczy, lub czy trzeba sciagac do wymiany popychaczy i uszczelniaczy ??? - nie chce zeby ktos to rozgrzebywal < glowice > bo nie ma to jak oryginalnie zlozony silnik.

Mam omego 2000 16 v i chce wymienic popychacze bo slychac je na zimnym glosno a na cieplym silnku tez slychac tykanie przy dodawaniu gazu w calym zakresie obrotów < chyba ze to jeszcze cos innego ??>

Pozdrawiam

  
 
proponuje Ci dwie rzeczy:przeproś wszystkich za swoje lenistwo i nie korzystanie z wyszukiwarki-było to już parę razy,po drugie wymiana samoregulatorów nie jest tak prosta jak pompowanie koła i nie zrobisz tego sam.radze wybrać sie do mechanika a od siebie dodoam ze nie trzeba ściągać głowicy wieć nie daj sie mechanikowi naciągnąć.
  
 
Nie trzeba ściągać głowicy, żeby wymienić popychacze - tylko wałki rozrządu.
Jeśli chodzi o uszczelniacze zaworów to podobno można je wymienić bez ściągania głowicy przez podparcie zaworu przez otwór od świecy lub przez wpuszczenie ciśnienia z kompresora przez otwór od świecy.
  
 
Nie wiem jak to jest w 16v. Miałem Vectrę 8 zaw. i kupująć ją stukały popychacze. Pojechałem do serwisu. Znajomy się uśmiechnął i zapytał czy mam za dużo pieniędzy? W życiu, odpowiedziałem a on mi na to, żebym se jeżdził i uwagi nie zwracał. Przejeździłem 75 tyś, auto sprzedałęm, a popychacze jak grały, tak u nowego właściciela dalej grają i auto śmiga ino szum (czy tak stuki).

-----------------------------------
OGIEŃ NA TŁOKI I..............!!!
  
 
W starych 8 zaworówkach c20ne ,c18nz,c16nz często oprócz popychaczy ulegały uszkodzeniu(zużyciu) krzywki wałka rozrządu i koszty remontu były zbyt duże więc takie auta jeździły stukając dosyć długo , pomijając już fakt że do wymiany popychaczy czy wałka w tych silnikach trzeba rwać główkę .

Co do x20xev to wymiana popychaczy jest stosunkowo prosta ,najtrudniejszą rzeczą jest rozłożenie i złożenie rozrządu.
Po za tym popychacze stukają przez cały czas ,a nie tylko podczas dodawania gazu w nagrzanym silniku. Bardzo często uszkodzone popychacze są mylone z uszkodzonymi panewkami korbowymi i to właśnie panewki będą stukać tylko podczas dodawania gazu jak i podczas spadania z wysokich obrotów .

Polecam zacząć od wymiany panewek , mniejszy koszt .
  
 
CALY CZAS SLYCHAC " TYKANIE " NA WOLNYCH OBROTACH ROWNIEZ, I RANO PO ODPALENIU SLYCHAC METALICZNE CYANIE przez jakies 3 s glosno A ZA CHWILE TROCHE CICHNIE, ale caly czas slychac szczegolnie jak sie maske podniesie > >>>NAWET BYM POWIEDZAL ZE NA WYSOKICH POWYZEJ 4000OBR ICH NIE SLYSZE, ALE MOZE DLATEGO ZE ROBI SIE GLOSNIEJ W AUCIE.

Podobno byly dwa rodzaje tych popychaczy, metalowe i aluminiowe ??? które sa wlasciwe,
Mechanik ktory wymienial u mnie rozrzad chyba da sobie z tym rade ???
POzdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-02 21:42:47, rafalklamut pisze:
Podobno byly dwa rodzaje tych popychaczy, metalowe i aluminiowe ??? które sa wlasciwe, Mechanik ktory wymienial u mnie rozrzad chyba da sobie z tym rade ??? POzdrawiam


Były tylko metalowe i to ze stali o wysokiej wytrzymałości , co do aluminiowych to pierwszy raz słyszę ,długo by nie pochodziły.
Jeżeli mechanik robił ci rozrząd ,to bez problemu da sobie rade z popychaczami.
  
 
Kumpel mial wywalona panewke w golfie i byl to inny odglos niz u mnie i faktycznie slyszany pry dodaniu gazu,
Mialem fieste wczesniej i tam bylo slychac zawory-tez inny odglos, wiec chyba zostaja popychacze, wiem ze przy odpalaniu slychac po dostaja dopiero olej, ale jak pozniej tez je slychac < jak w polonezie hehe -oczywiscie przesadzilem, za dobre wygluszenie >to chyba trzeba zmienic,

Mechanik zmienial mi pasek rozrzadu, nie wiem czy dobrze wczesniej to napisalem...

Pozdrawiam
  
 
Jak stuka przez cały czas to są to popychacze ,panewki dają delikatnie tępawy dziwęk od popychaczy ,ale uwierz mi wiele ludzi tego nie odrużnia . Popychacze dzwonią na górze silnika ,a panewki pukają w misce olejowej


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-02 22:47:35 ]
  
 
witam lobowiczów
u mnie w x20xev jak otworze maske to nie slychac stukania za wiele, ale jak siedze w srodku i bawie sie gazem to zlychac metaliczne stukanie podczas jazdy caly czasjak jest goracy rowniez, i wydaje mi sie ze to jest dolna czesc silnika,
czy mozna z tym jezdzic ?
jak długo?
co yto moze byc?
panewki czy popychacze?
  
 
witka
jaki jest koszt zblizony wymiany panewek a jaki popychgaczy
pozdro
  
 
Cytat:
2006-01-22 19:13:54, piotr0126 pisze:
witka jaki jest koszt zblizony wymiany panewek a jaki popychgaczy pozdro


Panewki od 200zł do 300zł (zależy jaką miske masz) , popychacze od 600zł do 1150 (zależy jakie chcesz włożyc)
  
 
witam u mie tak bylo z tym cykaniem silnika ale wino u mie byl stary i niezbyt dobrej jakosci olej zalalem 15/40 i juz bylo lepiej ale podczas pierwszych przymrozkow zaczelo tykac przy odpaleniu tak na jakies 5sek .wiec zmienilem olej tym razem na zadszy 10/15 i teraz jest ok wrecz superek nic nietyka i silniczek zapala bez niemilego dzwonienia .wiec moze koledzy zacznijcie zmienic olej razem z filtrem a potem dalej jak to niepomoze pozdrawiam i chyle moj lysy leb
  
 
WItam
kolego wymiana oleju na nowy to normalna rzecz nikt nie wymienia juz chytb abez filtra chyba ze jakis lekkoduch co do mojeg ooleju mam nowy zalany 2 tyg temu i filtr tez nowy i nie pomaga to
pozdro
  
 
witam ja tylko prubuje pomoc bo u mie to pomoglo a czy cicsnienie oleju jest ok. zawsze warto sprawdzic w koncu to tylko pare minutek .a juz po tem brac sie za jakokolwiek wymiane .ale to tylku sugestja wiec niemozna ich brac do siebie pozdro
  
 
spoko
nie ma sprawy ale zmiwrze najpierw cisnienie oleju a i tak mysle ze to panewki do wymiany
pozdro
  
 
Cykanie na zimnym silniku podczas mrozu to normalka. To nic innego jak popychacze. Rzecz oczywista, ze zanim olej powedruje do glowicy to popychacze cykaja. Taka natura hydraulicznych popychaczy. Mialem wczescnie Omege B 2.0 i sobie klikaly popychacze. Kazdy dobry mechanik powie, ze to normalka. Lepiej nie grzebac. Jesli chodzi o panewki to sprawa jest juz bardziej skomplikowana. Przede wszystkim jak juz brakuje panewek to silnik juz ma spore przejscia i trzeba sie liczyc, ze jak mechanik rozbebeszy dolna czesc silnika. To impreza moze sie skonczyc kosztownym remoncikiem. Byle jelen niech sie nie zabiera za panewki bo moze sie okazac, ze po pewnym czasie wal korbowy sie zatrzyma i bedzie placz. To tak z wlasnego doswiadczenia. Panewki sa tanie ale robota wymaga precyzji. Lepiej sie upewnij czy to panewki. Wedlug mnie to popychacze.
Popychacze klepia na gorze, a panewki zegotaja, stukaja na dole podczas zwiekszania obrotow. Da sie uslyszec na postoju.

[ wiadomość edytowana przez: afx dnia 2006-01-23 16:07:36 ]
  
 
afx masz swieto racje w takim razie trzeb kupic cseramix i
  
 
xeramic albo motodoktor? hihi
stuka tez na wolnych obrotach przy regulacji gazem nawet jak sie zagrzeje do 90
pozdro
  
 
Motodoktor to smierc dla silnika. Jak bedziesz chcial zrobic remont to mechanik nie da rady umyc tego scierwa. Moza wlac po poloneza przed sprzedaza ale nie do takiego silnika.

[ wiadomość edytowana przez: afx dnia 2006-01-28 15:16:47 ]